Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde postings.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde postings.

    Tijd om niets meer te posten.
    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    29 berichten, en nu zelfs 30 (), om dan te moeten vaststellen dat het een (zee)storm in een glas (zout)water was......zo zie je maar......
    Groetjes en op naar de volgende l.lkoek.....maar ja, daar is chit chat voor zeker.
    Last edited by Guest42; 15 maart 2014, 11:19.

  • #2
    Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

    Ik had het ook zonet gelezen, en let ook waar ze deze toestellen hebben gekocht...
    Onwaarschijnlijk.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

      Het was voor de aankoop al duidelijk dat de NH90 niet aan de Sea King kon tippen maar ze "moesten" hem hebben. DC is nu al aan't zeggen dat hij maar uitvoert wat zijn voorgangers beslist hebben.. "It wasn't me"... logische reactie zo dicht bij de verkiezingen
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Het was voor de aankoop al duidelijk dat de NH90 niet aan de Sea King kon tippen maar ze "moesten" hem hebben. DC is nu al aan't zeggen dat hij maar uitvoert wat zijn voorgangers beslist hebben.. "It wasn't me"... logische reactie zo dicht bij de verkiezingen
        Cremboke gaat hier op afgerekend worden, wees maar zeker.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Cremboke gaat hier op afgerekend worden, wees maar zeker.

          Walter
          Omdat tentijde flanaut de beslissing maakt gaat de crem afgerekend worden?
          lijkt mij niet echt eerlijk...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

            De Seakings hebben 37 jaar dienst achter de rug. Nieuwe machines en apparaten worden in het huidig wegwerptijdperk niet meer gemaakt om zo lang mee te gaan.
            't Is altijd wel wat met die helikopters. Bij die van de vorige aankoop moet men kiezen : passagiers ofwel geschut meenemen. Om beide samen te vervoeren is de motor te licht.
            In Afghanistan konden ze ook al niet vliegen omdat de lucht er te warm en te ijl was.

            Comment


            • #7
              Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              De Seakings hebben 37 jaar dienst achter de rug. Nieuwe machines en apparaten worden in het huidig wegwerptijdperk niet meer gemaakt om zo lang mee te gaan.
              't Is altijd wel wat met die helikopters. Bij die van de vorige aankoop moet men kiezen : passagiers ofwel geschut meenemen. Om beide samen te vervoeren is de motor te licht.
              In Afghanistan konden ze ook al niet vliegen omdat de lucht er te warm en te ijl was.
              Die machines waren ook Italiaans!
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                Tijd om niets meer te posten.
                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                29 berichten, en nu zelfs 30 (), om dan te moeten vaststellen dat het een (zee)storm in een glas (zout)water was......zo zie je maar......
                Groetjes en op naar de volgende l.lkoek.....maar ja, daar is chit chat voor zeker.
                Last edited by Guest42; 15 maart 2014, 11:16.

                Comment


                • #9
                  Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Italiaans is daarom niet persé slecht, de beste draaibank die ik ooit heb gekocht was ook Italiaans (PBR didactic)

                  De slechtste auto die wij ooit hebben gehad was ook Italiaans, een Fiat Punto van mijn vrouw.
                  Daarom hebben wij onze Bugatti Veyron EB16.4 in Frankrijk laten maken.

                  Op het verbruik na zijn we er wel tevreden van
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                    Inderdaad Geert.
                    Met "Italiaans" bedoel ik niet onmiddellijk het technische kunnen van Italiaanse constructeurs. Wel heb ik soms vragen van de commerciële en andere prioriteiten die er zouden kunnen zijn.
                    Om het voorzichtig uit te drukken.
                    Wetende dat de Belgische militairen deze helikopter niet de beste keuze vonden........
                    Ik herinner me nog een militair in het nieuws die zei: Het is alsof we een Rolls-Royce kopen om naar de Aldi te gaan.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                      De ware boosdoener? Openbare aanbestedingen.

                      Eender welke instantie van de overheid is verplicht om hiermee te werken. Voor eender welke aankoop moet er een aanbesteding zijn, waarin duidelijk wordt omschreven wat de overheidsinstantie wil aankopen, wat de verwachtingen van het produkt zijn, enz... Ze mogen zoveel criteria stellen als ze willen, maar ze moeten op zijn minst drie firma's vinden die een offerte willen indienen. Zoniet moet de aanbesteding worden herbekeken.

                      Dit alles om te verhinderen dat men de overheid kan betichten van favoritisme.

                      Waar hem het probleem exact zit met die aanbestedingen; aan elk criterium dat men stelt geeft men een bepaald gewicht. En dezer dagen, onder druk van "de crisis" geeft één criterium in 100% van de gevallen de doorslag, zijnde het criterium "prijs".

                      Bijvoorbeeld; overheid X vraagt offertes voor produkt Y, en ze stellen een aantal technische voorwaarden. Maar die voorwaarden wegen slechts voor 20% door in de eindbeslissing. Want 80% van het gewicht gaat naar het het criterium "prijs".

