Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor een canon powershot a75

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor een canon powershot a75

    Ik ben op zoek naar een "opzetlens" voor mijn canon a75. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij helpen te bepalen welke het beste voor dit toestel is? Alvast bedankt

  • #2
    Teleconverter? Canon TC DC 52, is hier al diverse malen o.a. door mij besproken..........

    Comment


    • #3
      Heb zelf een opzetstuk van Canon, daar kan je bijvoorbeeld een pola filter opzetten, gaat goed. Heb ook een breedhoeklens, maar van een ander merk, ben de naam even kwijt, maar is gecombineerd met een macrolens. Heel tevreden over.

      E
      Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

      Comment


      • #4
        Kijk daar heb ik wat aan!!!! Ik zit er aan te denken om ook een andere lens aan te schaffen, fijn dat jij er tevreden over bent. Kun je die lens er ook weer afhalen?

        Comment


        • #5
          <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">

          indien ik mij een A 80 aanschaf ,zou een extra groothoek ook op mijn verlanglijste staan
          maar als ik het goed begrepen heb moet je niet alleen de lens er opschroeven maar je eerst een tussenstuk plaatsen
          bij het terug wegbergen van het toestel moeten die extra s terug eraf geschroeft worden
          of ben ik verkeerd ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by zorro
            <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">

            indien ik mij een A 80 aanschaf ,zou een extra groothoek ook op mijn verlanglijste staan
            maar als ik het goed begrepen heb moet je niet alleen de lens er opschroeven maar je eerst een tussenstuk plaatsen
            bij het terug wegbergen van het toestel moeten die extra s terug eraf geschroeft worden
            of ben ik verkeerd ?
            Dat tussenstuk heet een lensadapter en alles wat op de camera zit mag je er gewoon op laten zitten, dat mag je zelf bepalen.
            Er zijn natuurlijk een paar maren:
            -De adapter houdt de flits deels tegen zodat de foto's niet egaal belicht worden
            -De zoeker is niet goed bruikbaar met de adapter
            -De hele boel past niet meer in je tasje.......
            -met de groothoekconverter wordt het telebereik minder

            Comment


            • #7
              Klopt, de lensadapter kan je gewoon klikken, niet schroeven, hetgeen wel gemakkelijk is en volgens mij beter tegen slijtage. De flits wordt inderdaad voor een deel verborgen, maar aangezien ik die lens meestal buiten voor landschappen en dergelijke gebruik, ben ik toch niks met die flits.
              De zoeker gebruik ik eigenlijk niet, ik kijk gewoon door het schermpje.
              Eender wat voor extra lens, als je een klein compact tasje hebt, mag je al blij zijn dat er extra baterijen in passen.
              Als je meerdere lensen wilt, en die veel door elkaar gaat gebruiken, kan je misschien beter twee adapters kopen en de lensen daar gewoon opgeschroefd aan laten. Zo gaat de draad wat langer mee en moet je je lenzen gewoon op en af klikken.
              Voor het gebruik van filters is zo'n adapter ook ideaal.

              Kostprijs adapter= iets minder dan 25€
              prijs breedhoek en macro in 1 = rond de 75€

              Succes,

              E
              Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

              Comment


              • #8
                Heeft iemand misschien wat voorbeeldfoto's gemaakt met een teleconverter,breedhoek etc.

                Comment


                • #9
                  <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
                  --------------------------------------------------------------------
                  Voor het gebruik van filters is zo'n adapter ook ideaal.

                  Kostprijs adapter= iets minder dan 25€
                  prijs breedhoek en macro in 1 = rond de 75€

                  ---------------------------------------------------------------------
                  dku je Telekees maar vooral E
                  ik weet dat er heel wat forumlezers geinteresseerd zijn in een adapter + lens
                  de prijzen die ik gezien heb ,liggen een heel stuk hoger dat jij hier aanhaalt
                  voor de prijs van een adapter = ok
                  prijs breedhoek beginnend van 107 euro tot 161 euro !!
                  geef je ons een geheim prijs ?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jakaagte
                    Heeft iemand misschien wat voorbeeldfoto's gemaakt met een teleconverter,breedhoek etc.
                    http://www.pbase.com/jamiewillmott/tcdc52_test

                    Comment


                    • #11
                      <font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
                      ----------------------------------------------------------------------
                      Voor het gebruik van filters is zo'n adapter ook ideaal.

                      Kostprijs adapter= iets minder dan 25€
                      prijs breedhoek en macro in 1 = rond de 75€
                      ----------------------------------------------------------------------
                      kan je ons werkelijk niet vertellen waar je die hebt aangeschaft
                      prijs is zeer interessant
                      thanks

                      Comment


                      • #12
                        www.lensmateonline.com verkoopt leuke accesoires voor de A80 en de G reeks, heb daar ook een adapter en pola gekocht....adviseer je om de 37mm versie te kopen, daarvan heb de de adapter, de wide en de tele convertor en idd, de tele tiffen kost 70 dollar (60 euro of zo).....

                        succes

                        Comment

                        Working...
                        X