Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop materiaal - Chinese webshops

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop materiaal - Chinese webshops

    Onlangs kwam ik terecht op een zeer uitgebreide Chinese webshop waar je vanalles en nog wat kan kopen aan spotprijzen,...

    http://www.aliexpress.com/?src=googl...FQ_HtAodUzYAsA

    Er is ook heel wat fotografie-materiaal te verkrijgen. Het zal natuurlijk namaak zijn, maar in sommige gevallen hoeft dat misschien geen probleem te zijn.

    Zijn er mensen die hier regelmatig inkopen doen? Nooit problemen gehad? Pakjes die niet aangekomen zijn? Extra kosten moeten betalen (douane?) Pakjes waarvan de inhoud beschadigd is?

    Meer specifiek... Ik kan daar een vinyl achtergronddoek kopen van 6m x 2m75 voor 85 euro, inclusief verzendingskosten? Volgens die Chinees waar ik contact mee heb gehad zouden daar geen extra kosten meer bijkomen...

    De prijs is dus goed, hoe de kwaliteit is, dat is een ander paar mouwen... Zou ik dit kunnen riskeren? Wie weet valt het wel mee en dan kan je daar echt wel koopjes doen denk ik.
    Last edited by fenix; 16 maart 2014, 14:21.
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

    Regelmatig heb ik gelezen dat de levertijden op kunnen lopen tot 3 maanden.
    Zelf nooit geprobeerd daar te bestellen dus kan je niet verder helpen.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

      Aliexpress is zoals ebay - met betrouwbare en met minder betrouwbare handelaars. Voorzichtig zijn dus - ik heb al verhalen gelezen van leveringen die niet toekomen en garantieproblemen die maar niet opgelost raken. Koop enkel bij handelaars met een zeer goede reputatie.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

        Meestal 8 weken - soms 6. Nooit laten versturen met DHL of Fedex - geduld wordt beloond, haast wordt genadeloos afgestraft met heffingen - als je niet overdrijft gaat het wel lukken.

        Grote zware stukken - da's misschien toch beter om hier aan te schaffen - 't is maar als't nadien niet werkt, of fouten bevat, of stukgegaan is, kan je 't hier nog tegen een redelijk tarief terugsturen. Geschikt dus voor kleiner spul of zaken die zelden stuk gaan.

        Net gelezen op Dyxum dat Calumet in de VS onmiddelijk z'n stores dicht gaat doen - da's wellicht de schuld van Amazon en China - we moeten misschien toch maar 's nadenken of per sé alles uit China moet komen - of we onszelf niet aan't dood doen zijn.

        Ook te vermijden is de periode rond chinees nieuwjaar - dan gaat er veel verloren - door de enorme massa aan cadeau's en vooral door volksverhuizingen allerhand is er te weinig volk dat overblijft.

        Eigenlijk heb ik geen slechte ervaringen met chinezen - integendeel, een keer een verloren zending gehad en zonder probleem is dat kleine onderdeel opnieuw verzonden geworden, geen gehannes gehad. Gewoon een beleefde mail in 't engels gestuurd - en zonder probleem nieuw pakje ontvangen - bestel zowel via dx.com als ebay - als vanalles en nog wat wat je via google kan vinden. Maar ik let wel naar de reputatie - google en al de ingebouwde sytemen helpen u. En 't gaat tenslotte over kleine bedragen.

        Het duurste was een apenschommel van 90$ - die je hier 130€ kan betalen - prima ding trouwens, wel iets minder vlot dat een duurdere benro van 300€ - maar goed genoeg voor wat 't moet dienen (voor die paar keer dat ik dat ga nodig hebben). Wie z'n camera wil beveiligen kan dat best met chinese schroeven doen - hier 12€ - ginder voor dezelfde schroef 3€ incl. verzending. Idem voor waterpassen (speciaal voor Sony dan nog) - en vele andere(n). Nu heb ik wel de indruk dat het prijsverschil wat aan't afnemen is. Die gasten ginder hebben ook wel door dat ze met iets meer te vragen wat minder verkopen maar er even veel of meer aan over houden.

        Heb een verhaal gehoord over samsung-onderdelen - dat zou kunnen vallen onder namaak - en in Nederland hebben die een advocatenbureau dat achter zo'n importeurs gaat - ook particulieren, daar kan je dus best voorzichtig mee zijn. De boetes op invoer zijn niet min - vooral ook omdat de wetgeving in de EU onder druk van de VS zo streng geworden is (nu namaak van mode en vooral geneesmiddelen, dat is niet om mee te lachen natuurlijk, zelfs gevaarlijk).

