Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100 aankoop 2de hands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100 aankoop 2de hands

    Hallo iedereen,

    Ik zou van iemand een 2de hands Nikon D7100 kunnen kopen maar die zou 44.000 clicks hebben.
    Is dit veel voor dit soort camera en is dit de aankoop overwegen waard dan?
    Uiteraard hangt dit ook een beetje af van de prijs die hij er voor vraagt maar is dit aantal clicks niet teveel?

  • #2
    Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

    Denk dat dit voor een D7100 net wat meer dan 1/3 is van wat hij normaal zou moeten aankunnen...

    Wat vraagt men ervoor?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

      Hij wil er 790 euro voor met een Nikon 18-105mm lens,twee batterijen,batterijgrip,lader en een ietwat verouderd statief.
      Ik denk dat ik deze "deal" ga laten gaan omdat ik al D7100 body's heb gezien (nieuwstaat) die voor 750 euro al verkocht worden en hij deze zelf al had gekocht van iemand waardoor het een 3de hands is.
      En al 44.000 clicks hmmm.. Het is wel moeilijk om een goede D7100 tweedehands te vinden blijkbaar en deze zijn blijkbaar nogal populair en rap verkocht.
      Last edited by Antoine Bomon; 18 maart 2014, 15:51.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

        Goede raad: laat bodys met zoveel clicks gewoon liggen, zelfs een probody niet met zoveel clicks op zo'n korte tijd....
        louter mijn persoonlijk idee hoor

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

          Inderdaad Roland Ik heb hier in het forum ook al eens gekeken in de "Te koop aangeboden" sectie maar jammer genoeg zijn alle D7100's reeds verkocht,ik zoek dan wel wat verder en hoop er zo snel mogelijk eentje op de kop te kunnen tikken

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

            44000 clicks.. dat werd er bij mij niet bij vermeld, was namelijk ook van plan om deze eventueel te kopen!
            Ah dan ben ik heel blij om dit bericht te lezen.
            https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

              Ik volg de piste van Roland, zou het ook niet doen met 44.000 opnames. Ik denk soms : gemiddeld leeft een mens 30.000 dagen, neem daar 5000 vanaf omwille van het feit van de jeugd. Dat zijn 2 foto's per dag als je er 60 jaar over zet. 44.000 op de leeftijd van een 7100 is dus wel echt gigantisch. Blijven uitkijken, de gelegenheid komt zeker. Soms vlugger dan je denkt, maar dan moet je soms wel erg snel beslissen. Weet dan wel dat ik zelf een enorme twijfelaar ben...
              Wel oppassen voor Kapaza-toestanden, ik zou meer vertrouwen op BD.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

                Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
                44000 clicks.. dat werd er bij mij niet bij vermeld, was namelijk ook van plan om deze eventueel te kopen!
                Ah dan ben ik heel blij om dit bericht te lezen.
                Inderdaad Tavi ik herken je naam van het bod dat na dat van mij ook op het zoekertje werd geplaatst,ik ben pas teweten gekomen dat dit toestel al 44.000 clicks had toen ik er hem zelf naar vroeg.
                Hij zei ook dat hij dit toestel zelf van iemand had gekocht die er niet eens meer de papieren van had,ik had toen ook om foto's van de camera gevraagd die hij me toen had doorgemaild maar het zag er volgens mij nogal slecht onderhouden uit ook.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ik volg de piste van Roland, zou het ook niet doen met 44.000 opnames. Ik denk soms : gemiddeld leeft een mens 30.000 dagen, neem daar 5000 vanaf omwille van het feit van de jeugd. Dat zijn 2 foto's per dag als je er 60 jaar over zet. 44.000 op de leeftijd van een 7100 is dus wel echt gigantisch. Blijven uitkijken, de gelegenheid komt zeker. Soms vlugger dan je denkt, maar dan moet je soms wel erg snel beslissen. Weet dan wel dat ik zelf een enorme twijfelaar ben...
                  Wel oppassen voor Kapaza-toestanden, ik zou meer vertrouwen op BD.
                  Ja Paul dat klopt,ik heb wel vorig jaar mijn Nikon D3200 gekocht via tweedehands.be.
                  Dit toestel zat nog nieuw in de doos en was dus nog nooit gebruikt maar ik ben er nog steeds heel tevreden van en ik heb er nog geen problemen met gehad.
                  De reden waarom ik nu op zoek ben naar een D7100 is dat ik van mezelf voel dat ik klaar ben om met mijn fotografie nu een leveltje hoger te gaan en ik ook iets kwalitatievere foto's kan maken.
                  Uiteraard weet ik dat kwaliteit ook veel afhangt van de fotograaf zelf,de gebruikte instellingen en de lenzen,maar met een D7100 zullen de foto's ook wel scherper zijn dan die van een D3200.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7100 aankoop 2de hands

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    44.000 op de leeftijd van een 7100 is dus wel echt gigantisch. Blijven uitkijken, de gelegenheid komt zeker. Soms vlugger dan je denkt, maar dan moet je soms wel erg snel beslissen. Weet dan wel dat ik zelf een enorme twijfelaar ben...
                    Wel oppassen voor Kapaza-toestanden, ik zou meer vertrouwen op BD.
                    Als dit geen wijze raad is...

                    Comment

                    Working...
                    X