Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

    Een beginnersvraagje:

    Wat heb ik nodig om de 430 EX II off-camera te gebruiken? Dit bij de Canon 5D MkII.
    En als ik ooit wil overstappen naar de Canon speedlite 600ex-rt, moet ik bij mijn aankoop dan ergens rekening mee houden?
    Ik zag ook een 580 EX-II met transmitter ST-E2 2e hands. Is dit een goed idee?

    Alvast bedankt om mij op weg te helpen.

  • #2
    Re: Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

    De 600 RT maakt gebruik van het eigen radio-trigger systeem van canon.
    Een ST-e2 is een infrarood trigger systeem. Die kan wel de 580ex2/430 ex2 aansturen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

      Wat Paly zegt klopt precies... Vervelende is dus wel dat de ST-E2 via infrarood werkt. Binnen in een niet al te grote ruimte werkt dit op zich wel maar buiten is 't redelijk hopeloos...

      De 600RT maakt dus gebruik van een ingebouwde radio-trigger. (Vandaar ook de toevoeging RT in de naam) Die is helaas niet (radiogestuurd) te combineren met de 430EXII. Wil je dus werken met Canons eigen radio-triggersysteem dan heb je dus al twee 600RT's nodig of anders minimaal een 600RT in combinatie met een Canon ST-E3-RT transmitter (de radiogestuurde tegenhanger van de ST-E2). Al met al een stevige investering, zéker als je met meerdere flitsers tegelijk wilt werken

      Ik zou je eerder aanraden te investeren in een setje Yongnuo YN-622C transmitters. Die kosten relatief geen fluit, werken eveneens radiogestuurd, ondersteunen E-TTL (en ook volledig manueel, net wat je wilt) en je kunt je flitsers bedienen in het menu van de camera, net als je met het infrarood systeem zou doen (je moet bij deze triggers wel gebruik maken van de versie II Canon flitsers, zoals de 430EX II en de 580EX II)

      Een duurder, maar verder ook mooi alternatief is het Phottix Odin systeem. Mooie hiervan is dat deze transmitter een display ingebouwd heeft en je de flitsers van op de transmitter bedient (in plaats van in de camera-menu). En ik meen gelezen te hebben dat deze triggers ook werken met bijv. de oudere 430EX.

      Hier vind je een lijstje van iemand die verschillende van deze trigger-systemen heeft getest.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

        Dankjewel voor de Yongnuo transmitter tip.

        Indien ik twee 430 ex2 flitsen zou kopen, welke zijn dan de voor- en nadelen tegenover één flits + transmitter?
        Want voor een beetje meer geld heb ik 2 flitsen.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

          Geen echt voordeel want je kan met een 430 ex II geen andere flits aansturen.

          Je zou dus toch nog altijd een transmitter moeten bijkopen.

          Dan koop je best de Youngnuo's, dat zijn radio-triggers, transmitter/receiver in 1 en bieden dus meerdere mogelijkheden.
          Last edited by Lalonde; 4 maart 2014, 13:48.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe de 430 EX II off-camera gebruiken?

            Kijk ook eens naar de yongnuo flitsers. Heb pas in china de yn500ex gekocht voor 78 euro, verzending, inbegrepen. Is bijna een kopie van de 430ex II. Heeft bovendien een richtgetal van 53. Was 9dagen na de bestelling al thuis. De yn568ex II is als een kopie van de canon 580ex II. Let wel op de II. De 568EX zonder II heeft geen massterfunctie.

            Comment

            Working...
            X