Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

    Beste forumleden ik heb een probleem met laptop:

    Ik heb al een 3-tal jaar een iMac waar ik bijzonder tevreden van ben maar destijds had ik mijn oude laptop, een DELL INSPIRON 1720, gehouden om er bepaalde programma's nog te kunnen op draaien die niet werken op Windows 7 noch 8 (en zeker niet op iMac natuurlijk) én anderzijds omdat ik dan nog een draagbare pc heb om bij gelegenheid te gebruiken naast mijn vaste pc (iMac).

    DELL INSPIRON 1720
    Intel Core 2 Duo cpu T5450 @ 1.66Ghz 1.67Ghz
    RAM 2046 MB
    Harde Schijf: 230 Gb
    Windows Vista 32 bit (Windows Vista Home Premium)

    Probleem: een 2-tal jaar geleden werkte de WiFi niet meer, achteraf kocht ik een SITECOM N300 WIFI USB ADAPTER (zo een soort usb-stick met een antenne aan) en dit werkte enige tijd maar opeens werkte die usb adapter ook niet meer.
    Al enkele keren geprobeerd om de Sitecom usb adapter terug te herinstalleren en zo maar werkt niet.


    Wetende dat er hier straffe gasten op het forum zitten die de kennis hebben: WAT IS ER AAN DE HAND? KAN IK HET HERSTELLEN? ZO JA HOE?

    Gezien de leeftijd van de laptop wens ik er geen geld in te steken want als er op een dag kosten zijn (bv de tranfo die het laat afweten of zo) dan doe ik er geen kosten meer aan en gaat ie naar containerpark.

    Alvast dikke merci voor de info,

    Greetz,

    Senn

  • #2
    Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

    Probeer de stick eens op een andere PC, zo kan je al zien of die nog goed is. Werken andere apparaten op dezelfde USB aansluiting? Al geprobeerd op een andere USB aansluiting van je laptop?

    Edit: Wat zie je bij de hardware staan (controlpanel >> System >> Device manager)? Staat de stick daar tussen? Gele driehoekjes?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

      Heb die WIFI usb adapter op andere pc geprobeerd en werkt niet, en natuurlijk heb ik de aankoopfactuur/bon niet meer. Kan dus geen aanspraak maken op waarborg.

      Comment


      • #4
        Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

        voor het weinige dat zo een usb adapter kost haalde ik een nieuwe in huis hoor
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
          Heb die WIFI usb adapter op andere pc geprobeerd en werkt niet, en natuurlijk heb ik de aankoopfactuur/bon niet meer. Kan dus geen aanspraak maken op waarborg.
          Reageert die andere PC als je de stick inplugt ? Zo ja, dan is het een kwestie van de juiste drivers, zoniet is de stick zo goed als zeker defect.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

            Ik dacht nog aan iets anders. Ik heb een oudere Mac laptop (voor de kenners een G4 Powerbook 15-inch) op OSX 10.3.9 en Classic (System 9). Die verbindt zich ook niet zomaar meer met mijn intussen flink gemoderniseerd draadloos netwerk, tenminste niet draadloos. Geen probleem als ik een Ethernet-kabeltje gebruik. Af en toe heb ik die laptop nog nodig, en dan is het maar wat handig als ie bij op het netwerk kan. Een en ander heeft onder meer te maken met de beveiliging.
            Is het mogelijk dat je, wat PC/Win betreft, een dergelijk systeem/oplossing hebt?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

              Tis al een oud beestje idd maar dat neemt niet weg dat je er nog geniet van kan hebben.

              Ik heb zo een flauw vermoeden dat er malware in het spel is.
              Gewoon vista opnieuw installeren en hij zou moeten draaien als een lier.

              Comment


              • #8
                Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Ik heb zo een flauw vermoeden dat er malware in het spel is.
                Aangezien de stick op een andere PC ook niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de stick. Vista herinstalleren zal dan ook niets uithalen. Malware kan je ook verwijderen (mocht dat al het probleem zijn) dus in dat geval is een herinstall ook overkill. Je hoeft niet met een kanon op een mug te schieten.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Oudere Laptop, wifi werkt niet meer ... wie o wie kan me helpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Aangezien de stick op een andere PC ook niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de stick. Vista herinstalleren zal dan ook niets uithalen. Malware kan je ook verwijderen (mocht dat al het probleem zijn) dus in dat geval is een herinstall ook overkill. Je hoeft niet met een kanon op een mug te schieten.
                  Heeft Sennheiser #5 al geprobeerd ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X