Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Flitsers van Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Flitsers van Sigma

    In juli zou Sigma uitkomen met 2 nieuwe flitsers: de EF-500 DG ST II en de EF-500 DG Super II
    (beide fliters bestaan reeds maar let op de toevoeging 'II' achteraan)

    De grote vernieuwing: ondersteuning van i-TTL m.a.w zouden volledig compatibel moeten zijn met de Nikon D70

    Bij topfoto staan ze reeds op de prijslijst... EF-500 DG ST II = 159,90€ en de EF-500 DG Super II = 239,90€

    Deze lenzen zouden wel eens de ideale concurrentie kunnen zijn voor respectievelijk de nikon SB-600 en SB-800 speed lights

    alleen is er momenteel nogal weinig info over te vinden... enkel op de duitse Sigma site kan je ze al vinden. op de benelux of amerikaanse site is er nog geen spoor van te bekennen....

    Als iemand meer info moest tegenkomen: post het maar! want het geld groeit niet op m'n rug en dit zou wel eens een betaalbaar alternatief voor de redelijk dure Speedlights van nikon kunnen zijn!
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

  • #2
    Voor het gemak even de links naar de flitsers.

    Sigma Duitsland:
    EF-500 DG ST II
    EF-500 DG Super II

    sdcard.be (Nederlands):
    EF-500 DG ST II
    EF-500 DG Super II
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jocrisse_nl
      Voor het gemak even de links naar de flitsers:
      EF-500 DG ST II
      EF-500 DG Super II
      Dit zijn idd de links naar de duitse site waar ik reeds van sprak. Maar mijn duits is niet bepaald schitterend.... en ik zou het leuk vinden om misschien ergens een vergelijking te vinden met de SB600 en SB800 van nikon, qua features, richtgetallen, afstand, ....

      /edit: bedank Jocrisse voor de extra links met nederlandstalige uitleg

      Ik merk echter dat dit wel de gewone EF-500 DG ST en DG Super flitsers zijn, niet de 'II' modellen. Maar misschien is er geen verschil tussen de twee met uitzondering dan van extra i-TLL ondersteuning?
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Originally posted by AragornIk merk echter dat dit wel de gewone EF-500 DG ST en DG Super flitsers zijn, niet de 'II' modellen. Maar misschien is er geen verschil tussen de twee met uitzondering dan van extra i-TLL ondersteuning?
        Het is inderdaad wat verwarrend. Het lijkt het oude model, maar er staat wel de compabiliteitstabel van het nieuwe model bij (bij de Super).
        Advies: eerst even goed navragen bij sdcard.be voor men 'm daar bestelt.
        Nikon D70 links: www.nikond70.nl
        Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

        Comment


        • #5
          Is er iemand die een van deze flisters gebruikt i.c.m. met een D70?
          En zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee? Werkt de iTTL inderdaad?
          En mocht er iemand een review weten, dan houd ik mij aanbevolen.
          Nikon D70 links: www.nikond70.nl
          Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jocrisse_nl
            Is er iemand die een van deze flisters gebruikt i.c.m. met een D70?
            En zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee? Werkt de iTTL inderdaad?
            En mocht er iemand een review weten, dan houd ik mij aanbevolen.
            Denk niet dat er iemand die al gebruik hoor Jocrisse.... ze zijn nl nog niet leverbaar!!!

            De modellen die momenteel nog verkocht worden zijn de "oude" generatie zonder iTTL ondersteuning... dus nog even wachten!
            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jocrisse_nl
              Is er iemand die een van deze flisters gebruikt i.c.m. met een D70?
              En zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee? Werkt de iTTL inderdaad?
              En mocht er iemand een review weten, dan houd ik mij aanbevolen.
              Ja, werkt perfekt de Nikon versie op de Nikon D70 heb er al ééntje uit kunnen testen. En de nieuwe Canon versie werkt nu ook op de Canon 1D Mark II, want die ondersteund nu ook ETTL 2

              De eerste lading is onderweg en worden medio juli uitgeleverd
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment

              Working...
              X