Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Héél weinig reacties tegenwoordig ....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Héél weinig reacties tegenwoordig ....

    Is het jullie ook al opgevallen dat er tegenwoordig zo weinig reacties komen op een foto ?
    Vraag me af of het eigenlijk nog wel de moeite is om hier iets te posten
    Spijtig, enkele jaren geleden was dit een florerend forum, tegenwoordig is dit wel anders toch ...

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Is het jullie ook al opgevallen dat er tegenwoordig zo weinig reacties komen op een foto ?
    Vraag me af of het eigenlijk nog wel de moeite is om hier iets te posten
    niet mee eens en jij hebt al helemaal geen klagen..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Is het jullie ook al opgevallen dat er tegenwoordig zo weinig reacties komen op een foto ?
      Vraag me af of het eigenlijk nog wel de moeite is om hier iets te posten
      Spijtig, enkele jaren geleden was dit een florerend forum, tegenwoordig is dit wel anders toch ...

      grts
      Sieg

      Inderdaad, net zoals het opvalt dat er over het algemeen véél minder reacties /posts zijn dan vroeger.... (Tenzij dan van enkele 'die hards')

      Comment


      • #4
        Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

        Komt door het mooie weer.

        Iedereen zit buiten ipv voor zijn pc.

        Comment


        • #5
          Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

          Ik zie hier (gevoelsmatig) nog een andere trend. Het eerste deel van het forum (Camera's, Objectieven en Accessoires) is echt meer een: ik wil advies, ik wil een camera (lens of tripod) kopen zonder echt een camera te bespreken in-depth. Het actieve ledenaantal staat ergens op de 4.300 momenteel, dat is ooit anders geweest te weten dat fotografie nog nooit zo populair is geweest als vandaag. Er zijn er die andere sites opzoeken om daar hun werk te tonen (500px tot Facebook) en zoals bij FB ook niet-fotografen bereiken. Elke trend verandert, technologie is zo snel, een medium heel vluchtig. Zoals een professor me enkele jaren geleden eens zei: de zaken die de mensen als gemeengoed gaan gebruiken binnen 5 jaar moet vandaag nog uitgevonden worden.

          Comment


          • #6
            Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

            Er zijn hier idd zeer bekwame mensen met de noorderzon verdwenen, dit is jammer zowel wat betreft hun foto's als hun commentaren.
            Zelf beken ik ook schuld : ik plaats bijna niks en ik heb ook bijzonder weinig commentaar op het werk van anderen. De redenen zijn zeer uiteenlopend en gaan van : ik heb niks aan de beoordeling van "de compo" als er niet eerst een beschrijving van "de compo" kan gegeven worden. Misschien heb ik iets gemist en is dit wel degelijk ooit een feit geweest maar ik denk het niet.
            Tot : er zijn hier mensen wiens werk ik zo briljant vind dat het op de duur belachelijk en slijmerig zou klinken als ik weer eens lovende commentaar plaatste. Gils is daar een voorbeeld van. Ik zal niet zeggen dat ik ze allemaal even goed vind maar ze zijn allemaal op zijn minst goed. En bovendien : steeds origineel.
            Van een aantal anderen zijn ze ook steeds goed maar voor mij te voorspelbaar kwa stijl, hier noem ik geen namen.

            En het belangrijkste van allemaal : van de meeste disciplines heb ik onvoldoende kaas gegeten en vind ik dat ik dan ook maar beter wijselijk mijn mond hou. Wie ben ik om comment te geven op een foto die ik zelf niet beter kan maken ??? Jammer genoeg zijn er hier die zelf niks te bieden hebben en zich met vanalles moeien, dat doet er echt geen deugd aan.
            Ik ken mensen die hier bewust geen foto's plaatsen uit vrees om af te gaan. Geef toe dat het niveau hier toch wel echt hoog is.

            En ikzelf, gut, ik ben het punt allang voorbij dat ik kick op lovende comments, ik heb er geen nood aan en ben al blij dat ik de indruk heb dat ik af en toe een mooie foto neem. Wat iemand anders daarvan denkt kan me behoorlijk weinig schelen. In urbex werkt iedereen met HDR toning, ik niet. Zijn mijn foto's te "documentaristisch" omdat ik met natuurlijk licht werk, kan me niet schelen. Iedereen zit zijn display af te neuzelen om de uitgebrande delen op te zoeken, ik niet.
            Iedereen vind dat een statief en een histogram onmisbaar zijn, ik niet. Kunnen de beelden daardoor beter worden, zeker wel, worden ze daardoor meer gepersonaliseerd, zeker niet.

