Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio

    Stel,

    Ik heb een studio van 4 x 6 m waar ik, volgens hetgeen ik wil doen, genoeg mee heb. Welk vermogen van flitsers heb ik nodig?
    Ik zou zeker 1 softbox nodig hebben en 1 gewone flits-schelp. Dus 2 flitsers.

    Dit is weinig info denk ik maar ik denk dan ook genoeg. Vandaag werkte ik met een elinchrome RX1200.
    Is dan een set van elinchrome 300/500 niet voldoende?

    Is die dan niet te zwaar voor de nieuwe (eigen) studio die ik wil bouwen, als je in het achterhoofd houd dat ik wss meestal 2 flitsers ga gebruiken en reflectiepanelen en ismo?
    Ik stel telkens dezelfde vraag aan kenissen in de vormgeving en fotografie maar heb nog niet echt een duidelijk antwoord gekregen zodat ik overtuigd ben van de zwaardere toch duurdere flitsers.

    Ook zie ik dat konijntjesberg hoofdzakelijk Jinbei-toestanden verkoopt ... iemand ervaring daarmee? Ik rij ook met een Opel en geen mercedes, doch uiterst tevreden van. Vandaar mijn opmerking/vraag

  • #2
    Re: Studio

    zoals steeds is alles relatief aan hetgeen je wil bekomen.

    Sommige krachtigere flitsers hebben een groter instelbereik waardoor ze flexibler zijn dan lichtere.
    Alles hangt er ook vanaf van de Diafragma waarmee je wil fotograferen en de afstand van je flitsers tot je onderwerp.
    (wil je groepen fotograferen moet je flitsers verder staan dan wanneer je een portret wil maken bvb.)

    Het is als of je een hamer wil gaan kopen (voor elk werk is er wel een specifiek model).

    Sommige gebruiken 250 W/s in die grote van studio, ander 600 tot 1200 W/s
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Studio

      Ik heb thuis een studio van 4x6m. Ik gebruik 2 flitsers van 300w meestal voor de achtergrond en 2 van 500w. Mijn flitsers zijn van de pioneer 2 serie van jinbei. Vermogen heb ik genoeg, instelmogelijkheden ook, geven een zeer constante output en herladen snel. Wat wil je nog meer? Zeer tevreden mee...

      Comment

      Working...
      X