Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je zo een filmpje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe maak je zo een filmpje ?

    Ik zal eerst eens zeggen waarover het gaat.
    Ons nichtje Silke is deze week terug gekomen van twee weekjes Zuid-Afrika (uitwisselingsproject school)
    Zij was daar gelogeerd bij een gastgezin dicht bij Kaapstad, op een bepaalde dag zegt die mevrouw, "ik weet iemand die een fotoshoot
    van je zal komen maken" en belt een jongedame die dat komt maken.
    Zij heeft geen eigen camera of zelfs geen eigen computer bij, en gebruikt de camera van die mensen (Canon 40D of zoiets)
    maakt Silke wat op, en gaat ermee naar het strand, na een uurtje zijn ze terug (300 beelden gemaakt) ze laad deze in op
    die mensen hun computer en gaat de beelden uitsorteren, zet hier en daar een kleurfiltertje en maakt daar dan ook nog een filmpje mee.
    Maar blijkbaar hebben die mensen niets van foto of filmbewerkings programma op hun computer staan, en na vier uur was alles klaar,
    fotoshoot en een snelle bewerking van de foto's.
    De foto's zijn niet top, maar het geheel vind ik toch wel mooi om zelf eens mee uit te proberen.
    Hoe en met welk programma heeft die jongedame DIT dan gemaakt???

    Als ik zoiets wil maken met een reeks foto's heb ik daar in Pinnacle Studio 17 verdikke vele uren werk aan, en zij maakt zo een filmpje op enkele minuten tijd.

  • #2
    Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

    Kijk eens naar de mogelijkheden van Windows Movie Maker. Standaard bij Windows installatie aanwezig.
    Mijn ervaring is dat hoe eenvoudiger het programma hoe sneller het eindresultaat behaald wordt, en hoe meer mogelijkheden het programma heeft hoe meer tijd nodig om hetzelfde resultaat met dezelfde effecten te behalen.

    Mvg
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

      Wondershare DVD Slideshow Builder Deluxe of met MAGIX Photostory 2014 Deluxe.
      Ik heb deze eens getest en dat zijn er een paar waar je enkel de foto moet kiezen en zelf de overgangseffecten kan insteleln
      en een gepast muziekje erbij en deze progys zetten dat dan om naar een mooi video file'tje

      Dit heb ik met Magix rap in elkaar geflanst met oude foto van waar ik geboren ben duurtijd denk juist geen 5 minuten
      duurde langer dit online te krijgen dan te maken
      video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

      Comment


      • #4
        Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik zal eerst eens zeggen waarover het gaat.
        Ons nichtje Silke is deze week terug gekomen van twee weekjes Zuid-Afrika (uitwisselingsproject school)
        Zij was daar gelogeerd bij een gastgezin dicht bij Kaapstad, op een bepaalde dag zegt die mevrouw, "ik weet iemand die een fotoshoot
        van je zal komen maken" en belt een jongedame die dat komt maken.
        Zij heeft geen eigen camera of zelfs geen eigen computer bij, en gebruikt de camera van die mensen (Canon 40D of zoiets)
        maakt Silke wat op, en gaat ermee naar het strand, na een uurtje zijn ze terug (300 beelden gemaakt) ze laad deze in op
        die mensen hun computer en gaat de beelden uitsorteren, zet hier en daar een kleurfiltertje en maakt daar dan ook nog een filmpje mee.
        Maar blijkbaar hebben die mensen niets van foto of filmbewerkings programma op hun computer staan, en na vier uur was alles klaar,
        fotoshoot en een snelle bewerking van de foto's.
        De foto's zijn niet top, maar het geheel vind ik toch wel mooi om zelf eens mee uit te proberen.
        Hoe en met welk programma heeft die jongedame DIT dan gemaakt???

        Als ik zoiets wil maken met een reeks foto's heb ik daar in Pinnacle Studio 17 verdikke vele uren werk aan, en zij maakt zo een filmpje op enkele minuten tijd.
        Dat begrijp ik niet, ik werk ook met Pinnacle Studio 15 voor het samenstellen van zowel video- als fotoreportages en het dit type 'filmpjes' (ik zou het eerder een fotomontage noemen) is een fluitje van een cent.
        Waar spendeer je dan al die uren aan in Pinnacle vraag ik me af ? Als ik het betreffende filmpje bekijk zal het grootste werk 'de foto's op de tijdlijn plaatsen' zijn, maar de rest is zo opgelost toch ?
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

          zo'n filmke maak je het makkelijkst met Proshow ! de meeste fotoclubs gebruiken dit om hun klankreeksen te maken. voordeel is dat je dit zelfs als een zelf startend .exe kan wegschrijven zodat anderen dit makkelijk op hun PC kunnen afspelen (geen Mac) ook kan je wegschrijven in allerlei filmformaten.
          gr, JOHAN , nikon D90, D7100

          Comment


          • #6
            Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

            Zoek eens op Muvee

            Comment


            • #7
              Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

              Gewoon panning effect van movie maker.
              - Photography made me look at things differently -

              Comment


              • #8
                Re: Hoe maak je zo een filmpje ?

                Denk ook Windows Movie Maker
                Ook omdat je zegt dat ze geen (extra) software ed. op de computer hebben staan.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment

                Working...
                X