Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe laag kan je vallen...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe laag kan je vallen...

    deze wilde ik toch even met jullie delen.
    Op die manier raak ik alvast een beetje frustratie kwijt.

  • #2
    Re: hoe laag kan je vallen...

    Wordt dan door mensen omschreven als zinloos geweld.
    Al vraag ik mij soms af wanneer geweld zinvol is.

    Spijtig zaak. Spijtig voor het slachtoffer en spijtig voor de maatschappij.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: hoe laag kan je vallen...

      Een oplossing zou kunnen zijn : een lange werkstraf in een psychiatrische instelling, de lafaards.
      Stiekum hoop ik altijd dat ze zich ooit eens goed mispakken bij de keuze van hun slachtoffer : een commando, een bokser ...

      Comment


      • #4
        Re: hoe laag kan je vallen...

        En het blijft maar duren, dat zinloos geweld en aanvallen op onschuldige burgers. Wie of wat zal daar een eind kunnen aan brengen ?
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: hoe laag kan je vallen...

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          En het blijft maar duren, dat zinloos geweld en aanvallen op onschuldige burgers. Wie of wat zal daar een eind kunnen aan brengen ?
          Werk of een zinvolle bezigheid als er geen werk is.
          Straf wordt uitgedeeld NA de misdaad. En dan is het te laat: er zijn slachtoffers.

          Wie? Tja, als de overheid iets doet dan is er kans op oorlog zoals in Meulenberg-Houthalen.
          Misschien een vooroordeel en dat zeg ik omdat ik de daders niet ken.

          Zaken of projecten die "werken", die resultaat hebben enz.; daar horen of lezen we ook zelden iets van.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: hoe laag kan je vallen...

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            En het blijft maar duren, dat zinloos geweld en aanvallen op onschuldige burgers. Wie of wat zal daar een eind kunnen aan brengen ?
            Pol, mijn grootste vraag is : waarom leert daar niemand van ?
            En dat geldt voor zoveel andere zaken. Waarom willen de mensen niet leren ?

            Comment


            • #7
              Re: hoe laag kan je vallen...

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Pol, mijn grootste vraag is : waarom leert daar niemand van ?
              En dat geldt voor zoveel andere zaken. Waarom willen de mensen niet leren ?
              Wel Paul, ik vraag mij dat ook af. Ik voel al langere tijd een zeer vijandige, grimmige wereld. Ik heb de indruk dat mensen mekaar nog moeilijk het licht in de ogen gunnen. Dagelijks worden wij overspoeld met geweld via de media. Op de duur gaan mensen dat normaal vinden met volgens mij de gekende gevolgen. Mensen staan ook meer en meer onder hoge(re) druk.Vanavond nog in het nieuws dat ook meer en meer studenten in Gent en Leuven worden aangevallen. Een algemene malaise dus die volgens mij enkel zal kunnen weggewerkt worden met een "sterke(re) hand". Jammer dat men dat moet zeggen...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: hoe laag kan je vallen...

                Het kan ook anders.
                Maandagavond heb ik wat gebabbeld met drie jong gasten.
                We zijn zeker een dik uur bezig geweest en....we hebben heel wat afgelachen
                Alle drie spelen ze voetbal bij "Hogerop" hier in de buurt.
                Alle drie volgen ze les op de Handelsschool hier in Hasselt.
                En alle drie waren ze van vreemde origine maar geboren in België.
                (2 van Turkse afkomst en een Marokkaan)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: hoe laag kan je vallen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Het kan ook anders.
                  Maandagavond heb ik wat gebabbeld met drie jong gasten.
                  We zijn zeker een dik uur bezig geweest en....we hebben heel wat afgelachen
                  Alle drie spelen ze voetbal bij "Hogerop" hier in de buurt.
                  Alle drie volgen ze les op de Handelsschool hier in Hasselt.
                  En alle drie waren ze van vreemde origine maar geboren in België.
                  (2 van Turkse afkomst en een Marokkaan)
                  Natuurlijk kan het anders.
                  Natuurlijk zijn het niet altijd Allochtonen.
                  De vraag is alléén...waarom word niet harder ingegrepen.
                  Altijd maar dat gepamper en die betutteling.
                  's avonds plegen ze de misdaad, 's anderendaags staan ze alweer op de straat met de borst vooruit, zo van "kijk eens wie ik ben"!
                  En al die advocaten die er van moeten leven hé...
                  Ik heb een vriend advocaat, en die zegt het zelf!