            Een foto mag gebreken vertonen, waarom niet in feite ? Een foto is geen parachute.
            Ik werk zoals vroeger : single shot. En als het niet goed is moet ik enkel bij mezelf gaan klagen

            Comment


            • #7
              Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

              Ik herken een paar van jou argumenten Paul. Ik ga heel graag kijken bij Dieren en daar dan het werk te zien van mensen zoals de TS (Sieg) en een 5-tal anderen is iedere keer weer verrassend.
              Ik kan dan iedere keer schrijven hoe goed ik ze wel vind maar heb dan het gevoel dan men mij als een slijmer zal zien.
              Zelf post ik veel te weinig hier (fotografie staat wat op een laag pitje maar zondag de 23ste is het een dagje erop uit) om krediet te hebben kritiek te geven vind ik. Noem het de Vlaamse bescheidenheid.
              Af en toe ga ik eens kijken bij de andere disciplines en daar zitten ook machtig goed gemaakte foto's tussen maar ook foto's die mij niks zeggen maar door insiders wel bewierookt worden dus besluit ik wijselijk daar geen commentaar te geven. Gelukkig kick ik ook niet op het aantal posts die ik al gedaan heb door commentaar van 3-4 woorden te schrijven maar weet wel dat dit verdomd irritant overkomt.

              PS: ik heb voor zondag de 23ste de nieuwe hut afgehuurd op de Uitkerkse Polders, eens benieuwd wat het gaat geven

              Comment


              • #8
                Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                Ik blijf volhouden, ttz qua bekijken/lezen dan. Maar iets schrijven doe ik minder om minder.
                Ik heb al eens gezegd wat de dingen zijn die me storen hier;

                1. Het feit dat een "geslaagde" foto blijkbaar enkel tot stand kan komen met inachtneming van bepaalde regels. Het lijkt wel of iemand die hier commentaar geeft in zijn hoofd een aantal regeltjes afgaat. "Rule of thirds; check. blauwzweem in donkerde delen; neen. Horizon recht; OK. Geen storende elementen voor het subject; check. Egale achtergrond; check. Kleuren in lijn met EU middag-waarden; ahaa daar heb ik hem zie. Deze pic ga ik eens afkraken omdat hij in de Afrikaanse avondzon is genomen".

                Ach, misschien bedoelt men het niet slecht hee. Misschien heeeft men het hier fout aangeleerd gekregen. Ttz men lijkt hier niet te beseffen dat die regeltjes slechts een hulpmiddel kunnen zijn om tot een mooie foto te komen. Maar dat betekent niet dat ze het persé moeten zijn, of dat het verplichtingen zijn waaraan een pic moet voldoen. Als een beeld je niet aanspreekt; zeg dan waarom niet. Maar begin niet op voorhand al een foto te toetsen aan vanalle regeltjes, als een dwangneuroot.

                Hoe dan ook, als men hier echt dat regeltjes volgen fout heeft aangeleerd gekregen, dan is het blijkbaar al een hele generatie die op deze manier is gebrainwashed. Want ik zie dit al jaren gebeuren. Gaat werk kosten om dat eruit te krijgen. Het gevolg is intussen dat vele mensen op voorhand al hun pics aan die regeltjes toetsen, vooraleer te posten. Gezien de meeste pics wel ergens tegen zondigen, toont men ze niet en blijven ze in de schuif liggen. En het gevolg daarvan is dat er een serieuze fun-factor verdwenen is op deze site. En waar het plezier van pics posten verdwijnt, daar blijven de mensen op den duur weg.

                Ik post hier wél nog pics (pas nu terug tijd, na een aantal safaris om pics af te werken, dus nieuwe pics komen eraan), maar veeg mijn voeten aan vele regeltjes. Ik ben in de eerste plaats natuurgids. Voor mij gaat het - als ik naar pics kijk - om de fun of de uniekheid van de waarneming (je moest eens weten hoe moeilijk het is sommige soorten op de plaat te krijgen, en als dat dan lukt, wat maakt het dan uit dat er een takje voor zit?). Veel lof krijg ik hier niet, maar daar maal ik niet om. Ik heb er geen klant minder om.

