Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2of 1 geheugenkaart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2of 1 geheugenkaart?

    binnenkort vertrekken we op reis ,nu had ik graag geweten als ik er best aan doe 2 xd- kaartjes van 128mb te kopen of 1 van 256mb.ik zou die eventueel bestellen bij pin wanneer zou die bij mij aankomen als ik ze nu bestel.en worden die altijd thuis afgeleverd of kan dit ook via de post ?

  • #2
    2 van 256 !
    Hoelang ga je op reis, hoeveel megapixels
    Reken goed uit, je komt al gauw tekort
    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

    Comment


    • #3
      2 geheugenkaarten en een x-drive
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Originally posted by krissie
        binnenkort vertrekken we op reis ,nu had ik graag geweten als ik er best aan doe 2 xd- kaartjes van 128mb te kopen of 1 van 256mb.ik zou die eventueel bestellen bij pin wanneer zou die bij mij aankomen als ik ze nu bestel.en worden die altijd thuis afgeleverd of kan dit ook via de post ?
        Op 3 werkdagen zijn ze hier als ze van bij pin komen via DHL (aan huis geleverd of op een ander adres dat je opgeeft), kost ongeveer 20 euro aan verzendingkosten (1 kaartje of 5, de verzendkosten blijven het zelfde)
        Voor op reis is het beter 2 kaartjes in plaats van 1, als er 1 moest kapot gaan heb je het ander toch nog om te gebruiken.
        Marcel
        Nikon body's plus wat Nikkor glas.
        Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Originally posted by krissie
          binnenkort vertrekken we op reis ,nu had ik graag geweten als ik er best aan doe 2 xd- kaartjes van 128mb te kopen of 1 van 256mb.ik zou die eventueel bestellen bij pin wanneer zou die bij mij aankomen als ik ze nu bestel.en worden die altijd thuis afgeleverd of kan dit ook via de post ?
          1 van 256 : voordeel: minder wisselen, waarschijnlijk goedkoper
          Nadeel: als deze stuk of verloren gaat.. tja...
          johan

          Comment


          • #6
            Zeker 2 X 256, dit is echt het minimum aan CF opslag.

            Ik ga buiten met 4 X 512 en 1X 2giga op CF kaarten, wat een opslag is van ongeveer 450 tot 500 beelden in Raw.
            dus op zich, nog niet echt om van achterover te vallen hé.


            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Steeds 2 kaarten gebruiken. Voordeel is dat indien er een vol je deze kan copieëren naar een laptop, x-drive en je ondertussen met de tweede kan verder doen.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Zeker 2 X 256, dit is echt het minimum aan CF opslag.
                Volledig met je eens, ben in bezit van 4 x 256 kaartjes en sinds ik de mogelijk heb om in RAW te schieten, is dit ook maar heel magertjes (124 foto's)

                Aan Krissie:
                Als je beperkt bent door de prijs zou ik kiezen voor 1 kaartje nu en in de toekomst een volgend kopen. Die 128-kaartjes zijn echt te klein.
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Ik zou ook nog een kaartje willen bestellen bij PIN. Kunnen we dat niet samen doen, om de verzendingskosten te drukken? Ik woon in de omgeving van Antwerpen.
                  Pana FZ10

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jdm
                    2 geheugenkaarten en een x-drive
                    Helemaal met bovenstaande eens. Zo doe ik het ook en dan heb je vrijwel ongelimiteerd opslagcapciteit want voor je 20-40gigabyte heb volgeschoten ben je wel een heeeeeellll eind verder.

                    groeten

                    Comment


                    • #11
                      aan zuk
                      ik woon in West-Vlaanderen dus dit is een heel eind weg van antwerpen

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb er 2 van 512Mb en een X-drive. De ene volschieten terwijl de andere wordt gecopieerd. Heb nooit geen geheugentekort: 40Gb! ...en een X-drive is goedkoop vergeleken met CF.

                        http://www.theafricabug.com

                        Comment

                        Working...
                        X