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe laag kan je vallen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Natuurlijk kan het anders.
                    Natuurlijk zijn het niet altijd Allochtonen.
                    De vraag is alléén...waarom word niet harder ingegrepen.
                    Altijd maar dat gepamper en die betutteling.
                    's avonds plegen ze de misdaad, 's anderendaags staan ze alweer op de straat met de borst vooruit, zo van "kijk eens wie ik ben"!
                    En al die advocaten die er van moeten leven hé...
                    Ik heb een vriend advocaat, en die zegt het zelf!
                    Ja ja, ik snap wel waarover het gaat.
                    Ik zie echter geen gepamper en betutteling.
                    Wel zie ik geen durf en effectief optreden en als er straffen worden uitgesproken
                    dan moet ik enerzijds lachen en me anderzijds ergeren.
                    Je ziet dit bij volwassen als bij de jeugd.

                    De opvoeding van de jeugd begint thuis he.
                    Ik heb nooit de behoefte gehad om onschuldige mensen op hun gezicht te slaan.

                    Jouw vraag waarom?
                    Zal ik zeggen? Het is gene vans
                    Politie en andere diensten doen hun best en een andere instantie laat "laat ze weer lopen".
                    Hoe lang houd je dat vol?
                    En als politie ook maar het kleinste foutje maakt dan wordt de politie gestraft.

                    En hoe ouders omgaan met HUN kinderen en HUN opvoeding, daar heeft niemand vat op.
                    En o wee als jij je daarmee wilt bemoeien.
                    Ik overdrijf maar dan staan ze met tien klaar om jou op je gezicht te slaan.
                    Ga eens naar het voetbal van een jeugdelftal.
                    En sta maar eens als leerkracht voor bepaalde klassen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe laag kan je vallen...

                      met de komst van TV en Internet, is veel respect verloren gegaan.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe laag kan je vallen...

                        Vroeger had je oorlog om de straat schoon te spoelen. Dan werden al die
                        lieverdjes helden en de meesten sneuvelden, zoals het goede helden past.
                        Nu hoopt zich die agressie op en af en toe wordt een onschuldige daarvan
                        het slachtoffer.
                        Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat oorlog een goede zaak zou zijn...

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe laag kan je vallen...

                          Het is een gans maatschappelijk gebeuren dat niet in een handomdraai kan worden opgelost.
                          Jongeren hebben meer inspraak in alles, maar passen die naar eigen goeddunken toe waar het hun uitkomt.
                          De opvoeding is gelukkig niet meer repressief zoals in de oude tijd, maar nu ziet men net het tegenovergestelde: alles kan en mag.
                          De ouders nemen amper nog verantwoordelijkheid bij de opvoeding en schuiven bij de minste fout alles in de schoenen van het onderwijs en de maatschappij.
                          Makkelijker kan haast niet meer.
                          Leerkrachten moeten opletten wat ze doen en laten of ze worden gefilmd met een smartphone, bij slechte resultaten stappen ouders naar de rechtbank.
                          Mijn kind, schoon kind is een proces dat er voor zorgt dat de normvervaging absoluut en algemeen wordt.
                          Last edited by Leopard; 6 maart 2014, 09:02.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe laag kan je vallen...