                Maar anderen, meestal mensen met minder ervaring, of minder zelfzeker, malen daar wél om. Ze spreken erover met mij, via PM, of Facebook of Mail. En ik zet ze soms op weg op safari, of neem ze mee. Allen zijn ze even enthoesiast over de natuur en over hun pics als ik. Maar posten op BD? "Nee man dat doe ik niet, daar krijg je enkel nog reacties van enkele diehards en voor de rest van neuroten en aandachtshoeren". (sorry voor de harde taal - dat laatste zinnetje is woord voor woord copy-paste uit een mail).

                2. Dit forum evolueert ook technisch niet. Tien jaar geleden werkte ik op schermen die toen "je van het" waren. Dure 21 inch'ers. Maar ik mocht niet groter posten dan 900px, want "het forum moest voor iedereen toegankelijk zijn". Nu werk ik op schermen die nog steeds top of the line zijn (27 inch retinas), maar blijkbaar zijn de armste sukkelaars nog steeds aan het werk op hun PCtje van 2004, want de regel is nog steeds 900px max. Intussen zitten de schermen bijna aan 4K px, en zitten onze sensors aan 20Mp+ hee gasten. Hoe moet ik nu een landschap-shot van 18Mp, met bvb een luipaard op een hoge rotsmuur, tot zijn recht laten komen op 600x900px? Mijn luipaard is nog 6px groot!

                Anyway, ik zal maar stoppen met zagen, want wat ik ook al heb gemerkt is dat men hier niet is opgezet met mensen die de vinger op de wonde durven leggen, ook al is dat goed bedoeld (ic in de hoop dat er iets verandert in de goede richting, tot genoegen van iedereen die hier nog zit).

                Ciao,

                J.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                  Toen ik 4 jaar geleden mijn eerste dslr kocht was ik hier vaak te vinden. Gewoon om inspiratie op te doen want in het begin weet je van toeten noch blazen. Gewoon om te zien wat nu een foto juist goed maakt. Al snel begon ik me meer te richten op vogels, heb vele km's moeten rijden en wandelen om die enkele goede locaties te vinden. Ik gaf dan ook commentaar en vond het fijn om ook reacties te krijgen van anderen. De laatste paar maanden heb ik gewoon geen tijd gehad om me daarmee bezig te houden en had dan ook geen foto's om te plaatsen. Ik ga dan ook geen commentaar geven op anderen, want dat wordt bijna een full time job.

                  Maar ik ga ook geen foto's meer posten hier, zit nu vaker op dpreview waar Sony gebruikers onder mekaar hun foto's delen. En eerlijk gezegd heb ik die reacties niet nodig, ik weet wat een foto goed maakt en als ik er content van ben dan is dat genoeg voor mij.

                  Nu heb ik hier toch gisteren enkele foto's geplaatst, gewoon uit nieuwsgierigheid.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Maar posten op BD? "Nee man dat doe ik niet, daar krijg je enkel nog reacties van enkele diehards en voor de rest van neuroten en aandachtshoeren".
                  Die vind ik goed
                  Last edited by alex606; 16 maart 2014, 19:27.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    .........

                    2. Dit forum evolueert ook technisch niet. Tien jaar geleden werkte ik op schermen die toen "je van het" waren. Dure 21 inch'ers. Maar ik mocht niet groter posten dan 900px, want "het forum moest voor iedereen toegankelijk zijn". Nu werk ik op schermen die nog steeds top of the line zijn (27 inch retinas), maar blijkbaar zijn de armste sukkelaars nog steeds aan het werk op hun PCtje van 2004, want de regel is nog steeds 900px max. Intussen zitten de schermen bijna aan 4K px, en zitten onze sensors aan 20Mp+ hee gasten. Hoe moet ik nu een landschap-shot van 18Mp, met bvb een luipaard op een hoge rotsmuur, tot zijn recht laten komen op 600x900px? Mijn luipaard is nog 6px groot!

                    Anyway, ik zal maar stoppen met zagen....
                    2.3.1 Maximale afmeting van een foto: 1024x1024 pixels
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      2.3.1 Maximale afmeting van een foto: 1024x1024 pixels
                      grt,bouk.
                      Ja ik weet het intussen ook. Ergens heb ik dat grote nieuws gemist tijdens één van mijn afwezigheden. Of het is nergens aangekondigd geweest. Of ik heb ook de aankondiging gemist.

