Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stress(less) ? - iemand ervaring mee ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stress(less) ? - iemand ervaring mee ?

    We zijn op zoek naar een comfortabele bureelstoel en we merkten dat sinds kort ( ik dacht begin 2013 ) Ekornes hun "Stressless"-fateuils nu ook in een "Office" versie brengen.
    Een gewone Stressless fateuil komt in 3 verschillende maten: S - M - L

    De Stressless Office is enkel verkrijgbaar in M.

    Ik heb er al een aantal gaan uittesten en ze zitten inderdaad ernom gemakkelijk.

    Globaal genomen zijn er wel twee grote "groepen" - zetels die enorm strak zijn met een harde vulling - zoals het type "Jazz" bijvoorbeeld, en zetels met een iets "losser" leder en zachtere vuling - meer van het "lounge"-type.

    Erkones heeft ook 4 verschillende ledertypes, wat het kiezen er niet makkelijker op maakt.

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit merk ? Zowel goede als minder goede. Maar vermeld dan misschien ook om wel type zetel het gaat, de ledersoort en de kleur.

    Ik lees op het net soms verhalen van mensen die zeggen dat het leder snel "vuil" wordt, maar dan zou je eigenlijk ook moeten weten of ze voor diepzwart of ivoor hebben gekozen

    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

    Ik vrees dat dit heel persoonliojk is hoor ...
    Mijn ouders hebben die en ik wil ze voor geen cent in huis. Stressless, meijn voeten, na een uur begin ik rond te lopen van de klachten ...
    Wat we zelf in hui shebben is Jori. 't is niet goedkoop, maar die dingen doen waar ze voor gemaakt zijn.
    Maar, en dat is iets wat veel meubelmakers niet hebben, stressless ook niet is een TV-zetel. Die volgen hetzelfde concept als de gewone stresslessen en andere relax-merken, maar hier kan de rug AFZONDERLIJK verplaatst worden. Dit is verduveld handig bij het kijken naar TV en dit wordt bij vlen vergeten of verzwegen.
    In stressless lig je platter zodat je je hoofd op een ussen moet leggen wil je nog naar de TV kijken. Met de TV-relax-zetel die wij hebben heb je geen hoofdsteun nodig om TV te kijken.
    Het TV-model is minder mooi en ziet er zwaar uit, maar daar vegen we ons voetjes aan. Je moet ontspannen als je in een relax-zetel ligt en bij onsis dat voor Jori 100% en bij stressless helaas een fiasco. Maar zoals ik al melde, dat zal zeer persoonlijk zijn en afhangen van persoon tot persoon.
    Wat het leder betreft, Er is een lederfirma die haar eigen leder indoet vanuit de wereld en die het recht heeft het kader van joir te gebruiken. Het verschil daar tussen bv Joir-leder en leder van dat bedrijf is fenomenaal en de prijs valt mee. We wisten dat helaas niet bij aankoop.
    Er zijn bij stressless en jori verschillend prijzen in verband met het gebruikte leder. Dat is ook eveneens een kwaliteitsverschil Het onderhoud van goed leder beperkt zich in eenvoud. Gewoon lauw water, niet meer niet min. Eenmaal om de twee jaar met de Marseillezeep. Bij ons staan ze hier nu al 12 jaar en ze worden dagelijks gebruikt. Nog niets op aan te merken. EN ze staan in de zon.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Ik vrees dat dit heel persoonliojk is hoor ...
      Mijn ouders hebben die en ik wil ze voor geen cent in huis. Stressless, meijn voeten, na een uur begin ik rond te lopen van de klachten ...
      Wat we zelf in hui shebben is Jori. 't is niet goedkoop, maar die dingen doen waar ze voor gemaakt zijn.
      Maar, en dat is iets wat veel meubelmakers niet hebben, stressless ook niet is een TV-zetel. Die volgen hetzelfde concept als de gewone stresslessen en andere relax-merken, maar hier kan de rug AFZONDERLIJK verplaatst worden. Dit is verduveld handig bij het kijken naar TV en dit wordt bij vlen vergeten of verzwegen.
      In stressless lig je platter zodat je je hoofd op een ussen moet leggen wil je nog naar de TV kijken. Met de TV-relax-zetel die wij hebben heb je geen hoofdsteun nodig om TV te kijken.
      Het TV-model is minder mooi en ziet er zwaar uit, maar daar vegen we ons voetjes aan. Je moet ontspannen als je in een relax-zetel ligt en bij onsis dat voor Jori 100% en bij stressless helaas een fiasco. Maar zoals ik al melde, dat zal zeer persoonlijk zijn en afhangen van persoon tot persoon.
      Wat het leder betreft, Er is een lederfirma die haar eigen leder indoet vanuit de wereld en die het recht heeft het kader van joir te gebruiken. Het verschil daar tussen bv Joir-leder en leder van dat bedrijf is fenomenaal en de prijs valt mee. We wisten dat helaas niet bij aankoop.
      Er zijn bij stressless en jori verschillend prijzen in verband met het gebruikte leder. Dat is ook eveneens een kwaliteitsverschil Het onderhoud van goed leder beperkt zich in eenvoud. Gewoon lauw water, niet meer niet min. Eenmaal om de twee jaar met de Marseillezeep. Bij ons staan ze hier nu al 12 jaar en ze worden dagelijks gebruikt. Nog niets op aan te merken. EN ze staan in de zon.

