Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact flash standaard of Ultra

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact flash standaard of Ultra

    Hallo BD-ers,

    Vraagje. Ik ga mijn geheugen uitbreiden. Ik heb een Olympus E10. Niet een van de snelste camera's bij het opslaan van foto's... Heeft het dan zin om een Ultra compact flash kaart te kopen bijvoorbeeld van Sandisk of is die toch niet sneller dan een " normale" compact flash kaart?

    Groeten,
    Perry
    Nikon D70S - Sigma 18-200

  • #2
    niemand een mening
    Nikon D70S - Sigma 18-200

    Comment


    • #3
      Een ultraII is meen ik de snelste kaart op dit moment. Maar daar ga je maar voordeel mee doen als je die gaat gebruiken op een DSLR (300D/D70/10D,...) Op de niet-dslr camera's ga je daar weinig van merken. Ofwel kan je ook zeggen, ik koop een ultraII nu, dan heb ik die voor als ik later een dslr camera koop. Keuze is aan jouw.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

      Comment


      • #4
        heb zelf een minolta A1 en ik gebruik de gewone sandisk 512mb en de UltraII snelle kaart van 512 mb en in wegschrijven van data maakt dat geen verschil. En dat zal bij uwe E10 ook wel het geval zijn.
        het is alleen als je in de toekomst een nieuw toestel zal aanschaffen waarvan die wel zijn data snel wegschrijft dan is het wel raadzaam voor een snelle kaart te gaan. Maar ja ...die kost dan ook meer.
        Je zal het zelf moeten uitmaken of je die meerwaarde wil doen volgens uwe geldbeugel.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Een ander voordeel van die snelle kaarten is dat ze ook een pak sneller uit te lezen zijn, dus als je je foto's overzet op PC, gaat dat een pak sneller gaan.

          Is het prijsverschil trouwens nog zoooo groot?
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

          Comment


          • #6
            Okee, thanks. Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en het is geworden een Transcend 30x 256 MB Compact Flash kaart. Volgens mij is dat wel een acceptabele kaart. Bij mijn volgende camera kan ik dan nog wel zien of ie lekker snel is of niet. Hij zal in ieder geval snel genoeg zijn voor de E10.

            Bedankt voor de reacties. Fijne vrijdag en een goed weekend allen!

            Perry
            Nikon D70S - Sigma 18-200

            Comment


            • #7
              Op dit moment gebruik ik naast Ridata van onze vriend Vasa Carapic ook de Sandisk Ultra II ( 256 mb ). En voor het eerst sinds lange tijd moet ik beamen dat hij de snelste uit mijn verzamelingetje is.

              Groetjes,
              Willem
              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

              Comment


              • #8
                de ultra extreme is er ook al!!

                Comment


                • #9
                  Beste,
                  ik gebruik ( en 'k heb geen ervaring met andere kaarten ) de 256 Mb Ultra ( Sandisk ) en de 512 Mb Professional ( Lexar ).
                  'k Ben tevreden over de wegschrijfsnelheid maar voor de rest ...
                  't Is allemaal prijzig, dat weet ik wel !
                  Groeten, Geert
                  BD0282BE
                  Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
                  *Alle begin is moeilijk !*

                  Comment


                  • #10
                    Het was de moeite niet om een nieuwe topic over te starten dus doe ik het hier maar:

                    Zou het kunnen dat een compact flashkaartje beschadigd geraakt door een gsm? Eén van mijn kaartjes is namelijk per ongeluk los komen te zitten in de sjakosj van mijn madam en heeft daar dan samen gelegen met de gsm.
                    Nu was ik net kiekjes aan het nemen van de voorbijkomende tour de france en begint dat kaartje kuren te krijgen.
                    Na een paar foto's te nemen kreeg ik opeens de melding van fout op kaart. Dan kreeg ik mijn toestel niet meer in de weergave stand. Ik heb dan met spijt het kaartje geformateerd en opnieuw geprobeerd. Blijkt dat mijn camera zelfs heel traag 'opstart' wanneer dat kaartje erin zit. Ik moet een paar seconden op de power knop duwen eer hij aanspringt.
                    Nu kan ik weer een paar foto's nemen en dan begint het weer overnieuw. Is dit kaartje rijp voor de vuilbak of is daar nog iets aan te doen?

                    ps: sorry voor de offtopic

                    grtz
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      beste, ik denk dat je kaartje goed is voor de , heb dat al verscheidene malen medegemaakt met ram geheugen situaties sorry ( geen garantie meer ??? anders eens proberen)

                      Comment


                      • #12
                        Misschien even proberen formatteren in een andere camera, of in laatste instantie op een PC (via card-reader)...
                        Hope this helps...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Hoi,

                          Ik gebruik de ultra II van sandisk op een D70, heb voor de verandering en test eens een gewoon sandisk er ingeduwd.Had dit nog nie geprobeerd.
                          Ik merk zeer duidelijk een verschil in wegschrijven en lezen.
                          De ultra is stukken sneller.
                          b.
                          Bijna niks meer....

                          Comment


                          • #14
                            Aan zibro

                            Normaal gezien hebben CF kaartjes meerdere jaren garantie. GSM stralingen kunnen misschien (misschien !) de data op de CF kaart verstoren maar mogen nooit de kaart om zeep helpen. Ik hoop van harte dat jouw kaartje nog in garantie is.
                            Ik heb persoonlijk ook al een defectie Kingston kaart gehad, maar deze is zonder probleem vervangen (5 jaar garantie).

                            Groeten,

                            Sim
                            natwork.be

                            Comment


                            • #15
                              Het kaartje is nog niet zo oud, maximum een jaar ofzo. Maar ik kan me echt niet meer herinneren waar ik het heb gekocht.
                              Nuja, het is maar een kaartje van 64mb van apacer, dus geen grote ramp. Alleen spijtig van de foto's die er al opstonden.
                              Ik zal het in de loop van de week eens formateren in een andere camera.
                              In ieder geval bedankt voor de reacties.

                              grtz
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X