Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof in lens Powershot Pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof in lens Powershot Pro1

    Hallo, heeft iemand hier ervaring met het "feit?" dat er gemakkelijk stof binnendringt in de lens van de Pro 1. Ik maak me namelijk zorgen omdat ik onlangs een Pro 1 heb aangekocht en ik in verschillende buitenlandse forums (dpreview.com, digicamfotos.de) lees over dit "probleem?". Kan je eventueel iets doen om dit te voorkomen?
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Originally posted by Fatje
    Hallo, heeft iemand hier ervaring met het "feit?" dat er gemakkelijk stof binnendringt in de lens van de Pro 1. Ik maak me namelijk zorgen omdat ik onlangs een Pro 1 heb aangekocht en ik in verschillende buitenlandse forums (dpreview.com, digicamfotos.de) lees over dit "probleem?".
    Hebben ze allemaal, heeft echter geen invloed op beeldkwaliteit

    Comment


    • #3
      een adapertube met uv-filter vast laten opzitten...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Heeft de adaptertube met UV filter geen invloed op de foto's, kun je dan nog het volledige zoombereik gebruiken of niet? Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
        Grtz Fatje

        - EOS + EF -

        Comment


        • #5
          Dei hebben geen enkele invloed op de foto's. Normaalgezien krijg je dan ook nog geen vignettering te zien omdat die tubes zo gemaalt worden dat de lens van de cam er net in past...
          Ik laat die adaptertube er ook altijd opzitten op mijn 602...
          Naast het feit dat je wat minder kans op stof hebt, beschermt het de lens ook nog een keer...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by CooMa
            Dei hebben geen enkele invloed op de foto's. Normaalgezien krijg je dan ook nog geen vignettering te zien omdat die tubes zo gemaalt worden dat de lens van de cam er net in past...
            Ik laat die adaptertube er ook altijd opzitten op mijn 602...
            Naast het feit dat je wat minder kans op stof hebt, bescherpt het de lens ook nog een keer...
            bescherpen? .. doen filters dat dan ? ...lol

            kon het niet laten
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bizzeke
              Originally posted by CooMa
              Dei hebben geen enkele invloed op de foto's. Normaalgezien krijg je dan ook nog geen vignettering te zien omdat die tubes zo gemaalt worden dat de lens van de cam er net in past...
              Ik laat die adaptertube er ook altijd opzitten op mijn 602...
              Naast het feit dat je wat minder kans op stof hebt, bescherpt het de lens ook nog een keer...
              bescherpen? .. doen filters dat dan ? ...lol

              kon het niet laten
              Hoe krijg je ander dan scherpe foto,s
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • #8
                We hadden het toch over de USM-filter nietwaar
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment

                Working...
                X