Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede keuze nieuwe laptop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede keuze nieuwe laptop ?

    Omdat onze laptop ondertussen de leeftijd van 8 jaar begint te naderen, is het hoog tijd geworden eens iets nieuws aan te schaffen.
    Gezien onze huidige een Dell is heb ik weer mijn oog laten vallen op een Dell Inspiron 15 R.
    Meteen ga ik ook maar de (grote ?) stap wagen van mijn oude getrouwe Windows XP naar 8 .

    Kom nu in actie voor geweldige laptop aanbiedingen van Dell. Enorme besparingen op geselecteerde XPS, Inspiron, G-Series & Alienware gaming laptops. GRATIS BEZORGING ✓


    Mijn vraag aan de kenners hier : goede keuze ? Ik ga er geen fotobewerking op doen, gezien de contrast/kleur problemen door het kantelbaar scherm, die doe ik op mijn desktop.
    Maar ik heb toch graag dat het wat vooruit gaat en dat ik een deftige opslagcapaciteit heb.
    Ik kan ook nog wijzigingen aanbrengen aan deze configuratie.....eventueel tips (ze mogen wat kosten, als ze het ding maar beter/sneller maken) ?

    Dank bij voorbaat voor alle info.

    Groetjes
    Last edited by Guest17; 3 maart 2014, 16:30.

  • #2
    Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

    Goede keuze, zal er geen spijt van hebben.
    Mss toch voor de core I5 versie gaan, gezien het kleine prijsverschil.
    Zal zeker 'zwaar' genoeg zijn voor het alledaagse werk. (lees surfen)
    Als het een optie is, kan je eventueel een SSD harde schijf overwegen, is bliksemsnel ...
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

      Als ik op de link klik, dan zie ik verschillende laptops (de eerste keer kreeg ik wel een foutmelding).

      Een kantelbaar scherm hoeft niet echt een probleem te zijn als de kijkhoek voldoende groot is.
      Met een IPS scherm is de kijkhoek veel groter, en dan kan je er eventueel ook wel foto's op bewerken als dat nodig zou zijn.
      Ik heb 2 jaar geleden een "low budget" laptop gekocht, en toen ik er mee thuis kwam merkte ik vrij snel dat ik eigenlijk beter wat meer had uitgegeven voor een laptop met IPS scherm, want dan had ik die voor meer doeleinden kunnen gebruiken.

      Als je foto's wil bekijken (of laten zien) op de laptop, dan heb je met een IPS scherm ook een veel betere weergave zonder dat je het scherm exact in de juiste hoek moet zetten.
      Maar een laptop met zo'n scherm is wel duurder (eigenlijk is die gewoonlijk te duur voor het prijsverschil van alleen maar dat paneel, want op de meeste IPS monitors zit in verhouding met een TFT minder prijsverschil dan bij de laptops).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

        Bij Dell zijn de XPS laptops normaal met IPS scherm.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

          Bedankt alvast voor de raadgevingen. Ik worstel nu enkel nog met de website van Dell waar je een laptop kan, of is het kon, samenstellen.
          Bij mijn vorige (laptop en desktop) kon je volledig zelf de gewenste configuratie kiezen, voor elk onderdeel kon je bepalen wat je wou.
          Ik dacht dat nu ook nog zo zou zijn, maar blijkbaar is het systeem gewijzigd, of ik vind het althans niet terug.
          Nog even verder zoeken dus.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

            Waar of niet waar?

            "Alle processoren die Intel voor laptops maakt, dragen de letter M als laatste letter van de naam.
            Vind je die niet in de specificaties van de laptop die je kiest, vraag dan na of er een drukfout/tikfout is gemaakt door de winkel.
            Is dat niet het geval, laat de computer dan links liggen.
            Een laptop zonder mobiele processor heeft nukken waar je als normale gebruiker niet mee om wilt leren gaan".
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Waar of niet waar?

              "Alle processoren die Intel voor laptops maakt, dragen de letter M als laatste letter van de naam.
              Vind je die niet in de specificaties van de laptop die je kiest, vraag dan na of er een drukfout/tikfout is gemaakt door de winkel.
              Is dat niet het geval, laat de computer dan links liggen.
              Een laptop zonder mobiele processor heeft nukken waar je als normale gebruiker niet mee om wilt leren gaan".
              Wat is het doel van deze post ? Gewoon vanwege de warmteontwikkeling die gewone processoren hebben, kan je die moeilijk in een laptop krijgen. Voor zover ik weet is er geen enkel laptopmerk dat nog desktopprocessoren gebruikt. In een ver verleden is dat nog gebeurd, maar dat is een ver verleden...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Wat is het doel van deze post ? Gewoon vanwege de warmteontwikkeling die gewone processoren hebben, kan je die moeilijk in een laptop krijgen. Voor zover ik weet is er geen enkel laptopmerk dat nog desktopprocessoren gebruikt. In een ver verleden is dat nog gebeurd, maar dat is een ver verleden...
                Wilde gewoon maar weten of dit klopt.
                Staat die M niet voor mobile?
                Bekijk het ook eens op de site van Intel.
                Had er iets over gelezen op ZDnet.
                De types met "u" zouden ook niet zo performant zijn.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Wilde gewoon maar weten of dit klopt.
                  Staat die M niet voor mobile?
                  Bekijk het ook eens op de site van Intel.
                  Had er iets over gelezen op ZDnet.
                  De types met "u" zouden ook niet zo performant zijn.
                  Die M staat inderdaad voor Mobile en die U's zijn hyperzuinige processoren die dan ook iets trager zijn : voor niets gaat nog altijd de zon op .
                  Maar de huidige laptops zijn zodanig dun geworden, dat een desktopprocessor gewoon niet meer kan passen in een laptop.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Die M staat inderdaad voor Mobile en die U's zijn hyperzuinige processoren die dan ook iets trager zijn : voor niets gaat nog altijd de zon op .
                    Maar de huidige laptops zijn zodanig dun geworden, dat een desktopprocessor gewoon niet meer kan passen in een laptop.
                    Ah, ok.
                    Wat ik nog niet goed snap is dat ge het hebt over een desktopprocessor.
                    Ik zag dus de relatie tussen laptop en (enkel) Mobile.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                      Die M-processoren worden quasi uitsluitend in laptops gebruikt. In een Surface 2 Pro zit zo'n U processor.
                      Een laptop met een andere processor bestaat (bv. met een ARM processor), maar je zal wel wat moeten zoeken.

