Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Player vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Player vraagje

    Normaal zijn er bij mij 2 spelers ingesteld, 1 voor muziek ( mediamonkey in mijn geval) en een voor filmpjes of clipjes ( VLC) . Nu, wanneer ik muziek wil afspelen staat alles (ook de filmpjes) op media monkey ( het kan ook ook de win media player zijn, het maakt niet uit). Wanneer ik muziek wil afspelen staat alles op VLC, of andersom, wel lastig om filmpjes te bekijken met een muziekspeler .
    Ik zet zet steeds bij "choose program" een vinkje aan dat dat mijn hoofdspeler moet zijn bij muziek en dito bij filmpjes.
    Het heeft altijd gewerkt dat bij een bepaald bestand het ook zo is/was. Nu blijkbaar niet meer, wat zie ik over het hoofd ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Player vraagje

    Om dit te herstellen, selecteer je 1 maal voor elk type bestand (bvb een AVI, MPG,JPG,....) een bestandje en rechtsklikt hierop. ga dan naar "openen met" en kies " Standaardprogramma kiezen". Vervolgens selecteer je de player waarmee je dit type bestand wil openen (bvb MPEG met VLC player)en zorg ervoor dat het vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" aanstaat en druk op OK.
    De volgende keer zullen dan bvb al je MPEG's met de VLC player openen als je deze dubbelklikt.

    Comment


    • #3
      Re: Player vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
      Om dit te herstellen, selecteer je 1 maal voor elk type bestand (bvb een AVI, MPG,JPG,....) een bestandje en rechtsklikt hierop. ga dan naar "openen met" en kies " Standaardprogramma kiezen". Vervolgens selecteer je de player waarmee je dit type bestand wil openen (bvb MPEG met VLC player)en zorg ervoor dat het vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" aanstaat en druk op OK.
      De volgende keer zullen dan bvb al je MPEG's met de VLC player openen als je deze dubbelklikt.
      Dat doe ik dus, maar de speler dat laatst is gebruikt, blijft de hoofdspeler nadien voor zowel beeld als geluid. Nu ja, als ik 2 mappen heb openstaan dan zet ik die ene( bv geluid) op de gewilde player en andersom (voor beeld) ook, dus in feite doe ik het tegelijk, zo heb ik al kunnen omzeilen.....
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Player vraagje

        das raar, das de eerste keer dat ik dit hoor ( en ik heb al veel "rare" dingen met PC's meegemaakt op forum over computerproblemen ) . Ik wil niet twijfelen aan je reactie en je kennis , maar ik zou toch denken dat er iets is dat fout gaat.
        Om zeker te zijn dat we mekaar goed verstaan:
        Rechtsklik een jpg en ga naar "Openen met" > "Standaardprogramma kiezen" > selecteer "Dit type bestand altijd met dit programma openen" > Kies voor Mediamonkey> druk OK.
        Rechtsklik op een MPG of AVI en ga naar "Openen met" > "Standaardprogramma kiezen" > selecteer "Dit type bestand altijd met dit programma openen" > Kies voor VLC player> druk OK.
        Dubbelklik daarna op de JPG. Deze zou met Mediamonkey moeten openen.
        Dubbelklik daarna op op de AVI of MPG. Deze zou met VLC moeten geopend worden.

        Dit is de " normale " gang van zaken. Kan je bevestigen dat het na deze manier nog steeds fout gaat?

        Comment


        • #5
          Re: Player vraagje

          Je kan ook in configuratiescherm eens kijken in de "standaardprogramma's". In principe is dat dezelfde lijst die gebruikt wordt als je de zaken aanpast op de manier van "spyder", maar die lijst kan je misschien iets wijzer maken.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Player vraagje

            Stand van zaken : mijn player voor audio vervangen door de windows media player, so far so good, geen probleem meer, wanneer ik wil openen met mediamonkey staat deze dan ook voor mijn videobestanden,
            al via configuratiescherm gedaan, alles goed aangevinkt, probleem hetzelfde. Mijn player van mediamonkey blijft dus dominant wanneer ik die gebruik.

            Edit, ik open mijn videobestand zonder af te spelen ( ik zie dan welke player ikoon daar staat), open dan gewoon mediamonkey zonder te spelen, resultaat: ikoon veranderd in mediamonkey. Dit terwijl ik alle instellingen heb gefixeerd ( winplayer+vlc player). Dus is het best om van mediamonkey af te blijven ? Is nochtans mijne "jukebox", ik kan nrs afspelen met bvb alleen maar "night" in de titel, of alles van 1 groep of artiest, doemetoch
            Last edited by toerist; 6 maart 2014, 11:24.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Player vraagje

              Nu lees ik ook dit . Dus ook video ....
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Player vraagje

                Kijk eens bij je instellingen van mediamonkey of je daar niet kan instellen voor welk soort bestanden hij MAG gebruikt worden. Als het niet mogelijk is om dit zelf te kiezen, vind ik 'm net iets te agressief om 'm ooit te gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: Player vraagje

                  Wel, hij lijkt NU agressiever geworden sinds ie ook videobestanden leest en idd als alles op media monkey staat, kan ik dus ook videobestanden spelen, maar de keuze moet blijven tussen audio of video vind ik..
                  Oh ja, geen instellingen op die speler zelf, er zijn wel instellingen maar niet om voorkeuren weer te geven.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Player vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Wel, hij lijkt NU agressiever geworden sinds ie ook videobestanden leest en idd als alles op media monkey staat, kan ik dus ook videobestanden spelen, maar de keuze moet blijven tussen audio of video vind ik..
                    Oh ja, geen instellingen op die speler zelf, er zijn wel instellingen maar niet om voorkeuren weer te geven.
                    ga eens bij mediamonkey naar extra
                    dan naar optie's
                    vervolgens naar integratie besturingssysteem
                    en dan aanvinken welke bestanden je wilt koppelen voor audio, video enzo ....
                    dat zou moeten werken na herstart van pc/mediamonkey

                    Comment


                    • #11
                      Re: Player vraagje

                      en die instellingen al eens geprobeerd te wijzigen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Player vraagje

                        blijkbaar vind de ts het niet nodig om nog te reageren in zijn topic, terwijl hij wel al in andere topic's gereageerd heeft

                        Comment


                        • #13
                          Re: Player vraagje

                          Ha, omdat die mediamonkey nu ook video's afspeelt , staat ie op mediamonkey, zo behoud ik ook mijn jukebox ...
                          zodoende was dit topic ook in mijn gedachten weggedeemsterd
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Player vraagje

                            Maar..... ik ga die instellingen toch maar eens bekijken, morgen
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Player vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                              en die instellingen al eens geprobeerd te wijzigen?
                              Yep, dat lukt, bedankt
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X