                      Geloof me maar, ik ben IT'er die met regelmaat ingaat op zo'n aanbestedingen (doch minder om minder), en ik durf te zeggen dat alle aanbestedingen van de laatste vijf jaar in lijn liggen met bovenstaand voorbeeld. In de praktijk komt het er dus op neer dat de overheidsinstantie steeds zal kiezen voor diegene met de laagste prijs. Of nog anders gezegd; met een technisch zeer sterk en kwalitatief produkt maak je geen kans meer bij de overheid. Wie wint is firma met het goedkoopste produkt, ook al hangt dat produkt met haken en ogen ineen.

                      Dus die firma die de Fyra maakte en nu ook die helicopters? Die hebben gewoon de goedkoopste manier gevonden om een hoop plaatstaal in de lucht te houden met een motorke. Zo simpel is het. En je kan lachen met die firma zoveel als je wil, maar vanuit bedrijfsmanagement-standpunt is ze zeer succesvol, gezien ze de opdrachten binnenrijft. Het probleem zit eerder bij de overheid zélf. Onze belastingdruk is ongezien hoog omdat onze overheid voor onechte tewerkstelling zorgt (wat veel kost), niet omdat ze kwalitatieve dingen aankoopt en gebruikt (daar is geen geld meer voor over).

                      Sorry dat ik de "maatschappelijke" toer op ga (wat hier in feite niet mag), maar de waarheid mag gezegd worden.

                      Mvg,

                      J.
                      Last edited by Jochen; 14 maart 2014, 12:02.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                        Jochen, je vermengt aanbestedingen en offerteaanvragen.
                        Bij aanbestedingen is er slechts 1 criterium: de prijs.
                        Bij offerteaanvragen zijn er rmeerdere gunningscriteria met doorgaans prijs als grootste gunningscriterium; offerteaanvragen met prijs gesteld op meer dan 70% zijn in wezen verkapte aanbestedingen.
                        Bij dergelijke procedures zijn er ook geen minimum aantal inschrijvers; het minimum van 3 aangeschreven kandidaten geldt alleen maar voor een onderhandelingsprocedure (< 85000 euro).
                        Voor defensie gelden dan nog speciale regels.
                        Alles hangt of staat met de degelijkheid van het bestek, indien de samenstellers van een bestek hun huiswerk vooraf goed doen dan is het perfect mogelijk met een aanbestedingsprocedure een degelijk product te bekomen.
                        Bovendien kan men bij grote procedures een doorgedreven testfase invoeren om de juiste beslissing te nemen.
                        De wetgeving is niet verkeerd, wel diegene die nonchalant omgesprongen hebben met de toepassing ervan.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hoe hou je het voor mogelijk, in tijden van hoogwaardig composiet, hoogwaardige anodisatietechnieken enz.
                          Nu mogen die heli's niet boven zee, of ze zullen roesten...... KLIK

                          Pikant detail: Het Italiaanse bedrijf dat de helikopters maakt, is voor een deel in handen van een zusterbedrijf van Fyra-producent Ansaldo Breda.
                          Geert, het gaat hier nu vooral over aanbestedingen, ellebogenwerk en allerhande van de overheid. Maar ik wil het hier even hebben over Jan en alleman die maar niet wil leren van statistieken, voor het gemak even van auto's.
                          We draaien de klok 35 jaar terug : iedereen weet dat de plaatkwaliteit van Franse en Italiaanse wagens een ramp is en die van de Duitsers en de Zweden superieur, tevens weten we we alles over de gemiddelde jaartemperaturen waaronder Zweedse wagens moet blijven functioneren, van de Italianen weten we dat ook. We weten toch ook allemaal waarom Mercedes destijds halsstarrig bleef kiezen voor een lijnpomp, een distributieketting en stangenbediening

                          Maar waarom verkopen ze dan nog altijd Fiatjes vraag ik me af.

                          Maar het verhaal van die helicopter is te zot voor woorden, op zijn minst doet iemand doet daar toch zijn werk niet. Ik kan Crembo niet kwalijk nemen dat hij niks weet van helicopters maar voor een ministerpree zou ik me toch technisch laten informeren.

                          rest van de tekst geschrapt wegens forum-eisen omtrent maatschappelijke discussies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

                            Maar het verhaal van die helicopter is te zot voor woorden, op zijn minst doet iemand doet daar toch zijn werk niet. Ik kan Crembo niet kwalijk nemen dat hij niks weet van helicopters maar voor een ministerpree zou ik me toch technisch laten informeren.
                            Maar heeft crembo dan niet gewoon de beslissing uitgevoerd die voor hem al genomen was?
                            En is het dan niet de fout van de voorganger dat deze niet technisch geïnformeerd was?
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ze hebben weer wat gekocht... na de Fyra iets dat véél geld kost en oproest.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Maar heeft crembo dan niet gewoon de beslissing uitgevoerd die voor hem al genomen was?
                              En is het dan niet de fout van de voorganger dat deze niet technisch geïnformeerd was?
                              Paraplu.

                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X