                      In een "mobile" (lees smartphone of tablet) zitten op dit ogenblik quasi uitsluitend ARM processoren (die dus niets te maken hebben met wat Intel levert). Intel zal zich ook wel op die markt smijten, maar dan zal het niet met die M of U processoren zijn (en helemaal niet met desktopversies ).
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Die M-processoren worden quasi uitsluitend in laptops gebruikt. In een Surface 2 Pro zit zo'n U processor.
                        Een laptop met een andere processor bestaat (bv. met een ARM processor), maar je zal wel wat moeten zoeken.

                        In een "mobile" (lees smartphone of tablet) zitten op dit ogenblik quasi uitsluitend ARM processoren (die dus niets te maken hebben met wat Intel levert). Intel zal zich ook wel op die markt smijten, maar dan zal het niet met die M of U processoren zijn (en helemaal niet met desktopversies ).
                        Awel, dan zijn we er toch; niet
                        Ga nu eens terug naar de link van DJivan:
                        Kom nu in actie voor geweldige laptop aanbiedingen van Dell. Enorme besparingen op geselecteerde XPS, Inspiron, G-Series & Alienware gaming laptops. GRATIS BEZORGING ✓

                        't Zijn toch allemaal cpu's van het "u"-type en van Intel
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Awel, dan zijn we er toch; niet
                          Ga nu eens terug naar de link van DJivan:
                          Kom nu in actie voor geweldige laptop aanbiedingen van Dell. Enorme besparingen op geselecteerde XPS, Inspiron, G-Series & Alienware gaming laptops. GRATIS BEZORGING ✓

                          't Zijn toch allemaal cpu's van het "u"-type en van Intel
                          Heb voor zover ik weet nergens gezegd dat die U's enkel in die Surface 2 pro gebruikt wordt : enkel dat die minder verbruiken en dus minder snel zijn... Dat minder verbruiken is voor Intel evengoed belangrijk : de laatste generatie (die 4-serie) desktop processoren is nauwelijks sneller geworden, maar wel zuiniger.
                          Maar als je de volledige lijst wil hebben : http://www.cpu-world.com/info/Intel/...or-number.html...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                            Omdat ik op de website van Dell niet meer terug vond wat er vroeger was, nl. een tabel waar je volledig je laptop/desktop zelf kon samenstellen ben ik afgestapt van Dell en het is uiteindelijk deze geworden :

                            Asus N550LF CN100H
                            Core i7 4500U / 1.8 GHz - Windows 8
                            8 GB RAM - 1TB HDD - DVD super multi - 15.6" wide 1920 x 1080 / Full HD - NVIDIA GeForce GT 745M

                            Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt (is zoals reeds eerder geschreven niet bedoelt voor fotobewerking, al zal er wel eens naar foto's op de site van BD gekeken worden op deze laptop .
                            Mochten er achteraf bepaalde zaken serieus tegenvallen, dan zal ik niet nalaten ze hier te melden.

                            PS Uiteindelijk toch gekozen voor Windows 8.1 ipv 7. Na een 'demonstratie' met win 8 leek alles me direct heel duidelijk, dus zo'n immens verschil (tussen XP en 8.1) waarvan men soms spreekt is er toch niet volgens mij.

                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede keuze nieuwe laptop ?

                              Dell lijkt me op het eerste zicht wel waar voor uw geld te leveren, maar je moet wel geduld hebben.
                              Ik heb hier voor mijn buur, en een paar weken later voor een goeie vriend van mijn buur elk een basis laptop besteld. Duurt elke keer zo'n 2 weken voor ze geleverd worden, ze moeten blijkbaar bij bestelling helemaal vanuit China komen.
                              Hier speelt die wachttijd helemaal geen rol, maar ik vind toch dat Dell als bedrijf met vuur speelt (tenzij de particuliere markt hen in feite niet echt interesseert).
                              Als je bij vele andere internet shops een bestelling plaatst dan kom je 's anderendaags best vroeg genoeg uit je bed of je wordt al wakker gebeld. Hoeft niet zo snel voor mij, maar Dell is toch wel het andere uiterste.
                              En over de "bereikbaarheid" van hun Call-center zullen we maar zwijgen.....
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X