Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leessnelheid geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leessnelheid geheugenkaart

    Ik ben eens aan het kijken naar een geheugenkaart voor mijn toekomstige Nikon D3200
    Nu kom ik verschillende kaarten tegen op het internet en bij de specificaties staan regelmatig andre leessnelheden.
    Is dit iets belangrijks om naar te kijken als je een geheugenkaart koopt en welke snelheid raden jullie minimum aan?

    thx

  • #2
    Re: leessnelheid geheugenkaart

    Als je wil filmen in de best mogelijke kwaliteit, dan zal het geheugenkaartje die datastroom moeten kunnen verwerken.
    Daarom staat er in de handleiding vermeld welke klasse er minstens nodig is.

    Voor het maken van foto's is die snelheid minder belangrijk, tenzij je constant zoveel mogelijk foto's per seconde blijft maken, in dat geval zal een sneller kaartje de foto's ook sneller kunnen verwerken zodat je meer foto's kan maken voor de camera begint te vertragen omdat de interne buffer vol zit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: leessnelheid geheugenkaart

      filmen ga ik er niet direct mee doen (oop mss een kleinigheidje na )
      Ik trek wel vaak foto's in burst mode, dus dan beter voor een iets hogere schrijfsnelheid kiezen dus als ik je goed begrijp

      Comment


      • #4
        Re: leessnelheid geheugenkaart

        Ik trek wel vaak foto's in burst mode, dus dan beter voor een iets hogere schrijfsnelheid kiezen dus als ik je goed begrijp
        Jap, zeker als je in RAW gaat schieten.
        Ik geloof dat de D3200 tot 4fps kan schieten. Rekeninghoudende met de 24mp sensor (en de dus zware bestanden) zou ik toch minstens voor een 45mb/sec gaan als je in JPEG fine schiet.

        Schiet je in RAW, dan zou ik voor nog snellere leessnelheden gaan.
        Met m'n D7000 (16mp) kan ik 10 foto's aan 6fps nemen in RAW (dus ongeveer 10 foto's in 1,6seconden) met een 45mb/sec SanDisk kaartje.

        In JPEG fine kan ik er meer dan genoeg nemen. (zeker 35 foto's in max.burst)
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: leessnelheid geheugenkaart

          heb 2 60mb kaartjes genomen van 8gig elks.
          Zou wel goed moeten zijn dan
          nog een 14 dagen ongeveer en heb het toestel al

          Comment


          • #6
            Re: leessnelheid geheugenkaart

            Mooi zo!
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment

            Working...
            X