Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drives, CD-writers, enz.... vs Batterypower

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drives, CD-writers, enz.... vs Batterypower

    Hallo iedereen,

    Verre reisbestemmingen zijn mijn passie, maar dat geeft wel typische praktische probleempjes. Daarom mijn vraagje:

    Welke van de reeks draagbare toestelletjes is het beste geschikt om mee te nemen naar afgelegen gebieden, waar je geen (garantie op) elektriciteit hebt, ook geen autobatterij? In de specs vind je dikwijls de afspeel-tijdscapaciteit van de eventueel ingebouwde MP3-spelers, maar het aantal CDs dat je kan branden op één 'batterijlading' blijft een raadsel.

    Dus, ervan uitgaande dat het toestel uberhaupt op batterijen werkt:
    1. hoeveel CDs (met 512MB data) kan men op zo'n CD-writer branden...
    2. hoe dikwijls kan men 512MB kopieren op een harddisk-versie...
    ... voordat de batterij het heeft gehad en opnieuw opgeladen moet worden (zuinig gebruik: aan - kopieren - uit)?

    Of is een reserve-batterij een optie (zonder dat ik alles moet uiteenvijzen)?
    Ik heb geen zin om een klein fortuin te investeren in flashcards (2x512MB moet volstaan), vermits die thuis geen andere mogelijke toepassing zullen kennen.

    Alvast bedankt,

    Danny

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

  • #2
    Van die CD-branders weet ik het niet, hoe lang de batterij mee gaat...
    Maar zelf heb ik een X-drive.

    Met de batterij, die nu na een jaar defect is (max 500 x laden) , kon ik (volgens de gebruiksaanwijzing) ongeveer 150 minuten doen, dat zou dus ongeveer genoeg zijn voor: 30x kopieren van een 512MB Compactflash kaart. Vorig jaar een week zonder problemen zonder stroom gezeten...

    Volgens mij kon je er ook nog een extra externe powerbank accu bijkopen, dan kon je er veel langer mee doen. Heb hier echter geen ervaring mee.

    Vorbar
    Canon EOS 300D | EF-S 18-55mm | EF 90-300mm USM | 50mm f1.8

    Comment


    • #3
      Hoelang gaat een baterij van een x-drive pro mee? En is het aan te raden om een tweede batterij aan te schaffen? Zoja hoeveel kost z'on batterij?

      Comment


      • #4
        Jammer van je batterij, vorbar. 30 keer 512MB kopieren lijkt mij al zeer OK om te beginnen (ge moet ook nog genoeg jus hebben om foto's te kunnen trekken hé ).
        Vermits transport op zo'n trips soms nogal vrij hotsend en botsend uitvalt, zou mijn eerste keuze wellicht een CD-writer worden (als 't bakske kapot gaat blijven er nog de CDs). Iemand een idee hoeveel stroom een Hama Datasafe (I of II) zo opslurpt?

        Danny

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Angel
          Hoelang gaat een baterij van een x-drive pro mee? En is het aan te raden om een tweede batterij aan te schaffen? Zoja hoeveel kost z'on batterij?
          Bij topfoto-online.de heb ik voor de baterij 16€ betaald, nog niet nodig gehad. Maar voor op reis is het wel een geruststelling dat je nog verder kan.

          Greetz

          Sam Jae

          Comment


          • #6
            Hallo,

            ik zit met detzelfde vraag. Ga voor vier maanden naar ZO Azie. waarom zou je voor een cd writer kiezen? Minder risico op defect? Hoe groot is dat en wat weegt zoiets? Wat hier met de batterij?Prijsverschillen?

            Comment


            • #7
              @alec
              als je x-drive de geest geeft, is de kans groot dat je al je foto's kwijt bent. bij een cd-writer die stuk gaat, heb je tenminste nog de CDs. ik denk wel dat die dingen een zekere schoktolerantie hebben en dat het dus eerder een kwestie van pech is mochten ze stuk gaan, maar je weet nooit. ik ben er nog steeds niet uit hoor. indien ik met een cd-writer zou gaan rondhotsen, dan ben ik het aan mezelf verplicht om telkens 2 CDs te branden, met een harddisk zou ik dan ook regelmatig ergens een CD-kopie moeten laten maken. de harddisk heeft dan weer veel meer toepassingsmogelijkheden en gebruiksgemak thuis.

              @iedereen
              niemand ervaring met het batterijverbruik van een CD-writer?

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment

              Working...
              X