Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

microfoon voor opname in kerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • microfoon voor opname in kerk

    Hallo,

    in april trouwt mijn broer en in de kerkdienst zal een tante van ons zingen.
    Mijn broer had gevraagd of ik dit eventueel zou kunnen opnemen. Mijn tante is een zeer goede klassiek geschoolde zangeres en het opnemen van haar gezangen is echt wel de moeite.

    Ik was sowieso van plan om "bij gelegenheid" een externe microfoon te kopen... en nu doet deze gelegenheid zich dus voor.

    Kan iemand mij tips geven waarmee ik rekening dien te houden bij mijn aankoop ?
    Bedoeling is om mijn camera vast op statief in de buurt van de zangeres te zetten met de microfoon op de hot-shoe.

    Ik had al gekeken naar het merk Rode : Videomic Go en Videomic Pro
    Is er een noemenswaardig verschil bij een opname in een kerk tussen deze 2 modellen qua geluidskwaliteit ?
    Of zijn er andere merken / types die ongeveer gelijkwaardig zijn aan bovenstaande ?

    Het is niet de bedoeling om daar een fortuin aan uit te geven want ik weet ook wel dat een microfoon van 500 euro ongetwijfeld beter presteert dan een van 200 of 100 euro.
    Max. budget = ca. 200 euro.

    PS : mocht dit ertoe doen : ik heb een Nikon D3200.

    Alle nuttige tips / info is welkom !

    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Re: microfoon voor opname in kerk

    De Pro heeft zijn eigen battreijen.
    De Pro heeft een groter geluids bereik (40Hz tot 20.000 Hz). Let op : oudere mensen horen geluiden boven de 16.000 Hz moeilijker of niet.

    De microfoon plaats je best zo dicht mogelijk bij de geluidsbron om zo min mogelijk storende geluiden mee te hebben.

    Op deze video kan je zien hoe de slechte geluiden afgeschemd worden door het plaatsen van meerdere microfoons. Op 1 minuut 50 seconden

    Even repeteren kan enkele onaangename problemen vermijden en is leerrijk.
    Succes!
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Misschien ook dit nog even meegeven ...
      Als de geluidsopname heel belangrijk is, gebruik dan een hoofdtelefoon als dat mogelijk is bij je camera.
      Dan hoor je pas echt welk geluid wordt opgenomen en hoe het later gaat klinken.

      Qua microfoon zou ik zeggen ...Als het kan, neem dan een zo goed mogelijke microfoon voor je budget.
      Hoe beter je "startmateriaal" is, hoe beter het uiteindelijke resultaat zal zijn.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment

      Working...
      X