Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Continu licht kit voor fotografie én video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Continu licht kit voor fotografie én video

    Hallo

    Ik heb in het verleden reeds headshots genomen met twee Elinchrom flitsen en softboxen.
    Het bedrijf waar ik voor werk wil echter investeren in een continue licht setup om deze ook voor video te kunnen gebruiken.

    Ikzelf ken niets van continue licht lampen etc maar ben dus op zoek naar een kit of suggesties voor een setup die ik voor beide doeleinden kan gebruiken.

    Zou dus (voor de fotografie kant) moeten omvatten:

    Minimum twee lichten, sterk genoeg voor fotografie (hoeveel watt zou je dan nodig hebben?) + softboxen + statieven etc...
    Bestaat dit in een goeie kwaliteits kit of is het zelf samenstellen geblazen?

    Graag wat suggesties van goeie merken of kits en alle tips zijn welkom!

    Alvast bedankt!

    Benny
    Website: Twostroke

  • #2
    Re: Continu licht kit voor fotografie én video

    Ik weet niet wat het waard is, maar zoek eens op "color right" led verlichting voor foto en video

    mvg

    Filip

    Comment


    • #3
      Re: Continu licht kit voor fotografie én video

      Er is een groot verschil tussen Foto & Video, video vraagt niet echt heel veel licht
      daar waar foto in sommige omstandigheden héél véél licht vraagt.
      Je kan zomaar geen set gaan samenstellen omdat je de omstandigheden niet kent
      en het zijn de omstandigheden die bepalen welk en hoeveel licht je gaat nodig hebben.

      Persoonlijk zou ik gaan voor een flitssetup voor Foto en een aparte lightsetup
      voor video. Als je beiden koopt van Elinchrom kan der nog een uitwisseling gebeuren
      van reflectoren en softboxen.

      Breng is een bezoek aan Servix & Partners, daar ga je veel kunne zien en je gaat
      er ook goede raad ontvangen ! Dit is een vakhandel met degelijk materiaal, geen
      Chinees low budget stuff !

      Met vriendelijke groeten, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Continu licht kit voor fotografie én video

        Ik ben verre van een expert op het gebied ( zeker fotografie niet). Dat je veel meer licht nodig hebt voor fotografie is strict genomen niet waar.

        Ik neem aan dat jullie budget niet beperkt is en dan zijn er steeds betere continue lichten beschibaar en ze kosten steeds minder. Deze is de laatste led lichten https://www.youtube.com/watch?v=98teXGqnivQ
        westcott spider dp6 heet het dacht ik is ook goed spulhttp://www.cameranu.nl/nl/p310474/we...0w-2-light-kit

        Halogeen is klote. wordt heet jongen je kunt je huis ermee afbranden. led lijkt me de beste optie.

        Ben verbaasd dat de bedrijf waar je werkt zo'n keuze wilt overwegen!!.

        Zou idd andere lichten gebruiken voor video en foto, maar het kan.

        Ps er bestaan veel goeie kitts van 1000 + euro tot een paar ton dus daar is geen teortk aan maar horend dat je minimaal 2 lichten nodig hebt "the sky is de limit". op veel plekken kun je het kopen. Als je led koopt ga wel naar 1200 leds per paneel ongeveer.


        Succes maar zou toch voor de hele
        Last edited by aras; 23 april 2014, 23:09.

        Comment


        • #5
          Re: Continu licht kit voor fotografie én video

          Heb als verlichting voor video 2 illustar LED daglicht studio lampen met softbox en gebruik deze reeds meer dan een jaar naar volle tevredenheid.
          Ze zijn eveneens krachtig genoeg voor fotografie.
          http://www.studioflash.eu/nl/led-stu...c-12v-75w.html

          Heb deze illustar lampen gekocht bij studioflash.
          Het voordeel is dat ze daar een showroom hebben waar je alle verschillende lampen kan bekijken en of testen en eventueel direct kan meenemen.
          Ze nemen daar de tijd om u met advies bij te staan.

          Ondertussen heeft illustar een nieuwe zéér krachtige 150W LED studio lamp met bowens koppeling wat het volgende op mijn verlanglijst is http://www.studioflash.eu/nl/led-stu...-digitaal.html

          Comment

          Working...
          X