Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJseend + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IJseend + Update

    Ondertussen al een redelijk bekend model geworden in Nederland

    Update, even PS zijn werk laten doen met "content aware fill"



    Origineel



    Zoals steeds best te bekijken op zwarte achtergrond

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 14 maart 2014, 23:31. Reden: Update
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: IJseend

    Toppie. Mss was f8 nog ietsje beter geweest...

    Mvg.
    The bird is known by his note, a man by his word.

    Comment


    • #3
      Re: IJseend

      Wow, die heb je er knap opstaan.
      www.photo-rudi.be

      Comment


      • #4
        Re: IJseend

        Ijseend staat er prachtig op, al had ik hem wat meer ruimte boven en onder gegeven.

        Groeten
        http://www.wimbosch.be

        Comment


        • #5
          Re: IJseend

          Super, mocht een beetje meer ruimte vanonder, maar das mijn mening he.

          Grts S.

          Comment


          • #6
            Re: IJseend

            Dit is de volledige foto, dus geen crop en ook geen mogelijkheid dus om er onderaan meer ruimte aan te geven.
            Persoonlijk vind ik het wel goed zo omdat er toch niks te zien is buiten wat schelpjes en er toch een degelijk randje onder de pootjes zit, maar had inderdaad anders geweest met meer ruimte maar dan stond ze er kleiner op uiteraard

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: IJseend

              Heel mooie pose, prachtige kleuren. Een knappe plaat dus.
              Maar mijn eerste indruk was toch ook wel dat er iets meer ruimte rondom het beestje mocht zijn.
              Zie ook flickr

              Comment


              • #8
                Re: IJseend

                Mooi moment en pose heb je hier te pakken,
                Bijna alle foto's van deze ijseend zijn genomen met wapperende vleugels, volgens mij doet die niet anders..
                Perfecte belichting en prima scherpte, goed laag standpunt plat in de blubber.
                Compo vind ik minder geslaagd, onderaan had inderdaad iets meer ruimte gemogen.
                Op Birdpix is ondertussen een hele discussie ontstaan om al dan niet zieke vogels te fotograferen en plaatsen op internet,
                een gezonde ijseend zal je zo heel moeilijk kunnen fotograferen.. tja..

                Groeten,
                Raf
                Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: IJseend

                  Knap ! Vrouwtje of (juveniel) mannetje ?
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: IJseend

                    Knap mannetje kijk naar de kleur van de snavel het vrouwtje heeft een grijze band om het midden van de snavel en niet een roze band om het midden.
                    Nu over de foto ook ik vind dat je iets te dicht op de vogel zat als hij toch blijft staan had je wel iets naar achteren kunnen kruipen.
                    Meer ruimte boven,onder en links zou mi.mooier zijn geweest.
                    Groetjes Jacob

                    http://jacobjorritsma.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: IJseend

                      Knap Sieg, 'k zou er ook heel blij mee zijn.
                      Groet Theo
                      http://500px.com/diethe

                      Comment


                      • #12
                        Re: IJseend

                        Oorspronkelijk geplaatst door Give and go Bekijk bericht
                        ....Op Birdpix is ondertussen een hele discussie ontstaan om al dan niet zieke vogels te fotograferen en plaatsen op internet,
                        een gezonde ijseend zal je zo heel moeilijk kunnen fotograferen.. tja..

                        Groeten,
                        Raf
                        Raf, er is volgens mij niks mis met deze IJseend
                        Ik ben vandaag ook nog eens gaan kijken en dat beest vliegt en zwemt wat af hoor.
                        En trouwens de reden waarom ze geplaatst wordt met wapperende vleugels is om wat actie in de foto te krijgen uiteraard ;-)
                        Ik heb er vele waarin hij gewoon aan het dobberen is of rusten op het strand.

                        Trouwens op Birdpix is er inderdaad een discussie maar heeft niks te maken met deze volgens mij, ik vond 'm gisteren er totaal niet ziek uitzien
                        Trouwens enkele maanden geleden liepen die gasten, die nu een discussie hebben op BP over deze IJseend, Zeebrugge plat voor een oververmoeide Sneeuwuil .....dus ja .....

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 14 maart 2014, 10:32. Reden: tekst aangepast wegens verduidelijking
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: IJseend

                          Het is een eenmalige kans om een ijseend te fotograferen.
                          Het beestje is volgens mij niet ziek alleen zal hij moeten wachten op de rui.

                          Mooie foto Siegfried van deze BZ (bekende Zeeuw)


                          Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: IJseend

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                            ... Het beestje is volgens mij niet ziek alleen zal hij moeten wachten op de rui.
                            Dat denk ik ook Johan
                            Vandaag was 'm in ieder geval veel moeilijker vast te leggen en was schuwer dan de vorige keer
                            Heb bijna vier uur plat op het strand liggen wachten ....

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: IJseend

                              Mooie, zachte afwerking zoals we van jou gewoon zijn.
                              Mij stoort het full frame beeld in deze plaat niet. Eens "buiten de lijntjes kleuren" kan geen kwaad!

                              Misschien rijden we morgen ook tot ginder.


                              W.
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X