Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze laptop

    Beste

    ik ben van plan een nieewe laptop aan te kopen, omdat ik persoonlijk mijn laptop echt serieus begint te vertragen (zelf na te formateren)

    Het is een acer Aspire 7S60, amd dual core A4-3300M whith turbo core to 2.50 ghz, amd readon 6480G, 4gb ddr3, 640 gb hdd,

    ben hier nooit echt 100% tevreden over geweest.

    ik ben nu van plan, of zou toch graag onderstaande apple mackbook hebben.

    - MACBOOK PRO 13’’, Intel Core i5 2.4GHz dual-core, INTEL IRIS , 4gb ddr3, 128 ssd

    zou deze macbook een hele grote verbetering zijn?

    Doel: af en toe eens een foto bewerken, en gewoon een snelle pc hebben dat ik niet constant moet wachten op mijn opdrachten die ik geef, want met deze laptop is dit soms echt hatelijk.

    alvast bedankt voor de reacties.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: keuze laptop

    Once a mac you never go back.....ben in 2005 "geswitched" naar Mac en heb daar al veel spijt van gehad....dat ik dat niet eerder had gedaan . Momenteel met een MacBook Pro Pro 13 inch bezig en zeer tevreden over. Ik gebruik hem voor Lightroom en Photoshop CS6 maar dan met een 24 inch scherm aangesloten. Snel is die ook want een 256 Gb SSd aan boord waar alleen mijn programma's en het OSX op staan, op de plaats waar een interne DVD-speler stond heb ik de orginele HD van 500Gb gemonteerd en die gebruik ik voor foto's, muziek en documenten. Je kan uiteraard ook een externe HD gebruiken. Verder voor alle programma's dat je op Windooz hebt gebruikt is er ook een Mac programma, Adobe...Office...noem maar op en alle gemaakte documenten zijn compatibel met Windooz. In den beginne wel even aanpassen, het is wel een ander besturingssysteem en met een Mac ga je ook anders werken dan met Windooz.
    Het enige dat je Apple kan verwijten is dat het dure hardware is maar daar geef ik graag geld aan uit voor een zeer gebruiksvriendelijk systeem.

    Comment


    • #3
      Re: keuze laptop

      Een nieuwe laptop zal sowiso sneller werken dan je oude.
      Houd er wel rekening mee dat de overstap van microsoft naar OS X wat gewenning vergt.

      Heb zelf beide, en alles heeft z'n voor en z'n nadelen...
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

      Comment


      • #4
        Re: keuze laptop

        Ok bednakt voor de reacties.

        en inderdaad is logisch dat deze sneller gaat, maar deze laptop nu is mss 2jaar en half oud en is nooit echt super snel geweest. en dit wil ik niet meer tegenkomen. dus ik hoop dat de macbook 13inch, 4gb, ddr3 met 128 ssd, echt snel gaat vanaf het begin, en na 2jaar half hopelijk ook nog snel gaat.

        voor dit ben ik wat bang.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: keuze laptop

          Zou je niet beter een iets groter scherm nemen voor fotobewerking? 15" lijkt me handiger.

          Bij Sony kun je momenteel mooie koopjes doen, nu dat ze de Vaio afdeling van de hand doen.

          Je moet maar eens kijken op de Sony website en een laptop samenstellen. Ik heb de Vaio 15" Multiflip genomen met Core i5/HD4400/1TB+16GB SSD/8GB RAM/2880*1620 ips touch scherm ... En met de digitale Stylus kan je ook in photoshop aan de slag, zet hem in tablet mode en je hebt een soort van Wacom tablet maar dan rechtstreeks op het scherm. Ik kom uit op 1114€, maar je kan nog vele dingen aanpassen zoals een extra grafische kaart, Core i7, en een SSD.

          Mijn broer heeft een laptop van asus met dezelfde AMD processor die jij nu hebt. En dat ding is inderdaad gruwelijk langzaam. Het enige waar ik zin in heb als ik daarmee werk, is dat ding uit het raam te gooien. Nu blijkt de harde schijf wat kuren te vertonen en ga ik er morgen een SSD van Kingston in stoppen. Dat zal hopelijk voor de gewenste snelheidsboost zorgen.
          Last edited by alex606; 19 maart 2014, 12:41.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: keuze laptop

            Sony vaoi heb ik al gehad voor deze, en deze viel na jaar en half constant uit.
            idd heb ook dit gevoel dat ik deze kapot kan slaan omdat ik er gek van kom.

            ben echt aan het kijken naar een macbook. hopelijk kom ik ook met deze dan niet tegen dat deze zo traag is dan de acer die ik nu heb, of ik kom heel slecht

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Zou je niet beter een iets groter scherm nemen voor fotobewerking? 15" lijkt me handiger.

            Bij Sony kun je momenteel mooie koopjes doen, nu dat ze de Vaio afdeling van de hand doen.

            Je moet maar eens kijken op de Sony website en een laptop samenstellen. Ik heb de Vaio 15" Multiflip genomen met Core i5/HD4400/500GB+8GB SSD/8GB RAM/2880*1620 ips touch scherm ... En met de digitale Stylus kan je ook in photoshop aan de slag, zet hem in tablet mode en je hebt een soort van Wacom tablet maar dan rechtstreeks op het scherm. Ik kom uit op 1114€, maar je kan nog vele dingen aanpassen zoals een extra grafische kaart, Core i7, en een SSD.

