Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D -> Nikon D70 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D -> Nikon D70 ??

    Ik denk er sterk aan om mijn Canon 10D + accessoires te verkopen en me een Nikon D70 aan te schaffen. Waarom? Omdat een aantal zaken van de D70 specifiek interessant zijn voor mij die in de 10D niet kunnen (oa hoge burst - vooral lange burst dus & instant-on zijn zéér belangrijk voor me). Bovendien ken ik iemand die een hoop Nikon lenzen zou wegdoen voor een prikje en dat is natuurlijk een prima kans om om te schakelen.

    Blijft natuurlijk nog wat ik voor mijn 10D + accessoires nog zou kunnen vragen. Ik wil natuurlijk voor verkoopprijs van 10D+spullen genoeg krijgen om equivalent voor de D70 te kopen

    Dit is wat ik heb :
    * Canon 10D (+- 6mnd oud, ong 1000 foto's gemaakt)
    * Canon 28-135 IS USM (gekocht samen met 10D)
    * Canon 50mm/f1.8 (ong 3mnd oud)
    * Sigma 15-30 (ong 4mnd oud)
    * Canon 550ex flits (ong 4mnd oud)
    * Extra batterij 10D (gekocht samen met 10D)
    Alles is in onberispelijke staat. Als ik het in doos zou stoppen zou je verschil met nieuw niet eens merken.

    Ik zou voor dit alles toch minstens 2.750€ willen. Is dat een realistische prijs? Voor minder zou ik het niet weg doen (en ik die enkel weg als ALLES samen weg kan) omdat ik dan equivalent voor D70 niet kan betalen

    Graag beetje input
    (ik WEET dat dit nogal rare motivatie is, maar die goedkope lenze geven doorslag natuurlijk)
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Rare keuze , 10D inruilen voor een D70 , is de D70 dan zoveel sneller dan een 10D ? beiden toch maar 3fps , niet ?

    Waarom dan niet ineens kiezen voor echte snelheid , Canon 1D MK II

    2750 euro lijkt me voor tweedehands , wat het toch is , ondanks de jonge leeftijd van alle componenten , iets te veel , misschien 2400 of 2500 vragen ?

    Mvg.

    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Ik denk dat je meer moet kijken hoeveel je voor alles afzonderlijk kan krijgen dan zo een algemene prijs. De kans dat je iemand kan vinden die dat allemaal zo in 1 pakket van je overkoopt is veel te klein denk ik.

      Je motivatie is niet zo raar als je er heel interessante lenzen voor kan krijgen die je nu niet kan kopen. Ik hoop voor jou wel dat je geen foto's in raw maakt want dan gaat die burst nogal tegenvallen vermits hij nog niet de helft haalt van je huidige camera. En ga al eens wat spelen met een D70 want anders zou je zelf met betere lenzen de overstap wel eens serieus kunnen beklagen.

      Comment


      • #4
        stel de set apart in de koopjeshoek te koop en houd gewoon rekening met de goedkoopste prijzen die ermomenteel op het net zijn ,ik geloof corne is de goedkoopste en trek er 20 % vanaf ,dan zul je zeker alles kwijt geraken

        Comment


        • #5
          Uit ervaring:
          Alles los verkopen geeft meer rendement, beschouw het pakket maar als onverkoopbaar.
          Prijzen, zoals eerder vermeld, baseer je op corne, of topfoto en dergelijk, doe daar minstens 20% af, als het niet meer is. Ik wil je maeriaal niet afbreken, maar echte toppers zoals L glas zie ik er niet bij staan, wat als voordeel geeft dat de stukken wel vlot zullen verkopen, als nadeel dat de prijzen niet zo hoog zullen zijn.
          Fotoapparatuur heeft ook een hoger rendement dan BD.
          Maar een d70 na een 10d, tja, het is raar, zeker voor de lenzen, tenzij je er nikon toppers bij koopt.
          Suc6

          Comment


          • #6
            Als je beslist om het apart te verkopen, laat me dan maar snel wat weten... ben wel geinteresseerd in die Canon 550ex flits & Sigma 15-30

            Comment


            • #7
              ik verkoop NIKS apart. dankzij tips van forummembers hier ga ik me toch eens beraden en de D70 eens zelf uitproberen ook vooraleer ik beslis.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                Ik zou toch ff goed nadenken eer je de "overstap" waagt.
                Vergeet niet dat de betere Nikon lenzen duurder zijn, dat je al de nieuwste flits moet halen (sb800 of sb600), geen battery grip beschikbaar is, de body kleiner en lichter is, en mss het meest belangrijke, dat Nikon andere plaatjes geeft dan Canon.

                Ikzelf heb even met Nikon geschoten (een 3tal maand), en ben al bij al toch blij dat ik terug bij Canon zit hoor.

                Wat betreft die burst, heb je dat echt nodig ? Ik betwijfel het ten zeerste hoor, sorry.

                Wat betreft je prijs, ik schat dat je maximaal 2200 eruit gaat halen, gebaseerd op de laatste soortgelijke zaken die ik heb zien verhandelen op het Net. Zeker als je alles in 1 pakket wil verkopen.

                Comment


                • #9
                  Als je niks apart verkoopt ga je binnen enkele maanden nog met een 10d werken vrees ik.
                  Persoonlijk zie ik ook het nut niet in van deze operatie, je gaat er een deel op verliezen en wil je dan min of meer hetzelfde van Nikon ga je nog flink mogen bijleggen....
                  Dit is mijn mening, je doet ermee wat je wil !
                  NIKON D70
                  NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                  Comment


                  • #10
                    Als je niks apart verkoopt ga je binnen enkele maanden nog met een 10d werken vrees ik.
                    Persoonlijk zie ik ook het nut niet in van deze operatie, je gaat er een deel op verliezen en wil je dan min of meer hetzelfde van Nikon ga je nog flink mogen bijleggen....
                    Dit is mijn mening, je doet ermee wat je wil !
                    NIKON D70
                    NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                    Comment


                    • #11
                      Canon is momenteel de koploper in digitaal, ik zou nooit een 10D verkopen om een D70 in huis te halen. Ik ben er van overtuigd dat de D70 héél véél camera is voor zijn geld. Maar de 10D is steengoed en daar wat top lenzen bij en je bent vertrokken.
                      Lenzen zijn zeer belangrijk, zeker voor een DSLR.

                      my2cents

                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Digipics357
                        Canon is momenteel de koploper in digitaal, ik zou nooit een 10D verkopen om een D70 in huis te halen. Ik ben er van overtuigd dat de D70 héél véél camera is voor zijn geld. Maar de 10D is steengoed en daar wat top lenzen bij en je bent vertrokken.
                        Lenzen zijn zeer belangrijk, zeker voor een DSLR.

                        my2cents


                        en als de volgende Canon uitkomt wil je die weer hebben, gevolgd door een nieuwe Nikon en zo blijf je bezig
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Vergeet niet dat de kans bestaat dat binnen twee maanden (Fotokina) zowel de 10D als de D70 verouderd zijn.

                          Ik wacht af tot 10D Mark II. Ooit moet die er wel eens komen...

                          Jan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 10D -> Nikon D70 ??

                            Zou ik zo gek nog niet vinden, die overschakeling.
                            Verlies echter één ding niet uit het oog: de zoeker van de D70 is een afknapper (voor mij dan toch)...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 10D -> Nikon D70 ??

                              Even een stom vraagje: wat is "burst" ?
                              Greetz, Ludwich

                              Comment

                              Working...
                              X