      Hallo Wim,

      Bedankt voor je reactie.
      Inderdaad, dat was iets dat ik ook bij mezelf dacht: die zetels zijn wel goed om een dutje te doen, maarals je dan TV wil kijken, zit je omhoog te staren.

      Nu wat wij zoeken is een comfortabele bureaustoel, en ons oog viel op de Stressless Office reeks.
      Het ding gaat dus voor 75 % gebruikt worden om aan een bureau te staan.
      En het is wel essentieel dat wieltjes onder staan.
      Bij Jori ben ik nog niet gaan kijken, maar ik vrees dat die geen bureaustoelen hebben.

      Maar wat je zegt over de TV zetel houdt absoluut steek.

      Enfin, ik ga er in elk geval eens binnen springen.

      THX !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

        Hier 2 (man en vrouw) zeer tevreden Stressless relax bezitters. Ook reeds andere gehad, maar zou
        mijn stressless voor geen geld willen missen
        grt

        Comment


        • #5
          Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

          Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
          Hier 2 (man en vrouw) zeer tevreden Stressless relax bezitters. Ook reeds andere gehad, maar zou
          mijn stressless voor geen geld willen missen
          grt
          En welk model / kleur / soort leder aub ?

          Is het gemakkelijk te onderhouden ? Volgens wat ik begrepen heb is Royalin het soepelste leder, maar de Classic zou het meest duurzame zijn...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

            ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goeie bureaustoel, en ook de meeste Stress/less geprobeerd in de winkel.
            heerlijke stoelen met 1 nadeel, je zit uiteindelijk maar op 1 poot.
            dus het wiebelt altijd.
            heb nu een lederen bureaustoel besteld op slede, zit aan een bureau veel lekkerder en zonder gewiebel.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goeie bureaustoel, en ook de meeste Stress/less geprobeerd in de winkel.
              heerlijke stoelen met 1 nadeel, je zit uiteindelijk maar op 1 poot.
              dus het wiebelt altijd.
              heb nu een lederen bureaustoel besteld op slede, zit aan een bureau veel lekkerder en zonder gewiebel.
              grt,bouk.
              Heb je daar een linkje of foto van, Bouk ?
              Dank je.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Heb je daar een linkje of foto van, Bouk ?
                Dank je.

                --
                incl btw en verzending komt hij op 165 Euro.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  En welk model / kleur / soort leder aub ?

