Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westkust US

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Westkust US

    Hallo - ik vertrek normaal gezien vanaf de tweede weekvan April naar de Westkust van de VS en zou vanuit Las Vegas een circuit afwerken met:
    - Grand Canyon / North&South rim / Horseshoe bend etc
    - Antelope Canyon / Vermillion Cliffs
    - Bryce Canyon
    - Moab -> Arches NP
    - Monument Valley
    ...

    Heeft iemand nog absolute 'must see' bestemmingen in die omgeving? Ik zie online dat deze parken normaal gezien wel open zouden moeten zijn (wel op 't randje van low vs high season), maar alle informatie of tips die jullie kunnen delen is welkom!

    thanks!
    equipment: camera's, lenses & some imagination

  • #2
    Re: Westkust US

    Teveel om op te noemen.

    Voorzie voldoende dagen (en geheugenkaartjes).

    In de buurt van Las Vegas (ten westen) heb je Red Rock Canyon. Ben er zelf nog niet geweest maar staat op mijn verlanglijste en al mooie foto's van gezien.
    Hetzelfde geldt voor Valley of Fire (tussen Zion en Las Vegas).
    Dit zijn kleinere parken of routes maar je komt er bijna langs of door als je van het ene grote park naar de andere gaat.

    Bryce was voor mij het mooiste park en ik zou hier meer dagen spenderen als ik er nog eens terug ga. Ook omdat je in dit park mooie wandelingen kunt maken.

    Eventueel proberen om de Wave te doen maar dan moet je wel op tijd je pas aanvragen.

    Pas wel op bij Page en Horseshoe Bend.
    Daar is in februari een "landslide" of "sink hole" geweest waardoor er een groot stuk van de Route 89 afgesloten is.

    Dus als je van Page naar de Grand Canyon of omgekeerd wil, moet je een andere route nemen.
    Gelukkig is Horseshoe Bend niet ver van Page maar het kan misschien wel een paar extra kilometers (of miles) omrijden zijn.


    mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Westkust US

      thanks voor de nuttige info Steven!
      Die Red Rock Canyon ga ik 's even van naderbij bekijken. Ik heb nog 1 of 1,5 'buffer'-dagen ingecalculeerd - als ik dan nog tijd heb kan ik daar eens passeren.
      equipment: camera's, lenses & some imagination

      Comment


      • #4
        Re: Westkust US

        inderdaad, teveel om op te noemen.

        check volgende websites:
        http://www.ontdek-amerika.nl
        http://forum.allesamerika.com/index.php

        Comment


        • #5
          Re: Westkust US

          Death Valley staat niet in je lijstje. Over een 'must see' gesproken ...
          En soms zijn de gewone dingen ook leuk om te fotograferen. Zo vond ik de oevers van het Lake Powell bij Page erg mooi om in beeld te brengen.
          Er is daar ook een grote dam die je niet kan missen.
          Voor Horseshoe Bend zou je een moment van zacht licht moeten hebben om geen te harde schaduwen te krijgen in de canyon. Ofwel werken met meerdere belichtingen en dan blenden. En voor Antelope canyon kies je de tour van 2 uur ipv 1 uur. Is voor een fotograaf het geld wel waard. Statief noodzakelijk.
          In Zion NP is de Angels landing de moeite waard om te doen. Je staat dan op het topje van een berg midden in de canyon.
          Voor Monument Valley zou je een zonsopgang of -ondergang moeten kunnen inplannen.
          Bij Arches heb je niet genoeg aan één dag. Persoonlijk vind ik dat het mooiste park in je route. Veel creatieve foto's mogelijk. Ik hoop dat je een breedhoek hebt.
          Natural Bridges National Monument ligt ook op je route. Niet zo fenomenaal als Arches NP, maar als je tijd hebt voor een korte stop ...
          Ik ben er in de winter geweest rond kerst, en (behalve indien ze dicht gesneeuwd waren) was alles open. Informeer voor een pas, dat scheelt aanzienlijk in prijs indien je meer dan 3 of 4 parken doet (Antelope niet mogelijk met pas).

          Comment


          • #6
            Re: Westkust US

            Ik vond Arches dan weer een "waste of time", en raad zéker Zion aan!! Zoveel mogelijk rondwandelen.
            Monument Valley moet je idd doen bij laagstaande zon.
            Bryce canyon moet je helemaal afdalen, dat is niet zo'n zware wandeling.

            Nog een tip: als je een NP jaarpas koopt en je gaat het jaar nadien in dezelfde maand weer, kan je die nog een keer gebruiken.
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Westkust US

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              In Zion NP is de Angels landing de moeite waard om te doen. Je staat dan op het topje van een berg midden in de canyon.
              Voor wie last heeft van hoogtevrees is die route wel sterk af te raden. Ook met kleine kinderen is dat niet te doen. Maar inderdaad schitterende uitzichten.

              Bij een ander bezoek aan Zion heb ik de Hidden Canyon wandeling gedaan. Dat is een korte, steile wandeling naar het begin van de hidden canyon en dan ga je vervolgens zo ver als je kan de canyon in. Over rotsen klimmen, hoogteverschillen overwinnen, ... Wij zijn zowat geraakt tot het punt waar je echt wel klimmateriaal nodig hebt om nog verder te kunnen. 't Was bij momenten niet eenvoudig, maar wel de moeite waard. Bovendien veel minder populair dan Angels Landing, tijdens de wandeling zijn we in totaal 4 personen tegen gekomen, en dat was toen in volle zomer.

              Ik verkies Zion boven Bryce Canyon. Die hoodoos van Bryce zijn fascinerend en het geeft spectaculaire vergezichten, maar de kleurschakeringen in Zion en de wandelingen met de hoogteverschillen in Zion doen me toch Zion verkiezen boven Bryce.

              Als je Canyonlands NP zou bezoeken op het moment dat je in Moab verblijft en je hebt een 4WD als auto, dan kan de terugkeer naar Moab via Shafer Road ook plezier verschaffen. Onverharde weg, max. anderhalve auto breed en via haarspeldbochten afdalen om dan door de canyon naar Moab terug te keren. Over de eerste 10km hebben we toen misschien een half uur gedaan, sneller ging gewoon niet door de staat van de weg
              Last edited by TDP; 8 maart 2014, 07:58.

              Comment

              Working...
              X