Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

    Ik heb een 2 Lowepro tassen, waarvan de oudstse een LOWEPRO MAGNUM is die ik in 2002 gekocht heb.
    Enorm sterke en veelzijdige tas, maar...de bovenflap heeft aan de binnenzijde een waterdichte coating die nu volledig aan het desintegreren is: komt los van het textiel en brokkelt af ( op mijn camera ).

    Mijn andere tas (een kleine fototas, iets recenter ) heeft het ook.

    Ik vind dit toch bijzonder teleurstellend voor zulk een hoog aangeschreven merk.
    Het lijkt maar een detail - want voor de rest vind ik het schitterende tassen - maar zulke kruimels op je camera kunnen toch niet gezond zijn. En bovendien lijkt me de spatwaterdichtheid ook niet meer gegarandeerd.

    Nodeloos te zeggen dat ik het kassa-bonnetje van de winkel niet meer heb.
    De winkel zelf bestaat trouwens niet meer.
    Last edited by Alfa Centauri; 16 maart 2014, 16:06.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

    Ik heb net een oude Lowepro Nova 4 AW weggegooid omdat de rits van het hoofdvak stuk was, de rits van het achterste vak was al enkele jaren stuk.
    De reden waarom de rits van het hoofdvak stuk is gegaan is bijna zeker de 70-200 f2,8, die net iets te hoog is voor die fototas.
    Het was wel mogelijk om de rits te sluiten, maar dan zat er altijd spanning op de rits, en dat is niet goed voor de levensduur.

    Het probleem is dat de meeste schoudertassen van het middenformaat binnenin maar 20cm hoog zijn, terwijl je voor een 70-200 f2,8 ongeveer 23cm hoogte nodig hebt.
    De tassen geven zoveel wel mee, maar dan maak je na een tijdje de rits stuk.
    Er zijn wel hogere tassen, maar die zijn dan meteen ook veel groter, en dat heb ik niet altijd nodig.

    Ik heb nu een Vanguard "The Heralder 33" voor als ik veel materiaal wil meesleuren, die is wat groter (vooral hoger) dan de Nova 4 AW, en ik heb ook nog een Vanguard "Quovio 26", daar past de 70-200 f2,8 , 24-70 f2,8 en de 1Dx in.
    De 1Dx zit er dan apart in, als er een lens op gemonteerd zit, dan past het geheel niet in de tas, een 5D past er wel in met de 24-70 er op gemonteerd (maar dan mag er geen grip aan de 5D hangen, want dan wordt die even groot als een 1D).
    Die kleinere tas is handig voor evenementen waarbij ik vooraf weet dat ik toe kom met de 24-70 + 70-200 + 1 camerabody, en ik kan die ook gebruiken voor de 700D (daarvoor heb ik nog een goedkoop tasje waar die net in past met de kitlens er op gemonteerd).
    Bij Fotokonijnenberg hebben ze net uitverkoop gehouden van de Vanguard tassen, daar heb ik de Quovio 26 nog kunen vinden (het was de laatste, met 30% korting), toen was er nog 1 The Heralder 33 in voorraad (die had ik ergens anders besteld).
    Daar moet je nu niet meer gaan zoeken naar Vanguard fototassen...

    Lowepro is een bekender merk, maar ik vind dat de Vanguard tassen degelijker aanvoelen (maar ik gebruik ze nog niet lang genoeg om een oordeel te vormen over de te verwachten levensduur).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

      Geen probleem met de voering van mijn Lowepro Slingshot 102 AW maar wel een draagriem die nogal aan slijtage onderhevig is. Ik heb deze al diverse malen moeten repareren. De ritsen zijn wel bewonderenswaardig heel gebleven (ik heb de tas een jaar of vier gebruikt). Afgezien van de slijtage op de draagband eigenlijk een heel goede tas.

      Voor Black Bandit: Schoudertas Think Tank Retrospective heeft een binnenhoogte van 23 cm en is verder toch niet bepaald groot. De tas heeft op de belangrijkste punten geen ritsen maar klittenband. Mij bevalt deze prima.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

