Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bosannemonen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bosannemonen

    Ik kreeg net een telefoontje binnen dat in de eikenbossen in vlaams brabant de witte bosannemonen in bloei staan.

    Da's veel vroeger dan normaal - en uit ervaring weet ik dat het de moeite loont om 's morgens of 's avonds te gaan fotograferen.

    Ook net over de taalgrens richting waals brabant schijnen er er een paar mooie zones te zijn die erg fotogeniek zijn - wellicht zal het daar ietsje later zijn - wie te laat is bij ons - kan zeker daar nog proberen.

    Ik verwacht eigenlijk dat de paarse gloed in 't hallerbos ook niet zo heel lang meer op zich zal laten wachten - de bosannemonen zijn daar de voorbode van.

  • #2
    Re: bosannemonen

    Fijn!!!

    idd, de mooie witte bosanemonen zijn op sommige plekken zeker zo mooi als de blauwe hyacinten. En zeker zo dik gezaaid!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: bosannemonen

      In Noord Frankrijk zijn er ook zo'n plaatsen waar het krioelt van de bosanemonen.
      Maar zoals je zegt : er begint iets te bougeren, bij mij komen ze ook al boven.
      Trouwens : ook fel onderschat is de bloei van de daslook, ook zo'n witte voorjaarsbloeier, maar die komen nog iets later. Ook in N-Frankrijk te vinden.
      Bij ons lossen ze elkaar af.

      Comment


      • #4
        Re: bosannemonen

        In Vlaams brabant - tussen Brussel en Leuven zou't al vollen-bak zijn - de man in kwestie woont in de buurt van zo'n klein ongekend bosgebiedje dat ietswat meer ingesloten ligt - dat alleen dan hyper-aantrekkelijk is. Als het niet zo ingesloten ligt - zou't kunnen dat het wat later is. Zeker in waals brabant en hoger gelegen gebieden - bij onze vrienden over de taalgrens vb.
        Hij schat dat het na 't week-end voorbij gaat zijn, omdat de bomen al bladeren beginnen te krijgen - dat zou jammer zijn - dus donderdag lijkt me de uitgelezen dag voor wie in die buurten zou wonen.

        Comment


        • #5
          Re: bosannemonen

          Kastanjebos in Herent stond verleden week al vol!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: bosannemonen

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            .....

            Ik verwacht eigenlijk dat de paarse gloed in 't hallerbos ook niet zo heel lang meer op zich zal laten wachten - de bosannemonen zijn daar de voorbode van.
            • 18 maart: De onopvallende groene bloemen van muskuskruid bloeien. De narcissen staan nu mooi in bloei. Bij de wilde hyacinten beginnen de eerste bloemknoppen zich te tonen diep verstopt tussen de bladeren. Voor de eerste bloeiende hyacinten is het nog te vroeg.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X