Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

palm olie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • palm olie



    Deze ijseend is al vaak gefotografeerd. Geen zeldzame soort voor onze Noordzee kusten. Vaak blijven ze een heel eind op zee, laat staan dat je ze op het strand kan zien. Een vogel die afwijkt van dit gedrag is vaak verzwakt of heeft problemen. In dit geval gaat het om vervuiling met palmolie. Slechts een vlek op zijn buik maar genoeg om zijn waterdichtheid van zijn verenkleed een stuk aan te tasten. Vandaar het veelvuldig flapperen met de vleugels. Hopelijk haalt hij de volgende rui.
    Gr David

  • #2
    Re: palm olie

    Is dit de ijseend aan Brouwersdam?
    Naar ik vernomen heb is deze gevangen geweest in de Maasvlakte, hebben ze daarna schoongemaakt en terug uitgezet aan Brouwersdam.
    Naar verluidt gaat het de goede kant uit, en wordt ze dagelijks wat sterker.
    Laten we hopen dat ze het haalt..

    Leuke foto, volop actie met die flappende vleugels. Spetters vliegen in het rond.
    Scherpte en belichting zit goed, fijne afwerking..

    Groeten,
    Raf
    Instagram

    Comment


    • #3
      Re: palm olie

      Staat er mooi op deze tamme IJseend zo al fladderend
      Prima dat lage standpunt

      Ik heb deze, ofwel was het een andere, al enkele maanden geleden kunnen vastleggen, en ik moet zeggen toen zag hij er beter uit als nu
      Je moet eens kijken op mijn site David, ik vermoed dat het om dezelfde vogel gaat maar toen nog in volle vederdracht

      Gisteren heb ik er ook nog enkele plaatjes van kunnen maken en wat mij opviel is dat hij zo tam geworden is tegenover enkele maanden terug, toen moest je niet in de buurt komen of hij vloog al op
      Nu gisteren kon ik 'm benaderen tot op een 8tal meter, dus ideaal voor "vol in beeld" opnames
      Ik had wel de indruk dat 'm toch redelijk gezond was, hij was zich continu aan het opkuisen dus da's een goed teken.
      (foto's van gisteren staan nog niet op de site !)

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: palm olie

        Ik dacht dat er maar één ijseend zat met deze palmolie op zijn buik. Echt schoon kan je deze niet noemen. Zal vermoedelijk nog om een andere exemplaar gaan Raf. De vluchtfoto's van jou Sieg lijkt me het zelfde exemplaar te zijn. Eendje zal door alle belangstelling ondertussen ook wel wat schuwheid verloren hebben. Mij leek deze eend ook in vrij goede conditie. Alleen dat op het strand gaan zitten is een slecht teken. Dat is toch iets wat ze anders nooit doen.
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: palm olie

          mooie fot maar heb na je verhaal toch vooral te doen met de eend, er is al heel wat te doen geweest de laatste tijd rond de ecologische inpakt van palmplantages op zich, nu blijkt de palmolie ook nog zeevogels te vervuilen, dat was nieuw voor mij

          Comment

          Working...
          X