Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand ?

    Zopas bij Groupon de Phantasialand promo (-40%) geboekt met onze dochter met 1 overnachting.
    De toegang tot het park is voor 1 dag.
    Na onze overnachting zouden we nog een stadje willen bezoeken (nu we toch zover zijn).

    Van de Duitse steden kennen we niets, zijn hier kenners die weten waar het meest te beleven valt ?
    Ofwel iets waar het leuk wandelen is, ofwel een stadje waar het leuk shoppen is (of beiden is ook goed

    In de buurt van D-50321 Brühl zie ik : Köln, Bonn, Dusseldorf, Wuppertal, Monchengladbach, Frankfurt
    Dortmund, Leverkusen, Aachen, Eindhoven (of evt afzaken naar iets in Luxemburg of Dinant, Namen).

    We kennen daar niets, wat zouden jullie kiezen ?
    Periode is tussen April en November in een vakantie.

  • #2
    Re: Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Zopas bij Groupon de Phantasialand promo (-40%) geboekt met onze dochter met 1 overnachting.
    De toegang tot het park is voor 1 dag.
    Na onze overnachting zouden we nog een stadje willen bezoeken (nu we toch zover zijn).

    Van de Duitse steden kennen we niets, zijn hier kenners die weten waar het meest te beleven valt ?
    Ofwel iets waar het leuk wandelen is, ofwel een stadje waar het leuk shoppen is (of beiden is ook goed

    In de buurt van D-50321 Brühl zie ik : Köln, Bonn, Dusseldorf, Wuppertal, Monchengladbach, Frankfurt
    Dortmund, Leverkusen, Aachen, Eindhoven (of evt afzaken naar iets in Luxemburg of Dinant, Namen).

    We kennen daar niets, wat zouden jullie kiezen ?
    Periode is tussen April en November in een vakantie.
    Ik zou zonder twijfelen voor Köln gaan. De Dom alleen al is het waard en het is bovendien vlak bij Phantasialand.
    Wij verbleven er ooit drie dagen (in Mercure Hotel Severinshof Koeln dat ik ten zeerste kan aanbevelen , maar jullie overnachting zal wel in die Groupon zitten zeker ?) en hebben ons geen minuut verveelt.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik die andere steden die je opnoemt niet ken.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand

      Köln uiteraard. Je kan er buiten de fameuze Dom ook netjes gaan shoppen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand

        Even opletten dat je een Umweltplakate (milieusticker) op je voorruit hebt zitten, anders krijg je een boete...
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand

          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
          Even opletten dat je een Umweltplakate (milieusticker) op je voorruit hebt zitten, anders krijg je een boete...
          Klopt, kost 5 euro en ze lachen er niet mee wanneer je er geen hebt.
          Omdat ik een gehandicaptenkaart heb was ik vrijgesteld van die 'Umwelplakate', maar werd wel aangehouden voor controle.
          Bleek dat ik ook tijdens het rijden mijn gehandicaptenkaart duidelijk aan de voorruit diende te plaatsen.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand

            Brühl is ook een leuk stadje
            Je vindt er het Max Ernst Museum, de kunstschilder (voor de liefhebbers).
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Eéntje voor de Duitsland kenners : welke stad dichtbij bezoeken na Phantasialand

              Wel wat verderaf, maar ik ben in hart en nieren Frankfurt fan.

              Heb het al aan enkelen aangeraden, en die zijn zeer aangenaam verrast teruggekeerd.

              Comment

              Working...
              X