Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rally app

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rally app

    Met de oldtimer rijden we vaak rondritten. (via roadbook met bolletje pijl)
    Echter laat de kilometerteller het soms afweten.

    Ik ben dan ook opzoek naar een app voor op de iphone die de kilometerteller kan vervangen.
    Ik zoek dus een app waarbij je de totaal afgelegde afstand van die rondrit kan bijhouden en de tussen afstanden telkens kan op nul zetten. De tijden zijn van minderbelang.
    Best ook nog even vermelden dat de app moet werken via gps signaal zodat ik in het buitenland geen last heb van een torenhoge roaming rekening.

    Heeft er iemand ervaring met een app?
    Want ik zie door het bos de bomen niet meer.
    Grt, Amaat
    The fun begins where the road ends
    BD Lidnummer : BD2057BE

  • #2
    Re: Rally app

    Je zou ook een Garmin kunnen overwegen. De handhelds zijn daar heel geschikt voor.
    Zelf heb ik een Dakota 10 met kaarten van Openstreetmap.org
    Dat toestelletje heeft al snelheden en hoogtes gemeten aan het raam van een Jet. (+1000 km/h en +11.000 meter hoogte)
    Eens thuis kan je met Base Camp alles op je PC zien. snelheden, hoogtes, richting (en zin) , rusttijden enz.
    Zie de volgende beeldjes. Klik of "meer beelden".
    'k Heb ook een GPSmap 60CSx voor het zwaardere werk.
    Last edited by Skitch; 12 maart 2014, 16:42.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Rally app

      Ik heb ook de GPS map60C en heel tevreden over.
      Ook zoals Skitch schrijft reeds een aantal keer in het vliegtuig gebruikt en het ding volgt prima, vliegroute, hoogte, tijd, afstand......leuk hebbeding.
      Wij gebruikten deze ook voor wandelingen, fietstochten enz....
      We betaalden er 'in den tijd' zo'n 650 euro voor, wat nu reeds een pak minder zal zijn denk ik.
      Superding .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Rally app

        Misschien is de app "my tracks" wel wat je zoekt. Werkt via gps, geeft je traject weer / snelheid / hoogte / enz. Ikzelf gebruik dit regelmatig op android en werkt fantastisch.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Rally app

          Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
          Misschien is de app "my tracks" wel wat je zoekt. Werkt via gps, geeft je traject weer / snelheid / hoogte / enz. Ikzelf gebruik dit regelmatig op android en werkt fantastisch.
          Ik ga het toch eens proberen.
          Mijn telefoon heb ik altijd bij, mijn GPSMap60 niet.
          Dus nog een app bij op mijn smarphone .

          Groetjes en bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: Rally app

            Allemaal bedankt voor de reactie!

            Zelf heb ik een Garmin Oregon 450.
            Super handig tijdens het wandelen maar niet echt op een rond rit. Ik vind hem te traag. Het duurt te lang voor hij de afstandssteller op 0 zet.

            In een roadbook staat bv iets als volgt:
            100m rechts af
            800m kruispunt oversteken
            200m links af

            Je moet dus om de paar honderdmeter de teller op nul zetten. De totaal teller dient dan als controle.

            De App van Tin_tin ga ik onmiddellijk eens bekijken.

            De App “TRiPi” lijkt mij misschien iets maar deze blijkt meer de nadruk te leggen op tijd dan op de afstand.
            Grt, Amaat
            The fun begins where the road ends
            BD Lidnummer : BD2057BE

            Comment


            • #7
              Re: Rally app

              Bolletje pijl? En mag het iets kosten ook? Tripy! (http://www.tripy.eu)
              Misschien wel wat overkill voor wat jij nodig hebt...

              Misschien een stom idee, maar kan je geen fietscomputertje gebruiken met een sensor aan één van de wielen? Simpel, klein, draadloos, goedkoop, accuraat...
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

              Comment


              • #8
                Re: Rally app

                Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                Bolletje pijl? En mag het iets kosten ook? Tripy! (http://www.tripy.eu)
                Misschien wel wat overkill voor wat jij nodig hebt...

                Misschien een stom idee, maar kan je geen fietscomputertje gebruiken met een sensor aan één van de wielen? Simpel, klein, draadloos, goedkoop, accuraat...
                Bedankt voor het idee om een fietscomputertje te gebruiken. Ik zal deze optie vlug eens bekijken.

                Die Tripy is er idd een beetje over vind ik
                Grt, Amaat
                The fun begins where the road ends
                BD Lidnummer : BD2057BE

                Comment

                Working...
                X