                  Is het gemakkelijk te onderhouden ? Volgens wat ik begrepen heb is Royalin het soepelste leder, maar de Classic zou het meest duurzame zijn...
                  Wij hebben 2 relaxzetels + voetenbank ATLANTIC + een 3-zit salonbank
                  Classic leder ESPRESSO
                  Kleur bruin
                  Gekocht in 2009
                  Onderhoud, af en toe met lauw water met een dopje ricinusolie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goeie bureaustoel, en ook de meeste Stress/less geprobeerd in de winkel.
                    heerlijke stoelen met 1 nadeel, je zit uiteindelijk maar op 1 poot.
                    dus het wiebelt altijd.
                    heb nu een lederen bureaustoel besteld op slede, zit aan een bureau veel lekkerder en zonder gewiebel.
                    grt,bouk.
                    Volgens de huidige ideeën in de ergonomie, is dat wiebelen juist gunstig. Je zit nooit helemaal stil, maar beweegt voortdurend, wat goed zou zijn voor je ruggengraat, spieren, e.d. Nu, ik ben zelf geen kinesist of wat dan ook, maar de mensen die me mijn Wagner verkocht hebben, waren erg overtuigend. De bureaustoel is niet goedkoop, maar ik breng er misschien 6-8u per dag in door, dus dat mag al iets professioneels zijn. Sinds ik deze stoel heb, heb ik weinig of geen last meer van mijn hamstring (waar ik vorig jaar erg veel pijn aan had), en zeker geen rugpijn of wat dan ook. Maar de stoel wiebelt wel...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      http://www.officecity.nl/kantoor-sto...barcelona.html
                      --
                      incl btw en verzending komt hij op 165 Euro.
                      grt,bouk.
                      Dank je, Bouk.
                      Het was me niet helemaal duidelijk wat je met "slede" bedoelde - maar ik vrees dat ik toch voor wieltjes moet gaan.
                      Moet nl. tussen twee bureautafels heen en weer "laveren"
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Dank je, Bouk.
                        Het was me niet helemaal duidelijk wat je met "slede" bedoelde - maar ik vrees dat ik toch voor wieltjes moet gaan.
                        Moet nl. tussen twee bureautafels heen en weer "laveren"
                        OK.
                        vind dit trouwens een heel mooie:

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                          Wij hebben 2 relaxzetels + voetenbank ATLANTIC + een 3-zit salonbank
                          Classic leder ESPRESSO
                          Kleur bruin
                          Gekocht in 2009
                          Onderhoud, af en toe met lauw water met een dopje ricinusolie
                          Zéér mooie kleur. Diep donkerbruin, neigt sterk naar het zwart, maar is het nét niet.
                          Imho iets minder hard dan totaal "zwart".

                          Dat is een kleur die ik van den beginne in gedachten had.

                          Ik zou in alle geval voor donkere kleuren gaan, daar deze minder "fragiel" zijn.

                          * Ben je tevreden van de stevigheid ? ( geen naden die loskomen of zo ? )

                          * Is dat de reinigings-set van Erkones die je gebruikt ? Of een ander produkt ?

                          * Wij zijn op zoek naar een zetel uit de OFFICE reeks; ik dacht aan de MAGIC, die heeft een verstelbare hoofdsteun.
                          Maar ik lees op het net wel minder goede dingen over gebruiks-sporen op de hoofdsteunen.
                          Er staat echter zelden bij welke kleur van leder de mensen gekozen hebben.

                          Ik kan me voorstellen dat als je dagelijks met je hoofd op een witte hoofdsteun ligt, je dit snel zal merken aan het leder.

                          Ah, nog iets wat ik niet zo goed snap: het leder van de classic reeks zou een bescherm-laagje hebben. Maar heeft het dan nog zin om het te behandelen met een voedend product ? Lijkt me wat tegenstrijdig ?
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Ik twijfel tussen de trendy JAZZ, de comfortabele MAGIC en de futuristiche VOYAGER
                            Elk van deze zetels zit nét iets anders.






                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

                              Review van de Voyager:
                              Read 62 customer reviews of the Ekornes Stressless Recliner & compare with other Furniture at Review Centre

                              Comment

                              Working...
                              X