            Mijn broer heeft een laptop van asus met dezelfde AMD processor die jij nu hebt. En dat ding is inderdaad gruwelijk langzaam. Het enige waar ik zin in heb als ik daarmee werk, is dat ding uit het raam te gooien. Nu blijkt de harde schijf wat kuren te vertonen en ga ik er morgen een SSD van Kingston in stoppen. Dat zal hopelijk voor de gewenste snelheidsboost zorgen.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: keuze laptop

              Die mac zal normaal blijven meegaan, daar hoef je geen schrik van te hebben.
              Misschien moet je inderdaad doorsparen voor een ietsjes duurder modelletje met een wat groter scherm...
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment


              • #8
                Re: keuze laptop

                Groter scherm is voor mij niet zo belangrijk. maar zou die 4gb ddr3 genoeg zijn?

                Dus, zou er veel verschil zijn tussen de 4gb ddr3 en de 8gb ddr3??
                Is die 200 euro het waard om te kiezen voor een mac met 8gb ddr3?? of niet

                alvast bedankt, en ik denk dat ik er binnenkort een zal aanschaffen

                Ps. Om de hoeveel tijd komt er een macbook pro uit? want als er bv binne paar maand een nieuwe uitkomt kan ik beter wachten he? iemand een idee?

                thx
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #9
                  Re: keuze laptop

                  Geen idee wanneer er een nieuwe uitkomt...
                  Ik zou 200 euro meer uitgeven
                  Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                  Comment


                  • #10
                    Re: keuze laptop

                    Ah ok en zou dit dan iets sneller werken ook of zou je dit niet merken? wat is de reden dan?

                    thx

                    Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                    Geen idee wanneer er een nieuwe uitkomt...
                    Ik zou 200 euro meer uitgeven
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: keuze laptop

                      Heb zelf vorig jaar ook een Dell laptop vervangen door een mac mini en ben zeer tevreden met osx. Ik heb recent terug een low budget windows laptop moeten kopen voor avondschool en het verschil is enorm. Osx werkt gewoon goed...PUNT, windows (8) is gewoon verschrikkelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: keuze laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                        Groter scherm is voor mij niet zo belangrijk. maar zou die 4gb ddr3 genoeg zijn?

                        Dus, zou er veel verschil zijn tussen de 4gb ddr3 en de 8gb ddr3??
                        Is die 200 euro het waard om te kiezen voor een mac met 8gb ddr3?? of niet

                        alvast bedankt, en ik denk dat ik er binnenkort een zal aanschaffen

                        Ps. Om de hoeveel tijd komt er een macbook pro uit? want als er bv binne paar maand een nieuwe uitkomt kan ik beter wachten he? iemand een idee?

                        thx



                        Die 8GB ga je zeker voelen.
                        Maar je hoeft dat niet van Mac te kopen. Kost gewoon teveel.
                        Ik heb zelf 8GB bijgestoken in mijn Imac. Ik weet niet welk type geheugen er in een Macbook steekt.
                        Als je de Macbook koopt bij iemand die zowel PC als Mac verkoopt kunnen zij u verder helpen.

                        Comment


                        • #13
                          keuze laptop

                          Misschien kun je kijken naar een tweedehands MBP (bijv uit 2012) en daar een SSD inzetten? Ik heb zelf een MBP 15" uit 2011 en ben er heel tevreden over. Echter vond ik 4GB echt weinig voor mijn toepassingen.
                          Ik studeer Industrieel Ontwerpen en maak vaak gebruik van Photoshop, dus dit leidde vaak tot ergernis. Een half jaar geleden besloot ik om mijn Ram up te graden naar 8GB en zelf een extra SSD in te bouwen (256GB) (voor 220 euro ben je klaar). Echt wat een verschil, de beste investering die je kan doen.

                          Ik raad je een Mac zeker aan en dan ook de versie met 8GB (en indien mogelijk zelfs meer). Mijn systeem is 3 jaar oud en is erg stabiel en zeer snel. Ik verwacht er zeker nog 2 jaar mee vooruit te kunnen.


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                          Last edited by RuudJB; 20 maart 2014, 06:59.
                          Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

                          Comment


                          • #14
                            Re: keuze laptop

                            Idd basisconfig kopen en zelf ram bijplaatsen. Op de site van crucial kan je zien welk geheugen bij een bepaald model horen. Apple gebruikt meestal crucial (micron).

                            Comment


                            • #15
                              Re: keuze laptop

                              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                              - MACBOOK PRO 13’’, Intel Core i5 2.4GHz dual-core, INTEL IRIS , 4gb ddr3, 128 ssd

                              zou deze macbook een hele grote verbetering zijn?
                              Ik ben geen Mac-gebruiker, maar als dit de totale configuratie is, dan ga je met je 128 GB SSD toch snel opslagruimte te kort komen denk ik hee. Dus investeren in extra opslagruimte. Of dat nu in de cloud, op een externe schijf of via een NAS is, daar moet je zelf over beslissen.

                              Comment

                              Working...
                              X