Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led zaklampje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Led zaklampje.

    Als het wat mag kosten, "ziet" er deftig uit, maar is het dat ook? KLIK

    Iemand ervaring ?

  • #2
    Re: Led zaklampje.

    geen ervaring, maar ik zou ze toch eens echt in actie willen zien, schijnen 1000m, dat is effe 1km ver
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

    Comment


    • #3
      Re: Led zaklampje.

      Ik heb onlangs een FENIX zaklamp gekocht, ook niet goedkoop maar behoort ook tot de top.
      Ongelofelijk hoe ver die led lampjes kunnen schijnen

      Fenix LED zaklampen zijn krachtig, zuinig en veelzijdig. Ze zijn ontworpen voor de zwaarste omstandigheden en geroemd door professionals.


      Senn

      Comment


      • #4
        Re: Led zaklampje.

        Men kan nauwelijks geloven hoeveel verschil er is, in afstand, tussen "ongelofelijk ver" en "1 Km". .. en een brandende sigaret is ook zichtbaar op minstens 0,5 Km (zie "handboek voor simpele oorlogvoering", hfdst 1, uitgave 1939 )

        Comment


        • #5
          Re: Led zaklampje.

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Men kan nauwelijks geloven hoeveel verschil er is, in afstand, tussen "ongelofelijk ver" en "1 Km". .. en een brandende sigaret is ook zichtbaar op minstens 0,5 Km (zie "handboek voor simpele oorlogvoering", hfdst 1, uitgave 1939 )
          Daar hebben we wat aan Regulus.

          Comment


          • #6
            Re: Led zaklampje.

            Wat mij in de reclame een beetje tegenhoudt is het niet vermelden van het aantal lumen.
            Een halogeen lamp van 80 lumen verlicht een onderwerp op +/- 50 meter met helder wit licht.
            Vergelijk het even met de grootlichten van je auto.
            Een "zaklamp" die 500 meter ver schijnt heeft m.i. weinig zin wanneer die lamp bedoeld is om ergens naar toe te wandelen of als fietsverlichting.
            Zelf geef ik de voorkeur aan baterijen type CR123 omdat deze langer "goed" blijven en daardoor bedrijfszekerder zijn wanneer nodig.
            Het kunnen aanpassen van het aantal lummen output is ook een voordeel omdat een lagere lichtintensiteit de batterijduur exponentieel verlengt.
            Mvg,

            Patric

            Comment


            • #7
              Re: Led zaklampje.

              Een XM-L2 led kan maximaal zo'n 1200 lumen geven (afhankelijk van het type, leds met een hogere kleurtemperatuur en een minder goede kleurweergave-index geven meer licht).
              Als de reflector de lichtstraal bundelt tot een klein puntje, dan zal die misschien nog wel zichtbaar zijn op 1000 meter, maar volgens mij is die opgave fel overdreven.

              Als je zoveel geld wil uitgeven aan een zaklamp, kijk dan ook eens naar Fenix, die geven altijd een juiste waarde op voor de hoeveelheid licht die er uit komt.

              De lader die er bij geleverd is, die kost zo'n 5-6 dollar, voor de accu zijn er ook geen gegevens beschikbaar, maar het zal er wel weer een zijn die een hogere capaciteit heeft dan de 18650 accu's van de beste merken kunnen leveren.
              Ze verkopen 18650 accu's met een capaciteit van 4000mAh, terwijl het maximum op dit ogenblik 3400mAh is.
              Als je die 4000mAh accu's gaat testen, dan mag je al blij zijn dat die 1/4 van de opgegeven capaciteit halen (en dat ze niet meteen exploderen tijdens de test)...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Led zaklampje.

                Ik denk voor alle zekerheid toch maar terug voor iets van Maglite te gaan, mijn andere doet het na jaren nog steeds uitstekend.
                Is wel geen led, maar halogeen.

