Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scarlet telefoontarieven...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scarlet telefoontarieven...

    Dit kreeg ik net in mijn mailbox:

    Scarlet heeft nieuws voor jou!

    Een eenvoudig en uniek beltarief.
    Als Scarlet Trio of Scarlet One-klant betaalde je tot vandaag een connectiekost van 0,0254 EUR per oproep plus 0,0254 EUR voor elke gespreksminuut van vast naar vast.
    Voortaan betaal je een vast bedrag van 0,39 EUR per oproep, ongeacht de duur van het gesprek*.
    Bellen tijdens de daluren (van 16 u tot 8 u en tijdens het hele weekend) blijft uiteraard gratis.
    Concreet: praat er maar op los, het kost je toch niet meer dan 39 cent per oproep!

    Deze verandering gaat in op 04/04/2014. Ze zal dus zichtbaar zijn op de eerste rekening die je na deze datum ontvangt.
    Indien gewenst, mag je je abonnement kosteloos opzeggen. Doe dit uiterlijk op de laatste dag van de maand waarin je de rekening ontving met de nieuwe tarieven.

    Meer informatie? Contacteer ons via www.scarlet.be/nl/klantenzone/.

    Met vriendelijke groeten,

    Scarlet Klantendienst


    Ze hebben wel nieuws voor mij, maar ik vind het geen goed nieuws dat ik voor een kort telefoongesprek binnenkort even veel zal moeten betalen als voor een gesprek van 15 minuten volgens de huidige tarieven.
    Ik heb ze al een mailtje gestuurd om uit te leggen dat ik dit woekertarieven vind, als ik mijn telefoon nodig heb, dan is dat gewoonlijk maar voor een paar minuten, en niet voor een half uur.
    Misschien ga ik beter op zoek naar een andere provider...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Scarlet telefoontarieven...

    is scarlet geen onderdeel van belgacommer meer?
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Scarlet telefoontarieven...

      Je kan, als je setup het ondersteund, de hogere tarieven perfect ontwijken. Hier is het al jaren geleden dat ik voor een gesprek met de vaste lijn betaald heb.
      Mijn Sagem werkt alleen als modem en de fritzbox die er achter staat zorgt voor de internetverbinding en de rest van het netwerk. Ook de telefoons zijn hier op aangesloten. Afhankelijk van het gekozen nummer kiest de fritzbox een van de twee VOIPproviders. De ene voor vaste lijnen, de andere voor GSMnummers. Bij elke herlading van 12 Euro bellen we 90 dagen gratis naar vaste lijnen in een hele lijst landen. Inkomende gesprekken komen via EDPnet met nummerherkenning binnen. Noodnummers staan ingesteld om via EDPnet naar buiten te gaan.

      Er bestaan aparte ATA's waarmee je ook VOIP kan bellen, geen idee of je "dialing rules" kan instellen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Scarlet telefoontarieven...

        Niet dat ik zoveel telefoneer, maar volgens mij is dit voor de meeste mensen toch zeker geen verbetering.
        Ik heb al een mailtje terug gekregen:

        We hebben uw bericht in goede orde ontvangen. We begrijpen dat deze gaat over de telefonie tarieven.
        Het bericht dat u eerder heeft ontvangen is correct, er is bewust gekozen voortaan een vast tarief te hanteren inplaats van de belminuten. We kunnen begrijpen dat dit misschien niet goed voor u uitkomt, echter gaan we niet langer de oude tarieven hanteren.


        Misschien is het de bedoeling dat ik ervoor kies om maandelijks 5 euro te betalen zodat ik altijd "gratis" kan bellen van vaste lijn naar vaste lijn, maar dan geef ik ook meer geld uit dan nu (in de daluren kan ik nu ook gratis bellen van vast naar vast).
        Voor korte gesprekken zal de gsm nu goedkoper zijn (tot 2 minuten).
        Last edited by Black B@ndit; 3 maart 2014, 20:17.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Scarlet telefoontarieven...

          En hoe zit het met bellen naar het buitenland zoals Nederland of de USA ?
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Scarlet telefoontarieven...

            Ik vind het ook niet kunnen die "goedkope" tarieven. Zijn lokkertjes die je toch doorbetaalt.
            Zelf betaal ik graag volgens het principe "boter bij de vis".

            Hier ook heb ik een VOIP gateway geinstalleerd een paar jaar geleden en het is echt massas goedkoper.
            Alles gaat prepayed, geen abokosten, geen tralala, geen zeveraars die je lastig vallen.
            Kost 1 cent per minuut ongeacht tijdstip heel de wereld rond naar vaste lijnen, gsm is tussen 5 en 8 cent.(somige "extreme bestemmingen" zijn wel duurder zoals bv Ascension Island (Fixed & Mobile) 1.6071 euro per minuut, ook satelietbellen naar schepen is duur maar daar zal jou vaste provider zonder twijfel helemaal door het dak gaan qua prijs denk ik)

            Nadeel is dat je wel van techniek een beetje op de hoogte moet zijn om een ATA te instaleren en goed te configureren.
            Zelf gebruik ik de Grandstream HT-503

            @BB: jij bent iemand die zonder twijfel in staat is een VOIP ATA op te zetten, doen zou ik zeggen, en als je hulp nodig hebt horen we het wel.

            Comment


            • #7
              Re: Scarlet telefoontarieven...

              Niks nieuws onder de zon: zoveel jaren terug had je een zone, een aangrenzende zone en een niet-aangrenzende zone, alledrie met een ander tarief. Voor een tijdseenheid van dacht ik zes frank kon je in de zone 6 minuten bellen, naar niet-aangrenzend 50 seconden.
              Ineens GROOT nieuws: geheel België 1 zone met dezelfde minuutprijs als voorheen, maar wel een connectiekost van 2 frank. Resultaat: waarschijnlijk 90 % (zonale) gesprekken werden duurder (door die connectiekost) en misschien 10% interzonale werden tot 70% goedkoper. Kassa-kassa voor Belgacom.
              Velen blij met een dooie mus.
              Last edited by nete; 5 maart 2014, 11:54.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Scarlet telefoontarieven...

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Misschien is het de bedoeling dat ik ervoor kies om maandelijks 5 euro te betalen zodat ik altijd "gratis" kan bellen van vaste lijn naar vaste lijn, maar dan geef ik ook meer geld uit dan nu (in de daluren kan ik nu ook gratis bellen van vast naar vast).
                Voor korte gesprekken zal de gsm nu goedkoper zijn (tot 2 minuten).
                Voor die 5 euro moet je bij Telenet zijn hoor.

                Bij Belgacom lees ik dit:

                No Limit National
                Voor een vast bedrag per maand belt u de klok rond, zeven dagen per week onbeperkt van uw vaste lijn naar alle andere vaste lijnen in België. Niet geldig naar betalende verkorte nummers en naar speciale nummers (070, 0900, 0901,...).
                Bent u al Belgacom-klant?
                Als u een Pack Internet + Telephony , een Pack Internet + TV + Telephony of een Pack Internet + TV + Mobile + Telephony genomen hebt na 16 april 2012, dan geniet u van deze tariefoptie voor slechts € 7,50/maand (btw incl.).
                Anders € 9,68/maand (incl. btw).
                Ongeveer 100% duurder dus.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment

                Working...
                X