Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwarte ibis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwarte ibis

    in de bourgoyen, gisteren namiddag


    zwarte ibis by micheleloot, on Flickr

  • #2
    Re: zwarte ibis

    Mooie waarneming.
    Toen ik er afgelopen donderdag was zat hij erg ver van de kijkhut verwijderd.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

    Comment


    • #3
      Re: zwarte ibis

      zaterdagmiddag zat hij vlakbij, in zoverre dat het camerastandpunt een beetje aan d ehoge kant was, het licht werkte ook niet mee voor een super foto, het is ook jammer dat er zoveel begroeiing staat voor de hut, bij veel foto's was de omgeving zeer druk, maar ben toch blij met de waarneming en mag content zijn dat hij zo dicht wou komen

      Comment


      • #4
        Re: zwarte ibis

        mooie waarneming.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: zwarte ibis

          Mooie foto Michel, in de natuur kan je de achtergrond niet zelf kiezen.
          Hou hem maar extra in de gaten, deze toch niet alledaagse gevederde vriend.
          Voor mij een beetje ver om alle dagen eens langs te lopen.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: zwarte ibis

            Mooie waarneming van deze ondertussen heel bekende Ibis
            Onderaan net iets te krap naar mijn gevoel want de staande poot is virtueel afgesneden
            Tevens staat hij enorm scheef, heel duidelijk zichtbaar op de waterlijn maar ook aan de schuin vallende druppels

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: zwarte ibis

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Mooie waarneming van deze ondertussen heel bekende Ibis
              Onderaan net iets te krap naar mijn gevoel want de staande poot is virtueel afgesneden
              Tevens staat hij enorm scheef, heel duidelijk zichtbaar op de waterlijn maar ook aan de schuin vallende druppels

              grts
              Sieg
              Precies mijn gedacht..

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment


              • #8
                Re: zwarte ibis

                bedankt voor de reacties, weer leerzaam Sieg, ik heb eens geprobeerd om een loodlijn door de druppels te trekken, dan heb ik toch de indruk dat hij naar de andere kant overhelt bovendien is de poot dan nog veel meer afgesneden, zal nog eens terug gaan om een rechtere foto te nemen want met deze komt het niet helemaal goed

                Comment


                • #9
                  Re: zwarte ibis

                  Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                  bedankt voor de reacties, weer leerzaam Sieg, ik heb eens geprobeerd om een loodlijn door de druppels te trekken, dan heb ik toch de indruk dat hij naar de andere kant overhelt bovendien is de poot dan nog veel meer afgesneden, zal nog eens terug gaan om een rechtere foto te nemen want met deze komt het niet helemaal goed
                  Michel,

                  een loodlijn trekken op waterdruppels die van een bewegend object vallen is geen goed idee om je foto recht te zetten: werkt alleen als het object stilstaat. Geen hogere fysica, gewoon gezond verstand. Sieg is hierin fout.
                  Wat wel perfect werkt is een loodlijn trekken op het spiegelbeeld. In dit geval zie je de aanzet van de poten in het spiegelbeeld wat weinig, maar misschien op het origineel een stuk meer: als je een punt van het origineel neemt en een lijn trekt door hetzelfde punt van het spiegelbeeld moet die perfect vertikaal zijn. Kringen op het wateroppervlak kan je ook gebruiken op gelijkaardige wijze.

                  Je kan uiteraard ook je statief perfect waterpas opstellen ...

                  Eric

                  Comment


                  • #10
                    Re: zwarte ibis

                    Eric,
                    dacht eigenlijk ook wel dat, doordat de vogel naar rechts beweegt, de bovenste druppel rechts van de onderste moest staan. Onderaan had ik geen plaats over, de ibis was echt wel dicht, dit is bijna FF, is overigens uit de hand getrokken met statief werken in de kijkhutten in de bourgoyen vind ik niet gemakkelijk. Om de kringen in het water te gebruiken om de foto recht te zetten vind ik hier moeilijk, er is wat veel verstoring in het patroon, bedankt voor de reactie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zwarte ibis

                      Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                      Michel,

                      een loodlijn trekken op waterdruppels die van een bewegend object vallen is geen goed idee om je foto recht te zetten: werkt alleen als het object stilstaat. Geen hogere fysica, gewoon gezond verstand. Sieg is hierin fout.
                      Wat wel perfect werkt is een loodlijn trekken op het spiegelbeeld. In dit geval zie je de aanzet van de poten in het spiegelbeeld wat weinig, maar misschien op het origineel een stuk meer: als je een punt van het origineel neemt en een lijn trekt door hetzelfde punt van het spiegelbeeld moet die perfect vertikaal zijn. Kringen op het wateroppervlak kan je ook gebruiken op gelijkaardige wijze.

                      Je kan uiteraard ook je statief perfect waterpas opstellen ...

                      Eric
                      Bedankt voor de rechtzetting, dat de druppels hier niet loodrecht naar beneden vallen is nogal logisch
                      Ik was niet "fout", hier bij deze staan ze gewoon veel te schuin, ook simpele logica toch
                      Kijk gewoon al eens op de waterlijn dan zou je zien hoeveel hij afhelt naar rechts ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: zwarte ibis

                        Mooie plaat van deze ibis.
                        Staat inderdaad wat scheeef, maar de verticale tak rechts en zijn reflectie kunnen wat hulp bieden.
                        Zie ook flickr

                        Comment

                        Working...
                        X