                Comment


                • #9
                  Re: Led zaklampje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Daar hebben we wat aan Regulus.
                  Daar zeg je me wat, een arend heeft er niks aan en die bron is ook niet mis.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Led zaklampje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ik denk voor alle zekerheid toch maar terug voor iets van Maglite te gaan, mijn andere doet het na jaren nog steeds uitstekend.
                    Is wel geen led, maar halogeen.
                    Ik ook. En als het ooit mocht nodig zijn kan je daar nog de nodige klappen mee uitdelen.
                    Mijn grote Maglite is wel een LED. Uiterst tevreden van.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Led zaklampje.

                      Maglite is heel laat begonnen met het maken van led-zaklampen, anderen hebben daar veel meer ervaring mee.

                      Als je een zware zaklamp wil die op D batterijen werkt, en heel veel licht geeft, dan is deze een veel betere keuze dan een Maglite led zaklamp http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...0-xm-l-led.htm .
                      Als je een compact zaklampje wil dat meer licht geeft dan de meeste Maglites, dan zal je een zaklamp met lithium-ion accu's moeten kiezen (meestal 18650 accu's).

                      Ik ken iemand die altijd gewerkt heeft met de herlaadbare Maglite zaklampen (bij de politie), ik heb voor hem een paar jaar geleden een goedkoop Ultrafire zaklampje besteld, en dat geeft veel meer licht dan die Magchargers.
                      Ondertussen zijn de leds nog sterk verbeterd, want toen bestonden de XM-L leds nog niet.
                      Maglite heeft nog wel de "naam", maar er zijn ondertussen veel betere zaklampen op de markt.
                      Last edited by Black B@ndit; 5 maart 2014, 19:15.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Led zaklampje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Als het wat mag kosten, "ziet" er deftig uit, maar is het dat ook? KLIK

                        Iemand ervaring ?
                        Geen ervaring met die specifieke lamp maar zou wel willen aangeven dat zo'n 'thrower' niet voor elk gebruik geschikt is.
                        Wellicht heb je meer aan een lamp met een brede bundel, 'flooder' genoemd.
                        Daarbij zou ik nog willen meegeven dat het blauwige LED-licht in cijfers wellicht de beste spec's heeft maar een neutral white door de kleurtemperatuur toch meer bruikbaar is (vind ik)
                        Met het blauwige licht (Cool White) zie je alles toch niet zo goed als met Neutral White, minder contrast ofzo.
                        Ik ben erg gelukkig met deze met de xm-l2 Neutral White LED.
                        De Nicha-LED was er nog niet toen ik de zaklamp kocht anders had ik die misschien/waarschijnlijk gekozen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Led zaklampje.

                          Bedankt voor de link heaucheneaudt, ik wist niet dat NKON ook lampen verkocht, zeer correcte winkel, waar ik zéér goede ervaringen mee heb, heb er reeds een paar honderd batterijen gekocht.
                          Daar zal ik zeker naar kijken, mijn wensen zijn, liefst iets met een lichttemperatuur tussen de 5.500 en 6.500 K, regelbare beam en gelijkmatige lichtverdeling, ik wil deze namelijk ook kunnen gebruiken voor fotografie.
                          Last edited by Guest42; 6 maart 2014, 07:04.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Led zaklampje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Bedankt voor de link heaucheneaudt, ik wist niet dat NKON ook lampen verkocht, zeer correcte winkel, waar ik zéér goede ervaringen mee heb, heb er reeds een paar honderd batterijen gekocht.
                            Daar zal ik zeker naar kijken, mijn wensen zijn, liefst iets met een lichttemperatuur tussen de 5.500 en 6.500 K, regelbare beam en gelijkmatige lichtverdeling, ik wil deze namelijk ook kunnen gebruiken voor fotografie.
                            Lees voor de aardigheid eens op het forum bij http://www.candlepowerforums.com/vb/content.php
                            Er gaat een wereld voor je open.
                            5500 a 6500 K lijkt mij erg blauw maar goed, als je zelf maar weet waar je op moet letten kun je een goede keuze maken.
                            Succes met de zoektocht naar een goede zaklamp.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Led zaklampje.

                              Bwa ik ben content met deze http://nl.aldi.be/aldi_ledzaklamp_48_5_1265_14597.html
                              die kan ik tenminste betalen en ik moet geen 1000 meter ver zien ik heb genoeg an een meterke of 5

                              Comment

                              Working...
                              X