Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

    Om tijdens onze vakanties niet zoveel materiaal te moeten meesleuren ben ik op zoek naar een deftig compact toestel, die wel aan volgende voorwaarden voldoet :

    - Merk speelt geen rol, doch lichte voorkeur voor Canon om evt. gebruik van accessoires.
    - Volledige manuele bediening mogelijk
    - RAW opnames mogelijk
    - Goede lichtsterke lens met aanvaardbaar resultaat indien de ISO eens wat hoger moet
    - Tele (beperkt gebruik)
    - Groothoek is wenselijk
    - Filmen is geen vereiste (al zal ieder toestel het wel zeker kunnen)

    Ik kwam zo uit bij volgende modellen :

    - Canon powershot G16

    - Canon powershot G1X

    - Canon powershot sx50-hs

    - Canon powershot sx700-hs

    Heeft er iemand van jullie ervaring met deze (of andere gelijkaardige modellen), dan hoor ik het graag ...

    Budget : 5 a 600 euro.

    Mvg,

    Luc

  • #2
    Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

    De Canon G1X heeft met voorsprong de beste beeldkwaliteit vd modellen die je opnoemt. De Sony RX100 II is een goed alternatief en doet het niet eens zoveel slechter dan de G1X. Kleinere 1" sensor maar tot ISO400/800 ga je weinig verschil zien. Op de hogere ISO doet de grotere sensor vd G1X het beter. En de lens vd RX100 is ietsje lichtsterker waardoor het verschil nog kleiner wordt.

    Maar kijk eens naar het formaat van beide RX100II-G1X. De RX100 kan je echt in je broek- of hemdzak stoppen. Als het formaat niet belangrijk is voor u, dan is de G1X de beste keuze.
    Last edited by alex606; 10 maart 2014, 15:55.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

      Ricoh GR of Nikon Coolpix A; hebben een APS-C beeldsensor met 16 megapixels en een goed objectief. Beiden camera's zijn goed in te stellen; de Ricoh GR heeft meer knoppen en een duidelijkere bediening. Beeldkwaliteit van beiden is erg goed. Je hebt geen zoom mogelijkheid. Zij hebben een vast groothoek/standaard objectief.

      Bij fotokonijnenberg staat ook een Leica X1 occasion voor € 600,-. Dat is een 12 megapixel cmos sensor die o.a. ook in de D90 en D300s zat. Degelijke chip die nog steeds heel erg goed presteert (t.o.v. de 18 megapixel APS-C sensor van Canon). De Ricoh GR en Nikon Coolpix A hebben de 16 megapixel cmos uit de Nikon D7000/D5100 en Pentax K-5 (II)/K-500/K-50. Die is wel een slag beter als die in de Leica; maar de X1 presteert degelijk. De bediening van de Leica vraagt wel wat meer gewenning als je van een DSLR komt.

      De Nikon Coolpix A en Ricoh GR hebben geen optische anti-aliasing-filter. Bij de X1 weet ik het niet.


      Als je ook nog graag wat zoom wil hebben zit je snel bij een RX100 (II). Die in groothoek wel wat afwijkingen vertoont. En een kleine sensor heeft.

      Comment


      • #4
        Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

        Sony Nex-3NL voor amper 300€. Kun je zelfs jouw lenzen gebruiken met adapter!
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

          Hallo,

          Ik heb als aanvulling bij mijn Canon 5DMkII een Sony RX100 (MkI).
          Eindelijk eens geen teleurstelling bij een compactcamera als het op beeldkwaliteit aankomt
          Zo klein dat hij altijd mee kan.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

            Aan allen,

            Bedankt voor jullie reacties.

            Mijn keuze zal gaan tussen een Canon G1X (iets groter ja, maar mss ook beter in de hand te houden ?) a 439€

            Een serieuze tweede is de Sony RX100 (veel lovende reviews, maar ziet er zo klein uit hé - Wel handig om mee te nemen, maar handig in gebruik ??) a 449 €

            Prijs ligt in dezelfde lijn .. heeft er hier iemand op BD voorbeelden staan van foto's met die camera's ?
            Op internet genoeg te vinden, maar ja hoe betrouwbaar ??

            Er komt trouwens een Mark II uit van de GX1 (799) en er bestaat al een MII van de RX100 (649) : Toch weer een hap bij hé ...

            Mvg,

            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

              Ik ben ook aan het wachten op de GX1 mark II. Volgens de gegevens van Canon wordt dit een topper. Ze hebben de negatieve dingen bijgewerkt zoals de trage AF en de afstand voor macrofotografie is aanzienlijk verbeterd. Plus zit er nu een veel betere lens op met groothoek van 24mm en 5x optische zoom. Kostprijs is wel redelijk aan dure kant maar het overwegen waard. Ik wacht de eerste reviews af en als deze goed zijn denk ik dat er zo 1 aanschaf,omdat we eind mei een week naar NY gaan.

              Grtz
              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

                Ik heb een RX100II naast m'n 5DIII en vind ik superhandig. Gemakkelijk om mee te nemen en met een extra gripje gemakkelijk te bedienen. Supertevreden van. Voor 600€ kunnen kopen via aktie.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #9
                  Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

                  Hallo,

                  U vroeg voorbeeldfoto's met de Sony RX100 ...
                  HIER zijn ze, zo uit de camera, full resolutie, onbewerkt, de meeste met EV-0.3 (mijn bewuste keuze).
                  Let wel, dit is de RX100 MkI

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra compactcamera in aanvulling 5D mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Ik ben ook aan het wachten op de GX1 mark II. Volgens de gegevens van Canon wordt dit een topper. Ze hebben de negatieve dingen bijgewerkt zoals de trage AF en de afstand voor macrofotografie is aanzienlijk verbeterd. Plus zit er nu een veel betere lens op met groothoek van 24mm en 5x optische zoom. Kostprijs is wel redelijk aan dure kant maar het overwegen waard. Ik wacht de eerste reviews af en als deze goed zijn denk ik dat er zo 1 aanschaf,omdat we eind mei een week naar NY gaan.

                    Grtz
                    Templar
                    Heb je deze ondertussen al aangeschaft?
                    Canon Powershot G1 X Mark II

                    Comment

                    Working...
                    X