        Think Tank tassen zijn wel bijna dubbel zo duur als vergelijkbare Vanguard tassen.
        Ik had ook wel gezien dat die tassen maken met een binnenhoogte van meer dan de "standaard" 20cm bij de meeste andere merken, maar ik vond ze toch wat te duur...
        De Vanguard Heralder 33 heb ik bij Cameranu.nl besteld (ondertussen is die wel bijna 20 euro goedkoper geworden).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Think Tank tassen zijn wel bijna dubbel zo duur als vergelijkbare Vanguard tassen.
          Ik had ook wel gezien dat die tassen maken met een binnenhoogte van meer dan de "standaard" 20cm bij de meeste andere merken, maar ik vond ze toch wat te duur...
          De Vanguard Heralder 33 heb ik bij Cameranu.nl besteld (ondertussen is die wel bijna 20 euro goedkoper geworden).
          Think Tank Retrospective 5 is wel wat duurder dan de Vanguard Heralder 33 maar gelukkig niet dubbel zo duur, het scheelt enkele tientjes. Plm €150 om €120?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Think Tank Retrospective 5 is wel wat duurder dan de Vanguard Heralder 33 maar gelukkig niet dubbel zo duur, het scheelt enkele tientjes. Plm €150 om €120?
            De "5" is wel veel kleiner dan de Heralder 33, die mag je vergelijken met de Think Tank Retrospective 30 of 40.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

              Zelfde ritsenverhaal hier bij een Slingshot 300AW. Het hoofdrits maakt twee bochten van 90° en daar scheurden op een van die plaatsen de tandjes los.
              Ik had ook geen ticket meer en hij was ruim over de twee jaar ook, dus ik ermee naar de winkel. Eerst een beetje gezaag gekregen in het genre, maar daardoor zal die camera er echt niet uitvallen.
              Ik : nu nog niet, neen. Vervolgens het gezaag over het ticket, ik zei dat ik niet wist waar hij vandaan kwam en dat het een verjaardagscadeau was.
              De bag was overigens heel netjes en voor de rest in prima staat. Om kort te gaan, ik heb een nieuwe gekregen zonder bijkomende kosten, was wel een ander model maar ik was toch al bij al tevreden over de beloftes van Lowe.
              De nieuwe ga ik binnenkort uittesten op IJsland, kan ik voorlopig nog niks over zeggen want voor urbex ga ik zéér compact (schoudertas met 1 camera en 1 lens, zaklampje en een klein flitsertje dat ik nog nooit heb gebruikt).
              In de wereld van de outdoor staat Lowe toch als een topmerk aangeschreven, ik heb al jaren een rugzak van Lowe en dat is toch wel een ander niveau van afwerking hoor, maar de prijzen zijn ook niet te vergelijken. Jan en alleman is die hier ooit komen lenen en naast de waterdichte plastic-coating aan de binnenkant die afgepeld is kan ik nog geen schade vaststellen. Ik vermoed dat ze doelbewust voor fotorugzakken lagere kwaliteitseisen gebruiken.
              Maar ik heb vertrouwen in het merk.

              Comment


              • #8
                Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

                Ik had het niet over een rugzak maar over een Lowepro Magnum AW schoudertas. Ik denk niet dat er iets groter bestaat....
                Zit dan bij Lowepro notabene nog in het professionele segment
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

                  Ah sorry Paul, ik was niet mee: rugzak / foto rugzak.....
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

                    Ik heb een tijdje geleden een rugzak gehad (orion daypack) en daarvan was het graaglitsje bovenaan losgekomen. Niet versleten maar waarschijnlijk te kort gestikt en losgekomen uit de naad.
                    Ik heb die meegenomen naar Grobett en laten zien. Ze hebben hem meegegeven naar Lowepro en ik heb gewoon een nieuwe gelijkaardige (fastpack 200) gehad want de orion is er niet meer.
                    En die tas was ruim uit de garantie én niet uit die winkel (oorspronkelijke is dicht).
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

                      Vele jaren terug ook een kapotte rits gehad tijdens een ruige reis in Pakistan.
                      Was balen want het was de hoofdrits van mijn Lowe Photo Trekker Aw (professioneel tas van om en bij de 300 euro)
                      Ik moest de Aw nylon hoes gebruiken om het talrijke stof te kunnen weren.
                      Bij terugkomst thuis de rugzak binnen gedragen in de winkel (waar ik hem had gekocht) voor herstelling op eigen kosten want de garantietermijn was al met een jaar overschreden.
                      Na 2 weken kreeg ik van LowePro een nieuwe tas aangeboden, volledig gratis dan nog en met een beleefde brief erbij.
                      Van service gesproken.
                      Ik heb de tas nog steeds.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog mensen met LOWEPRO-tassen ? ( en probleem "binnenbekleding" ? )

                        Vorig jaar rugzak binnen gedaan. Rits defect. 14 dagen later splinternieuwe terug gratis en voor niks.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment

                        Working...
                        X