Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

    Ik moet komend weekend een wedstrijd fotograferen van het eerste.

    Wat zouden jullie meenemen?

    Canon 6D en of de 7D met de lens 300mm F4 en of 70-200mm 2.8 IS USM Of welke combo?

    grt

    Rob

  • #2
    Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

    Misschien eens vragen aan je vrouw??? Die weten het in 't algemeen toch altijd beter. En ze zeker niet vergeten mee te nemen.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

      Die wil ik juist thuis laten.....

      Comment


      • #4
        Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

        Oorspronkelijk geplaatst door 123foto Bekijk bericht
        Die wil ik juist thuis laten.....
        Héél verstandig.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

          Met de 70-200 heb je meer mogelijkheden dan met een vaste 300mm, maar voor de actie die verder van de camera verwijderd is kan een langere lens (300mm) dan weer handig zijn.
          Een 7D heeft een betere autofocus voor actiefotografie, de cropfactor kan een voordeel zijn als de spelers ver af staan, maar als ze dichterbij komen, dan wordt de 70mm van de 70-200 misschien weer wat te lang.

          Ik ben zelf geen voetbalfotograaf, maar volgens mij zal de 7D + 70-200 toch de handigste combinatie zijn.
          Concentreer je dan op de actie die binnen dat bereik valt, probeer geen foto's te maken van de actie die helemaal aan de andere kant van het veld gebeurt, je kan toch niet overal tegelijk zijn.
          Een echte voetbalfan weet wat de beste plaats is om foto's te maken, daar ken ik zelf ook niets van...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

            Voor voetbal zou ik niet twijfelen: de 7d is met zijn hoog aantal beelden/seconde, crop en uitstekende af duidelijk in het voordeel. Aangezien sluitertijd en veranderende speelafstand zeer bepalend is in sport ben je best met je 70-200.
            Natuurlijk kun je met je 6d verder gaan in iso en daarmee ook winnen in sluitersnelheid. De kleurendiepte is ook beter maar die voordelen zijn minder dan die van je crop.

            Bij mij een behoorlijk goed resultaat met die combinatie bij mijn eerste match. Mijne collega, die huisfotograaf is bij een ploeg, had er natuurlijk veel meer... hij trekt dan ook met een 1dx...
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

              De 6D met 70-200 en de 7D met 300mm lens.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

                Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                De 6D met 70-200 en de 7D met 300mm lens.
                Dit was.mijn gedacht ook. De 7d voor veraf en de 6d voor dichterbij

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

                  Volgens mij is de wedstrijd afgelopen weekend gespeeld. Is het nog gelukt met fotograferen, welke combi heb je gekozen om te gebruiken?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat meenemen naar een voetbal wedstrijd???

                    LOL geen reactie dus inplaats van zijn canon heeft ie de vrouw thuisgelaten en een bak bier meegedaan
                    en ligt ie nu nog stiepelzat achter de reclameborden

                    Comment

                    Working...
                    X