                      Waarvoor dank, BD crew!
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Ja ik weet het intussen ook. Ergens heb ik dat grote nieuws gemist tijdens één van mijn afwezigheden. Of het is nergens aangekondigd geweest. Of ik heb ook de aankondiging gemist.

                        Waarvoor dank, BD crew!
                        Hier verschijnen berichten van het BD-team. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, (soms) enkel replies doen. Algemene 'polls' van het teamworden ook in dit forum geplaatst.

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Ja ik weet het intussen ook. Ergens heb ik dat grote nieuws gemist tijdens één van mijn afwezigheden. Of het is nergens aangekondigd geweest. Of ik heb ook de aankondiging gemist.

                          Waarvoor dank, BD crew!
                          't Is precies allemaal de mist in gegaan

                          Jochen kijk eens naar de foto's in de HOF.
                          De grootte zal die foto's niet beter maken dan ze al zijn.
                          Wat denk je zelf?
                          Last edited by theokus; 17 maart 2014, 07:39.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            't Is precies allemaal de mist in gegaan

                            Jochen kijk eens naar de foto's in de HOF.
                            De grootte zal die foto's niet beter maken dan ze al zijn.
                            Wat denk je zelf?
                            Volledig mee eens, zelfs op 900*900 zag je ook reeds hoe knap ze zijn.
                            Met de huidige afmetingen 1024*1024 moeten ze voor mijn part niet groter meer gaan, niet iedereen heeft een reuzenscherm.
                            Zelfs nu is het reeds ambetant om een foto te bekijken die 1024 in de hoogte is.
                            Groetjes
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Is het jullie ook al opgevallen dat er tegenwoordig zo weinig reacties komen op een foto ?
                              Vraag me af of het eigenlijk nog wel de moeite is om hier iets te posten
                              Spijtig, enkele jaren geleden was dit een florerend forum, tegenwoordig is dit wel anders toch ...

                              grts
                              Sieg
                              Begrijp je wel hoor Sieg Maar wat me ook opvalt, als iemand dit dan aangeeft in zijn topic, en ik ben dan zo netjes om toch te reageren en een uitleg te geven waarom er misschien weinig reatie's komen, dan zijn er sommigen die wel een heel kort lontje hebben en al gelijk een conclusie trekken. Je moet zo vaak je woorden wikken en nog eens wegen voordat je iets schrijft tegenwoordig, en dit begin ik wel eens vervelend te vinden als ik eerlijk ben
                              Ik krijg bv. nooit meldingen als er op mijn topic, of op mijn reactie wordt gequote. Je mist dan 'niet bewust' eens een quote, en als je dan eens iets schrijft en je accentueert iets in vette letters, wat alleen maar betekent dat je iets wil verduidelijken, dan ervaart men dit soms als schreeuwen Terwijl, als je een paar uitroepngstekens achter een zin zou plaatsen, je dit wel kunt ervaren.

                              Soms zie ik ook zoveel foto's voorbij komen waarvan ik denk, tja ik heb al zo vaak uitgelegd waar je eventueel kunt op letten, maar steeds zie ik dan weer dat er geen verbetering inzit. Als mij iemand op een technische fout wijst, dan ga ik daar zoveel mogelijk ook rekening mee houden in de toekomst, en ik denk dat dit toch ook de bedoeling is van bijleren. In SC staan soms wondermooie plaatjes, maar als dan alles al is geschreven, moet ik dan nog in herhaling vallen? Geldt ook voor foto's die verbetering verdienen

                              Van sommige kinderachtige reactie wordt ik ook wel eens moe, en reageer daar tegenwoordig ook niet meer op. Kijk, we zijn allemaal mensen, met dezelfde wensen Waarom dan steeds maar aansluiten bij reactie's in de trend van 'Vind ik ook hoor' of 'je hebt groot gelijk' ... Voor mij is een volwassen gedrag als je durft te stellen dat je een foto goed vindt of niet, maar indien het laatste, zorg dan voor een eventuele oplossing

                              Hoop dat bovenstaande wordt begrepen, en ik maak geen verwijten naar een persoon, nee absoluut naar niemand want ben al 1,5 jaar inactief geweest om de boel even te laten voor wat het is, dus ik wil alleen maar een bijdrage leveren aan een gezonde discussie hier zoals door u opgestart
                              Last edited by Guest4; 17 maart 2014, 15:52.

                              Comment

                              Working...
                              X