Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

    De Zeelandbrug, om eens lekker mee te stoeien.



    De LINK naar de DNG.
    Ik ben benieuwd. Veel plezier gewenst !
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

    Johan, Pracht van een foto om te beginnen. Hieronder mijn resultaat.



    Bewerkingen

    Gestart met basisbewerkingen in LR5 zoals belichting, contrast, schaduw, ...
    Vervolgens kleuraanpassingen in Color Efex Pro 4.
    Volgende stap was in PS de meest rechtse paaltjes in het water verwijderen en dodge and burn actie uitgevoerd.
    Ten slotte door Sharpner Pro 3 gehaald met dit als eindresultaat.

    Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

    Comment


    • #3
      Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

      Mooi werk ! Bedankt voor de moeite. En keurig met uitleg. Super !
      Maar ik zie dat je tegen het zelfde probleem aan loopt als ik. De kleur van de lucht heb je (volgend mijn herinnering) heel goed getroffen.
      Helaas heeft dat dan gevolgen voor de kleur van de brug. Mocht dat je bedoeling geweest zijn, dan vind ik het ook prima hoor.
      Ik heb de foto ook nooit afgemaakt en geplaatst, juist vanwege dat probleem.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

        Inderdaad mooie foto,

        dit is mijn poging.



        Het bestand is uitsluitend bewerkt in lightroom.
        Temperatuur 6133
        belichting -1,10
        hooglichten -28
        schaduwen +41
        zwarte tinten +20
        presentatie +100
        rood -31
        oranje-16
        blauw -19
        paars-58
        verscherpen 96
        retouche aangebracht met "vlekken verwijderen
        focus leggen op de brug radiaalfilter, één van mijn favoriete nieuwe tools in LR5


        Ter informatie, Internet explorer geeft geen al te beste kleurweergave, in het algemeen zijn deze beelden overgesatureerd. Voor een betere kleurweergave gebruik je beter Firefox.

        Comment


        • #5
          Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Mooi werk ! Bedankt voor de moeite. En keurig met uitleg. Super !
          Maar ik zie dat je tegen het zelfde probleem aan loopt als ik. De kleur van de lucht heb je (volgend mijn herinnering) heel goed getroffen.
          Helaas heeft dat dan gevolgen voor de kleur van de brug. Mocht dat je bedoeling geweest zijn, dan vind ik het ook prima hoor.
          Ik heb de foto ook nooit afgemaakt en geplaatst, juist vanwege dat probleem.
          Groeten,
          Johan
          De kleur op de brug stoort mij niet, maar ik had dit wel kunnen oplossen door de saturatie van de kleuren op de brug weg te nemen of te verminderen.

          @ISO200: Ook een mooi resultaat! Ik stoor me wel een beetje aan de halo achtige witte rand aan het begin van de brug.

          Groeten,
          Nick
          Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

          Comment


          • #6
            Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

            Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
            Inderdaad mooie foto,

            dit is mijn poging.


            Het bestand is uitsluitend bewerkt in lightroom.
            Temperatuur 6133
            belichting -1,10
            hooglichten -28
            schaduwen +41
            zwarte tinten +20
            presentatie +100
            rood -31
            oranje-16
            blauw -19
            paars-58
            verscherpen 96
            retouche aangebracht met "vlekken verwijderen
            focus leggen op de brug radiaalfilter, één van mijn favoriete nieuwe tools in LR5


            Ter informatie, Internet explorer geeft geen al te beste kleurweergave, in het algemeen zijn deze beelden overgesatureerd. Voor een betere kleurweergave gebruik je beter Firefox.
            Vind dit ook een zeer mooie interpretatie. En veel dank voor de openheid ! Inderdaad jammer van de halo's.
            Als iedereen zijn kruit heeft verschoten, zal ik een zo natuurgetrouw mogelijke bewerking proberen te laten zien.
            Dit gaat m.i. een zeer leerzaam, en leuk onderdeel van het forum worden. En laten we het zeker niet beperkt houden tot natuur en landschap !
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

              Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
              @ISO200: Ook een mooi resultaat! Ik stoor me wel een beetje aan de halo achtige witte rand aan het begin van de brug.

              Groeten,
              Nick
              Ik ben niet zeker of ik ik het goed interpreteer. Als jullie de heldere randen op de peilers bedoelen dan zijn deze ook zo weggewerkt met het aanpassingspenseel.... zie de aangepaste versie.
              Persoonlijk vind ik dat hierdoor het beeld wat diepte verliest. Kwestie van goesting natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

                Bedankt !
                Ik had eigenlijk de halo's rond (vooral de 1e) pijler(s), in mijn gedachten.
                En vergeet de driehoekje(s) niet.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  CelloO

                  Mijn bijdragen aan “De Zeelandbrug”

                  Brug allereerst door de raw converter heen gehaald om contrast en kleur goed te zetten.
                  Daarna in photoshop netjes uitgeknipt om hem in het panorama te plaatsen.
                  Vervolgens de panorama in twee stukken geknipt om de spiegeling in het water te verwerken.
                  Met photoshop displacement map vervang je het onderste gedeelte van het water om daar de rimpel in te zetten.

                  Als laatste heb ik de toning van dit beeld aangepast om de brug in het panorama laten passen. En als aller laatste heb ik het beeld ruis mee om de twee opnames gelijk te maken, in mijn bestand zat meer ruis dan in het bestand van de brug.

                  Groetjes Marcel



                  Comment


                  • #10
                    Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]


                    De Zeelandbrug naar mijn smaak deze avond. Eerst in Raw bewerkt. Graduated filter voor de lucht ( -2,5 belicht, + clarity, + contrast) Daarna Hue, Luminance en Saturation voor rood en oranje aangepast. Geopend als jpg en hier met replace color de rode en blauwe kleurzwemen uit de brug weggehaald. Dit heeft ook gevolg gehad voor de lucht en het water.
                    Resultaat een wat kille uitvoering van deze foto.
                    Last edited by olivetti; 16 maart 2014, 07:09.
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: CelloO

                      Oorspronkelijk geplaatst door CelloO Bekijk bericht
                      Mijn bijdragen aan “De Zeelandbrug”

                      http://www.marcelkooiman.com/wp-cont...iumdigital.jpg
                      Prachtig gedaan.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: CelloO

                        Heel leuk topic, overigens.

                        Spijtig dat die Zeelandbrug net iets te veraf is om even naartoe te gaan.
                        Misschien ooit,... sta me toe om het topic dan even terug uit het verleden naar boven te halen

                        Comment


                        • #13
                          Re: CelloO

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          Prachtig gedaan.
                          grt,bouk.
                          Dank je wel Bouk voor je reactie,

                          Geniet van het mooie weer vandaag

                          Comment


                          • #14
                            Re: CelloO

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Heel leuk topic, overigens.

                            Spijtig dat die Zeelandbrug net iets te veraf is om even naartoe te gaan.
                            Misschien ooit,... sta me toe om het topic dan even terug uit het verleden naar boven te halen
                            Heel jammer om te horen dat de brug te ver bij je vandaan is, zelf heb ik hem natuurlijk ook al een paar keer op de plaat gezet. Het blijft een geweldig ding om te fotograferen, elke keer weer net even wat anders met het licht. Ook ik moet er toch anderhalf uur voor in de auto maar het is mij altijd dubbel en dwars waard.

                            Groet Marcel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: CelloO

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              ......
                              Spijtig dat die Zeelandbrug net iets te veraf is om even naartoe te gaan.
                              maar een paar uurtjes rijden bij jou vandaan hoor.
                              ik moet veel langer rijden.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X