Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm finepix x-20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fujifilm finepix x-20

    Aangezien ik in Brazilië bedreigd en bestolen ben geweest, ben ik toch wat bang geworden om mijn nieuwe canon 6D nog boven te halen in grote steden. Daarom ben ik aan het denken om een fujifilm x-20 aan te schaffen als tweede camera. Mensen die ervaring hebben met het toestel? Is dit een leuke camera om mee op stap te hebben om impressies van steden te fotograferen of wat raden jullie mij aan? Ik wil hiervoor niet hoger gaan dan 500 euro...

    Groetjes, Jelle

  • #2
    Re: fujifilm finepix x-20

    Nex-3N of Rx100 lijken me een betere keuze. Allebei een grotere sensor en compacter. Je mist wel de zoeker die de X-20 wel heeft.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: fujifilm finepix x-20

      Dank je voor de info. Ik zou wel heel graag een fototoestel hebben met zoeker, ik ben dat nu zo gewoon :-)

      Comment


      • #4
        Re: fujifilm finepix x-20

        Zeker in brazilië met al dat licht. Op een lcd zie je direct niets meer.

        Comment


        • #5
          Re: fujifilm finepix x-20

          Fuji x20 is een goede en mooie compact.
          Mooie Fujikleurtjes ook.
          Maar wanneer je de kwaliteit van een 6d gewoon bent, zal hij je ontgoochelen.
          Persoonlijk verkocht ik hem omdat de details te gemakkelijk uitsmeren (net of erover geschilderd werd)

          Comment


          • #6
            Re: fujifilm finepix x-20

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Zeker in brazilië met al dat licht. Op een lcd zie je direct niets meer.
            De RX100 heeft een 'sunny weather' optie waardoor de verlichting wordt verhoogd en daardoor best bruikbaar bij fel licht.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: fujifilm finepix x-20

              Hallo,

              Mijn "persoonlijke mening ivm compactcamera's ...

              Zoals velen was ook ik op zoek naar een compactcamera die overal mee naartoe kon.
              Ik heb er vele gehad, maar de meesten waren steeds een teleurstelling.
              Waarom? Als je de kwaliteit van en DSLR gewend bent, en je kijkt dan naar wat er uit de meeste compactcamera's komt qua beeldkwaliteit, dan is dat uiteraard teleurstellend ... De sensor is immers vele malen kleiner en dat merk je.

              Uiteindelijk heb ik hem gevonden, de ideale compactcamera - die geen teleurstelling geeft qua beeldkwaliteit: de Sony RX100 (MkI).
              Dit is geen pleidooi voor de Sony, maar wel een persoonlijke gebruikservaring om als DSLR-bezitter geen teleurstelling op de lopen qua beeldkwaliteit.

              Draai of keer het zoals je wil, na een tijdje gebruiken van een compactcamera wil je tóch die beeldkwaliteit van je DSLR ...

              En de RX100 heeft idd. een "sunny weather" optie waardoor je LCD-beeld heel duidelijk zichtbaar blijft.

              Denk dus goed na alvorens je een compactcamera kiest, en ga voor beeldkwaliteit - ook op hoge ISO (en dat kan bv. de RX100 ook)

              Deze full-size gallerij staat vol onbewerkte foto's - zo uit de RX100 (MkI). Ik maak standaard foto's op EV-0.3, ze kunnen dus wat donker lijken ...
              Nog een set (full-size, onbewerkt ...)

              Jaja
              Last edited by jaja; 3 maart 2014, 13:02.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: fujifilm finepix x-20

                Ok bedankt voor de info! En de systeemcamera van canon, de canon M? iemand daar ervaring mee? Die heeft ook helaas geen zoeker heb ik gezien en is ook helaas ook wat groter. Teveel keuze is ook niet altijd simpel ;-)

                Comment

                Working...
                X