Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opaal kust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opaal kust

    Deze vraag is mss al vaak gesteld maar waar naartoe aan de opaal kust
    Groetjes
    Last edited by nikolaos; 7 maart 2014, 16:49.

  • #2
    Re: Opaal kust

    Waw daar is nog niemand geweest. Hoe komen die foto's hier dan?

    Comment


    • #3
      Re: Opaal kust

      Wat is je bedoeling, er een dagje op uit of een verblijf van enkele dagen, louter fotografie of een combinatie van fotografie/vakantie....dat is reeds een groot verschil.
      De opaalkust is geen honderden km lang hé, maar slechts een goeie 100 km.
      Ga je voor één dag, dan zijn er meerdere interessante plaatsen, die zie je hier allemaal aan de hand van foto's waar meestal bij staat waar ze genomen werden.
      Is het voor een verblijf van enkele dagen dan is het volgens mijn mening zowat om het even waar je verblijft want dan ga je je toch verplaatsen ipv op één en dezelfde plaats te blijven rondhangen.
      Van het ene uiterste tot het andere van de Opaalkust is het dus slechts een goed uurtje rijden .
      Veel plezier aldaar.

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Opaal kust

        Oorspronkelijk geplaatst door nikolaos Bekijk bericht
        Waw daar is nog niemand geweest. Hoe komen die foto's hier dan?
        Wij weten waar we moeten zijn voor al die foto's

        De plaatsen die ik bezoek:
        - strand/kliffen van Cap Blanc Nez (dorpje Escalles)
        - strand/kliffen van Cap Gris Nez
        - wandelpad op de kliffen van Cap Gris Nez naar Audresselles (of omgekeerde richting). Halverwege die wandeling aan een kapel kan je afdalen naar het strand, dat vol ligt met van die grote rotsblokken/keien en restanten van bunkers.
        - strand/dijk Ambleteuse (fort Mahon)
        - rotsstrand vlak voor Wimereux (parking langs de baan, thv golfterrein aan de overkant)

        Hou wel rekening met de getijden, bij hoogtij kan je vaak het strand niet meer op (alles staat onder water).
        Last edited by dleemans; 9 maart 2014, 12:03.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Opaal kust

          ik denk dat hiermee alle mooie punten gezegd zijn. Hou idd rekening met de getijden. Echt alles staat met momenten (hoog water) onder...
          Wij zijn dat dat veel minder gewend. En we gingen ook eens naar het strand, tot onze verbazing zat iedereen op de dijk te spelen en te zonnen (de drukte was er echter niet minder door... ) voor foto's met mooie reflecties in de achtergebleven plassen op het strand ga je dus best de uren NA hoog water.
          Ook wimmereux (belle epoque huizen) is zeker de (fotografische) moeite
          Maar zoals al eerder gezegd, trek een dagje of drie rond en je zal zeer veel gezien hebben!! (zo groot is het er niet en goeie wegen!!)

          Tom

          ps: wij gaan dit jaar terug naar de regio, net zuidelijk van de opaalkust dit jaar.

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: Opaal kust

            Bedankt voor de reacties. Natuurlijk ken ik de bekende plaatsen wel die iedereen vind via google. Hoor het alleen graag van echte kenners. Overnachten doen we in le touquet. Zijn er drie dagen.
            Groeten nikolaos

            Comment


            • #7
              Re: Opaal kust

              Wat ik nog niet zag passeren en de moeite vond is het dorpje Wissant en als je dan toch in Le Touquet verblijft, is het niet zo ver naar Nausicaa in Boulogne sur Mer.

              En dit is afhankelijk van wat je wil zien en hoeveel dagen je hebt. Soms zijn er promoties op de overzet naar Engeland en kan je bvb als voetganger voor enkele Euro's effe een dagje op en af naar Dover. Met een beetje PS is een leuke collage te maken met de krijtrotsen aan de Cap en the white cliffs of Dover.

              Djienbe
              Last edited by djienbe; 10 maart 2014, 08:37.

              Comment


              • #8
                Re: Opaal kust

                opgelet, sinds enkele jaren GEEN OVERZET meer vanuit boulogne sur mer!!
                Nausicaa hebben we nog niet gedaan, zou volgens mijn stiefvader (Fransman uit Rouen) wel echt de moeite zijn.
                In boulogne sur mer is ook de kapel van verdwenen zeelieden de moeite (klein maar fotografisch gezien erg mooi) je vind het op de rotsen op gelijke hoogte met nausicaa.
                de "oude stad" van boulogne sur mer is ook mooi om te doen, toeristisch maar mooi. Ook de wandelweg op de stadsomwalling is fijn.
                Mocht je iets gaan bezoeken kijk zeker de openingsuren na, sommige musea of bezienswaardigheden wanen zichzelf in het zuiden van frankrijk en houden een siesta... vb: open van 10-11.30 en dan van 15.00 tot 18.00
                Er zijn wel meerdere mooie dorpjes aan de opaalkust. Maar als je hier rond zoekt, de toeristische gidsen bekijkt en ter plaatse even verder rondwandelt dan "normaal" ga je zeer weinig gemist hebben denk ik.
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Opaal kust

                  Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  opgelet, sinds enkele jaren GEEN OVERZET meer vanuit boulogne sur mer!!
                  Wist zelfs niet het ooit vanuit Bologne kon. In mijn reactie bedoelde ik boot pakken in Calais, ooit als voetganger eens € 6.50 voor betaald.

                  Djienbe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opaal kust

                    yep, vroeger (een jaar of 5 geleden) had je ook de mogelijkheid tot overzet vanuit boulogne. Nu zit alles in Calais... Ik zette het er maar even in voor de duidelijkheid. Ik weet niet wanneer jij nog in boulogne bent geweest he

                    Hoe dan ook een mooie omgeving en voor ons belgen eigenlijk helemaal niet ver af...

                    Tom
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opaal kust

                      Heeft iemand soms gps coördinaten van plaatsen daar zoals die mosselbanken, paaltjes in zee, ik meende dat daar ook ergens een kapot bootje lag, enz ??????

                      Bedankt bij voorbaat

                      Groeten

                      Vincent

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opaal kust

                        Oorspronkelijk geplaatst door VincentWillems Bekijk bericht
                        Heeft iemand soms gps coördinaten van plaatsen daar zoals die mosselbanken, paaltjes in zee, ik meende dat daar ook ergens een kapot bootje lag, enz ??????

                        Bedankt bij voorbaat

                        Groeten

                        Vincent
                        Dat kapot bootje ligt beneden aan Cap Gris Nez, dus vanaf restaurant La Sirène (aan de voet van de klif) het strand op, dan naar links rond de klif wandelen richting zee, en daar ergens ligt het. Vziw wel enkel zichtbaar bij laagtij.
                        Nog een interessante: Pointe de la Creche, net voorbij Wimereux.(https://www.google.be/maps/place/50%...046!4d1.594682) Ben er vorig jaar geweest, maar het weer zat toen dik tegen.
                        Last edited by dleemans; 18 april 2017, 23:07.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opaal kust

                          Bedankt !!!!

                          Comment

                          Working...
                          X