Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBookPro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MacBookPro

    Hebben jullie MacBookPro-gebruikers dat ook dat de steunvoetjes (ronde caouthouc schijfjes) onderaan loskomen. Hier is nr.2 van 4 er al van losgekomen. Zou toch niet mogen kunnen hé. Een serieuze fout in de afwerking die Apple toch zo hoog in het vaandel draagt...
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: MacBookPro

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Hebben jullie MacBookPro-gebruikers dat ook dat de steunvoetjes (ronde caouthouc schijfjes) onderaan loskomen. Hier is nr.2 van 4 er al van losgekomen. Zou toch niet mogen kunnen hé. Een serieuze fout in de afwerking die Apple toch zo hoog in het vaandel draagt...
    De mijne (MP) bijna 4 jaar, ze zitten er nog alle 4 onder.
    gr, eb

    Comment


    • #3
      Re: MacBookPro

      Nee, maar de onze (17-inch) staat bijna 'vastgeroest' op het bureaublad, m.a.w. die wordt zelden meegenomen. Wordt de jouwe echt als laptop vaak verhuisd? Zou er tegen moeten kunnen, inderdaad.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: MacBookPro

        Heb mijn MBP 15" Retina nu al een jaar en enkele maanden en er is nog geen enkel onderdeel los gekomen. Pech hebben denk ik dan, want een serieuze fout in de afwerking is het niet echt hé.

        Comment


        • #5
          Re: MacBookPro

          Hier wordt die nochtans ook weinig verhuisd en als dat zo is met de nodige zorg. Vraag mij af of het iets met de warmte zou kunnen te maken hebben dat die afgeeft. Het is precies of die caouthouc verhard en dan verbrokkelt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: MacBookPro

            Waarschijnlijk gelijmd op een niet ontvette ondergrond?
            Wat je kunt doen is alle lijmresten van de laptop en de rubber voetjes verwijderen en ontvetten.
            Daarna de voetjes op dubbelzijdig klevende tapijt plakband kleven, mooi rond de voetjes uitsnijden (eventueel met fijn schuurpapier de kleefband bijwerken) het bruine papier afnemen en de voetjes onder druk op de laptop kleven.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: MacBookPro

              Ik heb er gisteren eentje terug op gekleefd en zal nu zien wat het geeft. Het eerste dat er is afgevallen was eigen lijk volledig verpulverd, vandaar dat ik vermoed dat het door de warmte is dat de caouthouc zijn elasticiteit verliest. Zou je die voetjes ergens terug kunnen bestellen?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: MacBookPro

                Het is toch iets dat blijkbaar meer voorkomt, als je zoekt op "rubber feet macbook pro" krijg je heel wat hits. Ebay? http://www.ebay.com/sch/i.html?_saca...+feet&LH_BIN=1
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: MacBookPro

                  Hier het zelfde probleem.
                  Wanneer je hem intensief gebruikt word hij nogal warm en ik denk dat dit de lijm doet loskomen.
                  Ik heb ze er terug opgeplakt met Tec7 en sindsdien blijven ze waar ze horen
                  Grt, Amaat
                  The fun begins where the road ends
                  BD Lidnummer : BD2057BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: MacBookPro

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Het is toch iets dat blijkbaar meer voorkomt, als je zoekt op "rubber feet macbook pro" krijg je heel wat hits. Ebay? http://www.ebay.com/sch/i.html?_saca...+feet&LH_BIN=1
                    Bedankt voor de tip. Heb zo'n setje besteld.
                    Ik zie op ebay en ook op de Apple site dat, als je het goed wil doen, een binnen- en een buitenstukje caouthouc moet hebben. Om die te bevestigen moet je dus het onderste deksel van de MacBook verwijderen.
                    Om dat deksel te verwijderen vermoed ik dat je hiervoor een Phillips PH00 schroevendraaier moet hebben, klopt dat volgens jullie ?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: MacBookPro

                      Als het een veel voorkomend probleem is, zou ik even op de apple site zoeken of er geen gratis oplossing is.

                      Ik heb voor mijn 5 jaar oude macbook (geen pro) een gratis nieuwe onderkant + vijsjes + schroevendraaier ontvangen.
                      Dit omdat de witte onderkant volledig losliet.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: MacBookPro

                        En anders even bij een herstel-center langsgaan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: MacBookPro

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          En anders even bij een herstel-center langsgaan?
                          Ik heb de handleiding effen nagekeken bij Apple en met wat handigheid en het juiste gereedschap moet dat zelf wel lukken.

                          Als je daarvoor je toestel moet binnenbrengen zou het wel eens te lang kunnen duren vooraleer je het terugziet.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: MacBookPro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Als het een veel voorkomend probleem is, zou ik even op de apple site zoeken of er geen gratis oplossing is.

                            Ik heb voor mijn 5 jaar oude macbook (geen pro) een gratis nieuwe onderkant + vijsjes + schroevendraaier ontvangen.
                            Dit omdat de witte onderkant volledig losliet.
                            Even nagekeken en het zal niet meer voor mij zijn. Had maar een beperkte garantie en dit zal hiervoor al niet meer gaan. Nu, de prijs van de voetjes is niet van die aard dat je hiervoor je toestel ergens zou binnenbrengen om het te laten repareren. Je kan het vrij gemakkelijk zelf doen met het juiste gereedschap.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: MacBookPro

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Even nagekeken en het zal niet meer voor mij zijn. Had maar een beperkte garantie en dit zal hiervoor al niet meer gaan. Nu, de prijs van de voetjes is niet van die aard dat je hiervoor je toestel ergens zou binnenbrengen om het te laten repareren. Je kan het vrij gemakkelijk zelf doen met het juiste gereedschap.
                              (mijn garantie was al gepasseerd hoor)
                              maar goed, rubber voetjes is natuurlijk een andere zaak als volledig andere onderkant
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X