Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens om te beginnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens om te beginnen

    Hallo ben van plan om mijn canon eos 300D wat uit te bereiden. Heb enkel de kitlens 18-55mm.
    Daarom ben ik opzoek naar een goede zoomlens voor met de hand te gebruiken (dus geen joekel van 50-500mm).
    Ik heb de 28-200mm op het oog. Is dit een goede zoomlens?
    Of moet ik voor een 75-300mm gaan?
    En een 70-200mm zoomlens betekent dat, dat er maar een zoom is van 2,8 maal of werkt dat anders?

  • #2
    heb je veel centen ,dan een 70-200 L IS 2.8 met 1.4 converter
    anders voor +- 600 euro een 70-200 L4
    dit zijn beide goede lenzen

    Comment


    • #3
      Originally posted by Diego_eos300D
      En een 70-200mm zoomlens betekent dat, dat er maar een zoom is van 2,8 maal of werkt dat anders?
      Oude of nieuwe wiskunde, je stelling klopt!

      Comment


      • #4
        ik weet niet of hier al test foto's van te vinden zijn.
        maar wat denk je van de nieuwe..... Sigma 18-125 mm DC lens....zie....
        http://www.dpreview.com/news/0405/04052101sigma18-125.asp
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Ja maar heb je met de 70 - 200 veel zoom? Kan je sterk inzoomen. Vb. een vogel in een hoge boom.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Diego_eos300D
            Ja maar heb je met de 70 - 200 veel zoom? Kan je sterk inzoomen. Vb. een vogel in een hoge boom.
            Neen. 200mm maal 1,6 (de crop factor van je sensor) geeft je 320mm (naar oude film-stanaarden). Da's te weinig om een close-up te kunnen nemen van een vogeltje of zo.

            Om je een vb te geven; met mijn telelens (max 350mm x1,6 = 560mm) kan ik close-ups van vogels nemen als deze op 5 meter of korter zitten.

            Trek zelf je conclusies nu maar. Je neemt best een lens van 300mm of meer. Er zijn er genoeg...

            -Sigma 100-300mm f4
            -Sigma 50-500mm (aka. "Bigma")
            -Sigma 80-400mm OS
            -Canon 70-300 DO
            -Canon 100-400 L IS
            -Canon 35-350 L
            -Canon 28-300 L IS

            Er zijn er nog méér hoor. Ik som maar op wat in mijn hoofd opkomt...


            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Ik sta voor hetzelfde dilemma als Diego. Wil nog een telezoom lens erbij kopen. Maar als je een lens van 70-300 mm koopt zit er een 'gat' van 15 mm tussen (bij de 18-55 mm), is dat een probleem?
              Hoe reken je trouwens uit hoeveel zoom een lens heeft?

              Comment


              • #8
                Originally posted by kreefie
                Ik sta voor hetzelfde dilemma als Diego. Wil nog een telezoom lens erbij kopen. Maar als je een lens van 70-300 mm koopt zit er een 'gat' van 15 mm tussen (bij de 18-55 mm), is dat een probleem?
                Hoe reken je trouwens uit hoeveel zoom een lens heeft?

                hoeveel zoom heeft een bigma dan?
                canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

                please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

                Comment


                • #9
                  Een Bigma heeft 10x zoom (telestand delen door widestand: 500/50 = 10)

                  15 mm is niet groot, en zul je in de praktijk ook niet merken...

                  Als je niet teveel geld wil uitgeven kun je ook nog kijken naar de Canon 75-300 varianten (eentje met en eentje zonder IS)... Geen superscherpe lenzen, maar als je ze wat dichtstopt (kleiner diafragma gebruikt) zijn deze meer dan bruikbaar voor de modale gebruiker...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kreefie
                    Ik sta voor hetzelfde dilemma als Diego. Wil nog een telezoom lens erbij kopen. Maar als je een lens van 70-300 mm koopt zit er een 'gat' van 15 mm tussen (bij de 18-55 mm), is dat een probleem?
                    Hoe reken je trouwens uit hoeveel zoom een lens heeft?

                    Ik heb buiten de kitlens 18-55 ook een tele 75-300 van Canon. Van het 'gat' tussen 55 en 75 heb ik weinig hinder, dat is soms met een paar passen op te lossen. Ik moet wel zeggen dat ik (te) dikwijls van lens verwissel. Daarom overweeg ik een lens in de orde van 28-135mm. als standaardlens.
                    Is this the real life? Is this just fantasy?
                    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb besloten om een 70-300 mm te kopen. Waarschijnlijk wordt het die van Tamron, omdat die erg voordelig is en mijn budget op dit moment beperkt. Iemand ervaring met deze lens?

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou gaan voor de canon ef 28-200/3.5-5.6 iemand ervaring mee of dit een goede zoomlens. Heeft deze lens een redelijke zoom?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Diego_eos300D
                          Ik zou gaan voor de canon ef 28-200/3.5-5.6 iemand ervaring mee of dit een goede zoomlens. Heeft deze lens een redelijke zoom?
                          Het bereik zie je zelf natuurlijk , maar is redelijk als je niet echt ver wil gaan in tele.

                          BEn je tevreden van de kitlens? Indien ja lijkt me een 70_300 interessanter anders heb je overlappingen.

                          en die 15mm (55-70) ertussen heb je echt niet nodig.
                          Groetjes,
                          Arvid


                          Reis- en fotowebsite

                          Comment

                          Working...
                          X