                            Allereerst wil ik zeggen dat ik hetgeen hier gebeurd is verschrikkelijk vindt. Ik ben van een buurgemeente van Mol en heb een gehandicapte broer. Dan denk je toch wel even wat als...
                            Wel ik zeggen wat als: Dan kan de politie hem maar beter hebben voor ik er zelf aan kan. Voor die mens(en) zijn eigen gezondheid.
                            Politie doet natuurlijk wat ze kan (hoop ik toch), maar als maatschappij hebben wij ook een verantwoordelijkheid om onze zwakken te beschermen. En ik zie al te dikwijls dat dat niet meer gebeurd. Mensen worden overvallen op straat en geen enkele omstander die iets doet, mensen hebben een ongeval en men vertraagt wel maar komen helpen ho maar,...
                            Ik moet niet zeggen: vroeger was het beter, want ik ben te jong om dat geweten te hebben, maar ik weet wel dat ik anders opgevoed ben! Als ik moet thuiskomen en zeggen dat ik iemand heb zien bijeen geslagen worden zonder iets te doen... wel zoals ze bij ons zeggen "dat zou mijnen besten dag niet zijn"

                            Men zegt dat de ouders of de leerkracht of de school of... verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van het kind? Dat is niet waar. De GEMEENSCHAP is verantwoordelijk voor de opvoeding. Net zoals de gemeenschap verantwoordelijk is voor wat hier is gebeurd, en op gelijk welke manier moet proberen te voorkomen dat dit niet meer kan gebeuren.

                            Ik denk dat een werkstraf voor mensen die zoiets doen niet voldoende is. Dit soort mensen aast op hen die zwakker zijn en een gemakkelijk slachtoffer zijn. Voor 10 euro dan nog! Zo iemand kan je niet in een omgeving zetten waar zij verantwoordelijk zijn voor zwakkeren dan zichzelf. Voor zo'n mensen zijn gevangenissen uitgevonden. En dan denk ik aan vettig lowieke met zijn roos t-shirtje.
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe laag kan je vallen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                              Allereerst wil ik zeggen dat ik hetgeen hier gebeurd is verschrikkelijk vindt. Ik ben van een buurgemeente van Mol en heb een gehandicapte broer. Dan denk je toch wel even wat als...
                              Wel ik zeggen wat als: Dan kan de politie hem maar beter hebben voor ik er zelf aan kan. Voor die mens(en) zijn eigen gezondheid.
                              Politie doet natuurlijk wat ze kan (hoop ik toch), maar als maatschappij hebben wij ook een verantwoordelijkheid om onze zwakken te beschermen. En ik zie al te dikwijls dat dat niet meer gebeurd. Mensen worden overvallen op straat en geen enkele omstander die iets doet, mensen hebben een ongeval en men vertraagt wel maar komen helpen ho maar,...
                              Ik moet niet zeggen: vroeger was het beter, want ik ben te jong om dat geweten te hebben, maar ik weet wel dat ik anders opgevoed ben! Als ik moet thuiskomen en zeggen dat ik iemand heb zien bijeen geslagen worden zonder iets te doen... wel zoals ze bij ons zeggen "dat zou mijnen besten dag niet zijn"

                              Men zegt dat de ouders of de leerkracht of de school of... verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van het kind? Dat is niet waar. De GEMEENSCHAP is verantwoordelijk voor de opvoeding. Net zoals de gemeenschap verantwoordelijk is voor wat hier is gebeurd, en op gelijk welke manier moet proberen te voorkomen dat dit niet meer kan gebeuren.

                              Ik denk dat een werkstraf voor mensen die zoiets doen niet voldoende is. Dit soort mensen aast op hen die zwakker zijn en een gemakkelijk slachtoffer zijn. Voor 10 euro dan nog! Zo iemand kan je niet in een omgeving zetten waar zij verantwoordelijk zijn voor zwakkeren dan zichzelf. Voor zo'n mensen zijn gevangenissen uitgevonden. En dan denk ik aan vettig lowieke met zijn roos t-shirtje.
                              Hier worden nagels met koppen geslagen. Al te snel wordt gewezen naar de politie die weer eens niks doet maar zoals het filmpje met verborgen camera voor een Eén programma is het de eigenste gemeenschap die niks doet. Het maakt niet uit wat er gebeurt, de gemeenschap zal altijd de vinger wijzen naar de politiek en politie maar als er beslissingen genomen worden ten nadele van hun persoontje zijn de politici zakkenvullers en de politie luieriken en durven ze op geen oproep afgaan. We zitten in een egocentrische maatschappij en dat zal heus niet veranderen, daarvoor is de slinger veel te ver uit het midden gegaan.

                              Comment

                              Working...
                              X