Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfotografie op strand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretfotografie op strand

    Hallo iedereen,

    Graag even jullie hulp.
    Ik heb beloofd aan een koppel om wat romantische foto's te nemen morgen om 17.30 op strand.
    Ik fotografeer met een canon 50d en heb 2 lenzen. Een 55-250mm en een vaste 50mm f1.8 nu is mijn vraag welke instellingen gebruik ik best en welke lens ? Alvast bedankt voor jullie reacties en de hulp
    Vriendelijke groeten
    Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

  • #2
    Re: Portretfotografie op strand

    Ik ken canon niet en weet niet welke kwaliteit die 55-250 heeft, maar mijn ervaring met superzooms en mijn buikgevoel zegt dat je best de 50 1.8 gebruikt.
    Die zal waarschijnlijk een betere beeldkwaliteit geven. Vermoed ik... denk ik... Back me up here canon users :-)

    Wat betreft instellingen: dat zal er van af hangen welke lichtomstandigheden je hebt, maar neem zeker een flits en reflectiescherm mee. Daar kan je de meeste problemen al mee oplossen als die er zouden zijn.
    En eventueel een windscherm als je op het strand zit. Zand in je camera en op je modellen is niet altijd leuk. Soms wel, maar niet altijd :-)
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: Portretfotografie op strand

      Oorspronkelijk geplaatst door urbannade Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

      Graag even jullie hulp.
      Ik heb beloofd aan een koppel om wat romantische foto's te nemen morgen om 17.30 op strand.
      zon gaat onder om 18.28.
      dus je hebt maar een uurtje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Portretfotografie op strand

        Wind is er deze week bijna niet dus geen stuivend zand en om 17.30 staat de zon al zeer laag. Een laat moment om dan nog te beginnen.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Portretfotografie op strand

          't Is maar hoe je het bekijkt. Met een zacht flitsje is er niks romantischer dan foto's bij een zonsondergang, en die zal er zijn, want het wordt mooi weer! Maar geen tijd om te experimenteren natuurlijk. Beter een uurtje vroeger afspreken, maar daar zijn we nu al te laat mee denk ik.

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Wind is er deze week bijna niet dus geen stuivend zand en om 17.30 staat de zon al zeer laag. Een laat moment om dan nog te beginnen.

          Gr, Daniel.
          ______
          www.vue.photo

          Comment

          Working...
          X