Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550ex flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 550ex flitser

    1)-is een 550ex een goeie aankoop voor modellenfotografie of is dit niet echt bruikbaar?

    2)-en algemeen gebruik? maakt dit betere fotos? want als ik flits met mn ingebouwde flits zijn 99% van mn fotos naar de ruk!

    3)-en is zon flits wel handig kwa isntellingen? want heb al gezien dat er achterop een schermpje met knopjes is, voor wat dienen die?

    4)-heb je dan ook zon externe lichtmeter nodig?

    ps, gelieve bij eventueel antwoord het nummerke van de vraag te zetten dat je beantwoord, makkelijker voor mij
    canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

    please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

  • #2
    1)-is een 550ex een goeie aankoop voor modellenfotografie of is dit niet echt bruikbaar?

    Ik gebruik ze zelf meestal voor portret, bij gebrek aan studioflitsers. Heb eigenlijk altijd de omnibounce erop zitten.


    2)-en algemeen gebruik? maakt dit betere fotos? want als ik flits met mn ingebouwde flits zijn 99% van mn fotos naar de ruk!

    Naar mijn mening krijg je vooral binnen mooiere foto;s, maar ook buiten de deur gebruik ik de flits. Meestal om wat bij te lichten.



    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

    Comment


    • #3

      Heb eigenlijk altijd de omnibounce erop zitten.
      wat is een omnibounce?
      canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

      please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

      Comment


      • #4
        De 550 EX is een reportageflitser, voor modellenfotografie ben je het beste af met een set studioflitsers.
        Een alternatief is gebruik te maken van 2 of 3 550 EX flitsers gestuurdt door een infraroodzender van Canon de (ST2 dacht ik).

        Heeft het voordeel van een draadloze setup te zijn, dus Flits-Power waar je ook bent, heeft verschillende nadelen onderandere het ontbreken van instellicht. Als je dan ook nog paraplu's gaat kopen en statieven, dan ben vlug aan het bedrag dat je zou betalen aan studioflitsers.




        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          voor modelfotografie, zou zo'n flits ronde de lens (een ronde flits, meestal boven en onder apart instelbaar) een goed alternatief zijn ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by PhilippeVDP
            voor modelfotografie, zou zo'n flits ronde de lens (een ronde flits, meestal boven en onder apart instelbaar) een goed alternatief zijn ?

            Naar mij gevoel niet, wegens te frontale flits. Een omnibounce geeft op de 550EX een veel beter resultaat. De ringflits past ook niet op elke lens.
            Bovendien kost zo'n ringflits een eind over de €500 en is het richtgetal minder dan 1/3 van de 550EX. Als je dergelijke bedragen wil uitgeven, kan je beter overwegen om een tweedehands flitsinstallatie aan te schaffen.


            Originally posted by maite
            wat is een omnibounce?
            Een omnibounce een een plastic (wit en lichtdoorlatend ) kapje dat over de flitskop gezet wordt. Daardoor krijg je een grotere verspreiding van het licht en minder harde schaduwen.
            http://www.stofen.com/
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Originally posted by maite

              Heb eigenlijk altijd de omnibounce erop zitten.
              wat is een omnibounce?
              http://www.dpreview.com/learn/?/Lighting/Sto_Fen_Omni_Bounce_01.htm
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                ALs je wil kun je ook kijken naar de 420EX. Op een 10D heb je de belangrijkste functionaliteiten ook en kost een stuk minder (idem voor 380EX en de Sigma-tegenhangers...)
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment

                Working...
                X