Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

    In een ander topic werd mij een YongNuo flits als alternatief voor de 430EXii onder aandacht gebracht.
    Graag had ik jullie mening hieromtrent gehoord.
    Bedoeling is deze ook off-camera te gebruiken. Dus heb ik ook een trigger nodig?
    Het moet bruikbaar zijn in combinatie met de Canon 5Dii en in de toekomst ook nog met een 2e flits.

    Graag jullie advies, en eventueel een link waar ik dit goedkoop kan kopen.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

    De yongnuo 460 II is een mooi alternatief. Deze werkt wel manueel. Een triggerset zoals de yongnuo RF 602 heb je dan ook wel nodig. Probeer wel altijd flitsers te gebruiken met dezelfde lichtkleur voor de witbalans.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

      Bedankt voor de tip.

      Als beginner denk ik toch te zullen gaan voor een TTL versie.
      Ik denk dan aan de Speedlight YN568EX II.
      Maar ik zie de 5Dii niet staan bij "Wireless TTL Slave mode", enkel bij "Hot shoe TTL".
      Wat moet ik daar onder verstaan? Ben ik via trigger dan nog manueel bezig?

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

        De 5D II heeft geen ingebouwde flash en kan dus via die weg geen remote flitser aansturen, dat is alles.

        Dat lukt wel met een trigger op de hotshoe, zij het infra rood of radiosignaal gestuurd.

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

          Als je in TTL wil werken, denk ik dat je beter de YN 622c als trigger neemt. Dan kan je alle flitsers TTL instellen op je camera. Ik denk dat de RF 602 alleen maar Manueel kan werken. (?) De 568EX II heb ik niet. Ik gebruik nu 4 YN622C triggers - receivers met canon 580ex II, 430ex II en ook de yn500ex. Die 500ex is het kleinere broertje van de 568ex II. Die heeft TTL, een richtgetal van 53 en heeft geen masterfunctie, enkel slave. Maar dat is geen probleem aangezien een YN 622C als een trigger fungeert en meer kan dan een master-flitser. Bij master-slave toestanden moeten de flitsers mekaar altijd kunnen "zien", optisch. De YN622c is een radiotrigger en ontvanger tegelijk. Die gaat doorheen muren zelfs. Met een bereik van 100 meter, indien buiten.
          Indien ik van niks zou moeten beginnen, denk ik dat ik nu meerdere yn500 exen zou aankopen met yn622c.
          Ik las ergens, ik weet niet meer waar, dat er een probleem was met de YN568ex II. Bij het bouncen via een plafond of muur, was er een ernstige onderbelichting van enkele stops. Ik weet het niet meer precies. Je hebt dan twee lichtmeetinstellingen (evaluatief en gemiddeld). Bij een van de twee was er dan onderbelichting, bij de andere instelling was alles correct. Misschien is dit ondertussen verholpen. Ik las dit op meerdere fora. Vandaar dat ik toen niet de 568ex II gekocht heb, maar de 500ex. Ik dacht dat de yn568ex (niet II) dat belichtingsprobleem niet had.
          Als je wil mag je die dingen wel eens komen bekijken, testen. Ik weet dat die dingen uitzoeken op het internet niet altijd even gemakkelijk is. Ik woon nabij Westerlo.

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

            Ik ben zelf manueel begonnen, dat kan perfect. Wel is de basis belangrijk, deze kan je hier al vinden: http://forum.belgiumdigital.com/f99/...es-482954.html
            Off camera raad ik manueel aan, op de camera TTl. Ieder zijn keuze, bedenk wel waneer je met meerdere flitsers werkt alsook met light ratio's je echt best wel manueel werkt.
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

              Heel erg bedankt voor de tips, adviezen en linken. Ben me bewust dat strobisten vooral manueel werken, maar zo ver ben ik nog niet.
              En ik zal ook niet naar Westerlo moeten komen na zo'n duidelijke uitleg
              Het zal wellicht de 568EXii met de YN 622c worden. Nu nog eens uitzoeken hoe ik dat goedkoop hier kan krijgen ...
              Nogmaals allen bedankt voor de snelle reacties!

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

                De meeste strobisten werken blijkbaar manueel. Ik ben nog maar net begonnen met zoeken en proberen en wou mijn beperkte ervaringen delen. Ik ben nog volop aan het proberen. Mogelijk begin ik binnenkort ook manueel. Maar ik zou eerst willen uitproberen hoever ik geraak met ttl. Ik heb nog veel te leren.

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

                  http://www.benl.ebay.be/sch/jianisi-...1&_ipg=&_from=
                  Last edited by bvphotography; 14 maart 2014, 14:35.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies gevraagd ivm YongNuo YN-568EX II in combi met Canon 5Dii

                    Manueel is meestal eenvoudiger te begrijpen dan ttl. Een ttl trigger is ook interessant als je manueel werkt, omdat die toelaten om instellingen vanop afstand te veranderen.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment

                    Working...
                    X