Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banken zoeken nieuwe inkomsten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Banken zoeken nieuwe inkomsten

    Ja, om toplonen te betalen vraagt het inventiviteit hé
    De Nederlandse bank ING is van plan om betaalgegevens van de klanten gebruiken om bedrijven advertenties op maat te laten maken. Volgens de bank is dat in het voordeel van de klanten, en is er geen probleem met de privacy.

  • #2
    Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

    Banken zijn al altijd heel inventief geweest vooral om hun eigen zakken zo goed mogelijk te vullen en die van ons zo leeg mogelijk te maken.
    Nu brengen onze centen nog iets op, maar ik ben benieuwd hoe ver de tijd nog is waarbij wij een rente zullen moeten betalen omdat ze onze centen willen bewaren ?
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

      Is puur een inbreuk op bankgeheim en privacy, als mijn bank mijn betaalgegevens met anderen gaat delen ben ik weg in die bank ... maar ik vrees dat als één bank het gaat doen dat de anderen volgen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Is puur een inbreuk op bankgeheim en privacy, als mijn bank mijn betaalgegevens met anderen gaat delen ben ik weg in die bank ... maar ik vrees dat als één bank het gaat doen dat de anderen volgen.
        Maak je maar geen zorgen want net zoals bij de SEPA domiciliëringen zijn je rechten goed beschermd

        Comment


        • #5
          Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

          Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
          Maak je maar geen zorgen want net zoals bij de SEPA domiciliëringen zijn je rechten goed beschermd
          Inderdaad, je kan altijd terugbetaling eisen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            maar ik vrees dat als één bank het gaat doen dat de anderen volgen.
            De goktenten, pardon, grootbanken zeker wel, de kleinere banken à la VDK, Argenta, Keytrade..., waarschijnlijk niet, die houden zich nog bezig met bankieren...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              De goktenten, pardon, grootbanken zeker wel, de kleinere banken à la VDK, Argenta, Keytrade..., waarschijnlijk niet, die houden zich nog bezig met bankieren...
              Hangt allemaal af van wie het filiaal in kwestie beheert.
              Er zijn zoveel verhalen als er banken zijn. Ik betrouw er geen enkele meer.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                Ze kunnen dat proberen, één keer, en weg is alles.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                  Alhoewel, ik kan ze wel begrijpen hoor. Eer de miljoenen "Jan met de pet" Belgen van (groot)bank veranderen moet er ongeveer een aardbeving 9.0 op de Richterschaal gebeuren.

                  Dus zullen ze wel redeneren: het brengt ons op en het protest zal wel koelen zonder blazen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                    De Standaard heeft de reacties open gezet bij dit onderwerp. 11/12 resoluut NEE en 1 alleen als er expliciet en schriftelijk toestemming gegeven wordt. De tendens is gezet.

                    Wat is het volgende, je dokter die je medicatiegebruik verkoopt aan de apothekers in de buurt, aan ziekenhuizen, verzekeringsmaatschappijen en begrafenisondernemers?

                    Ik lees steeds meer dat reclame irritant bevonden wordt (waarschijnlijk door de toename er van), het zou wel eens een omgekeerd effect kunnen hebben.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                      Zoals ik hier al meerdere keren heb laten blijken ben ik nog steeds, en dit artikel bevestigt mijn houding, voorstander van cash.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Zoals ik hier al meerdere keren heb laten blijken ben ik nog steeds, en dit artikel bevestigt mijn houding, voorstander van cash.
                        Veel zullen er toch niet zijn die uw houding/mening delen.
                        Maar er bestaan witte merels op allerlei vlak, en het is natuurlijk uw goed recht om voorstander van cash te zijn.
                        Wij hebben er ook nog eentje (geen bankkaarten, geen gsm, geen PC, geen digitale TV, geen.....afin, vul maar in) in de familie, en die wordt altijd als 'ouderwets' omschreven .
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          De goktenten, pardon, grootbanken zeker wel, de kleinere banken à la VDK, Argenta, Keytrade..., waarschijnlijk niet, die houden zich nog bezig met bankieren...
                          Ge weet ook heel goed dat de bank waar we problemen mee gehad hebben net Argenta was ... de enige bank in België die bij een vervroegde terugbetaling van een hypothecair krediet het dubbele van de wettelijke maximumvergoeding (intrest) vroegen.
                          En het was verplicht betalen of ze zouden geen handlichting uitvoeren waardoor ik niet naar een andere bank kon aan lagere rentevoet.

                          Of zoals een collega die plots het saldo van zijn rekening via cheque toegestuurd kreeg ... omdat het gemiddeld saldo van zijn rekening niet hoog genoeg was om rendabel te zijn voor de bank.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Zoals ik hier al meerdere keren heb laten blijken ben ik nog steeds, en dit artikel bevestigt mijn houding, voorstander van cash.
                            Cash is alleen goed als ge zwart geld hebt ... daarbuiten is niets veiliger en simpeler dan een bankrekening en een betaalkaart.
                            Ja, er kan eens een technische storing zijn maar cash geld kunnen ze ook afpakken en kan je kwijtspelen ... niets is perfect.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Zoals ik hier al meerdere keren heb laten blijken ben ik nog steeds, en dit artikel bevestigt mijn houding, voorstander van cash.
                              en helemaal mijn gedacht.
                              en waar ik betaal, zien ze dat graag.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X