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

          Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
          85 euro, inclusief verzendingskosten? Volgens die Chinees waar ik contact mee heb gehad zouden daar geen extra kosten meer bijkomen...
          85 Euro is meer dan de 22 Euro die de Belgische douane beschouwt als verwaarloosbare waarde en dus heb je kans dat je douanekosten, invoerrechten en btw moet bijbetalen indien ze uw pakket checken.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
            85 Euro is meer dan de 22 Euro die de Belgische douane beschouwt als verwaarloosbare waarde en dus heb je kans dat je douanekosten, invoerrechten en btw moet bijbetalen indien ze uw pakket checken.
            Op zich zijn die douanekosten, heffingen en BTW nog te overzien en te berekenen: het ergste is dat elk koerierdienst/postdienst zijn eigen "aanbiedingskosten" mag aanrekenen, die nog bovenop die te berekenen kosten worden geteld en dat scheelt soms enorm. Ook erg is dat de waarde berekend wordt op waarde van zending en op de verzendkosten, terwijl wat er aankomt in het land de zending zelf is met een economische waarde en die waarde kan je moeilijk tellen voor de verzendkosten, die is uitgegeven in het land van de verzending. Waarom is dit eigenlijk: heffingen ja, maar enkel op de economische waarde van de zending, NIET op de verzendingkosten.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Ook erg is dat de waarde berekend wordt op waarde van zending en op de verzendkosten, terwijl wat er aankomt in het land de zending zelf is met een economische waarde en die waarde kan je moeilijk tellen voor de verzendkosten, die is uitgegeven in het land van de verzending. Waarom is dit eigenlijk: heffingen ja, maar enkel op de economische waarde van de zending, NIET op de verzendingkosten.
              De waarde waarop de berekening gebeurt is in principe de waarde tot aan de Belgische grens ... dus ook dat deel van de transport- en verzendingskosten tot aan de landsgrens ... gemakshalve nemen ze dan daar het volledig bedrag van de verzendingskosten ... tja

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

                zelf heb ik hier al besteld:

                Winkelen voor voordelige Camera, Foto, Video & Accessoires? Wij hebben geweldige 2023 Camera, Foto, Video & Accessoires in de uitverkoop. Bestel nu voordelige Camera, Foto, Video & Accessoires online bij miniinthebox.com!


                zonder problemen, alles foutloos geleverd. Ik had een "namaak" fototas besteld voor 40€, gelijkend op die van het merk Billingham die hier wel 400€ kost. Ik moest wel 20€ invoerrechten betalen, maar het blijft toch een koopje. De kwaliteit is super en ik gebruik die fototas nu al 2 jaar, zonder enig probleem, een aanrader!

                ps: het was deze fototas: http://www.miniinthebox.com/nl/retro...t_p283405.html inmiddels 10€ duurder dan toen ik hem kocht
                Last edited by tuinkatjes; 17 maart 2014, 08:15.
                Kijk ook eens naar mijn foto's: https://500px.com/alidajorissen

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

                  Ik moest wel 20€ invoerrechten betalen, maar het blijft toch een koopje
                  Je hebt geen invoerrechten betaald, je hebt inklaringskosten + 21 % btw betaald.

                  Uitleg : Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf € 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen.

                  Je zal dus het standaardbedrag van 13 euro betaald hebben voor de inklaringskosten en zo'n 7 euro aan btw.

                  Importtaks voor zo'n tas bedraagt 3.70 % (dat is, als ze meer dan 150 € zou kosten).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

                    Ik heb al eens een smartphone gekocht via een chinese webshop.
                    Die is netjes aangekomen na 10 dagen.
                    Uiteraard moet je daar wat geluk mee hebben. Het kan zijn dat het onderschept wordt bij de douane en dan betaal je extra. Als je voor een normale verzending kiest heb je daar minder kans op.
                    Ivm garantie zal ook niet zo makkelijk zijn om daar op te kunnen rekenen.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

                      Hier ook reeds verschillende 'chinese aankopen' gedaan. Wel altijd kleine (van omvang) stukken.
                      Die werden altijd binnen de paar weken geleverd.
                      Nog nooit enige bijkomende kosten betaald.
                      Op de verpakking staat meestal een bedrag in dollars vermeld, dat veel lager is dan de aankoopwaarde. Dit zal wel zijn om douanekosten te ontlopen.
                      Al mijn zonnekappen voor Canonlenzen komen van daarachter. Een stuk plastiek is een stuk plastiek en je moet de prijzen van originele Canonzonnekappen eens vergelijken met die Chinese .
                      Maar echt waardevolle stukken heb ik daar nog nooit aangekocht. Het duurste was een batterij voor mijn Dell laptop. Deze kostte ongeveer 1/3 van een originele Dellbatterij en ik kan op vandaag reeds vertellen dat de Chinese nu reeds langer meegaat als haar twee vorige originele Dellbatterijen.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

                        Vroeger heb ik veel gekocht in china, nooit geen problemen gehad muv de douane de laatste tijd.
                        AL mijn laatste pakjes waren tegengehouden en kon ik kosten op betalen ook al zat de waarde onder de 10 euro soms kon ik nog 13 euro gaan opleggen of zo +-
                        Nu koop ik enkel nog binnen europa en voor kleine prullen waag ik me nog aan china soms.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop materiaal - Chinese webshops

                          Niet versturen met DHL - gewoon de hong-kong post - nog nooit een faktuur gezien met douanekosten op. Maar dan moet je wel tegen 't wachten kunnen - 8 weken lang.

                          Comment

                          Working...
                          X