Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woody04 wint weer, proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Woody04 wint weer, proficiat!

    Na de januari-Challenge (in de rij) te hebben gewonnen, slaagt Woody04 erin om ook de februari-Challenge (Panta Rhei - alles vloeit) op zijn naam te zetten. De magische formule gevonden, of gewoon: kwaliteit? De winnende foto is misschien niet de meest originele die ik al gezien heb, maar technisch is ie zo goed als perfect uitgevoerd, en waarschijnlijk daardoor in de prijzen gevallen. Op de tweede plaats vinden wij muziek_lover, een nieuwkomer, terug. Hoewel ik met een plaat als deze eerder aan een Latijnse spreuk zou denken ("scripta manent" of "wat geschreven is, blijft"), bewijst muziek_lover effectief dat alles vloeit! Lilybie op de derde plaats is geen nieuwkomer; met deze foto staat zij misschien het dichtst bij wat Heraclitus zag, toen hij zijn wijze woorden formuleerde.
    Deze maand waren misschien niet de meest originele of knapste foto's te zien, en meer dan eens dacht ik "wacht 'ns... dat komt me bekend voor", maar toch hebben 44 dapperen de wedstrijd tot een goed einde gebracht. Mijn gelukwensen en dank gaan dan ook naar alle deelnemers.

    Er waren wat onregelmatigheden qua scoren, en vrij snel in de wedstrijd heb ik iemand op de vingers moeten tikken die alle binnenkomende foto's, zo goed als zonder onderscheid, met een "1" bedacht. Van de persoon zelf heb ik -denk ik- nog nooit een foto gezien, maar die foto's moeten wellicht véél beter zijn. Toen ik de persoon contacteerde, was het antwoord "ik mag toch wel mijn mening geven". Wel, beste xxx, het willekeurig of consequent uitdelen van 1 is NIET hetzelfde als je mening geven; dat zou misschien wel zo zijn, mocht je tevens een commentaar geven, de reden waarom je vindt dat alle foto's slechts "1" waard zijn. De namen van de commentators worden namelijk na afsluiten van de Challenge bekend gemaakt, de namen van de scoorders blijven verborgen, al ziet de Challenge Mod vanaf het begin alle 'bewegingen'.

    Fair play, mensen, is voor mij het hoogste goed in deze maandelijke Challenge.

    Voor maart is iedereen (nou ja, ±70%) bereid om voor mij plat op de buik te gaan. Alvast van harte bedankt daarvoor!
    Last edited by LesC; 1 maart 2014, 09:12.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Woody04 wint weer, proficiat!

    Proficiat Woody04, muziek_lover en Lilybie met de behaalde podiumplaatsen, is er opnieuw een hattrick in de maak???
    Had wel verwacht dat de inzending van Woody04 zou winnen, misschien niet de meest originele benadering van het thema maar wel technisch bijna perfect uitgevoerd.

    Ook proficiat aan alle deelnemers, had enkele inzendingen persoonlijk wel hoger ingeschat in de eindrangschikking maar ik stem niet alleen natuurlijk.
    Veel nieuwe deelnemers ook en da's goed voor de challenge, veel creativiteit gezien.

    Ben dan ook benieuwd naar de inzendingen voor maart, hopelijk wordt het snel wat droger nu we plat op de grond moeten gaan.
    Veel succes iedereen.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • #3
      Re: Woody04 wint weer, proficiat!

      proficiat Woody04 met je eerste plaats. Ijzersterke en in het oog springende opname.
      Ook de felicitaties aan muziek_lover en lilybie met de tweede en derde plaats. Foto's mochten er ook zijn.
      Voor de overige deelnemers zou ik de olympische gedachte willen meegeven deelnemen is belangrijker dan winnen.

      grtjs Marc
      Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

      Comment


      • #4
        Re: Woody04 wint weer, proficiat!

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        De namen van de commentators worden namelijk na afsluiten van de Challenge bekend gemaakt, de namen van de scoorders blijven verborgen, al ziet de Challenge Mod vanaf het begin alle 'bewegingen'.
        Stel me de vraag wat het verschil is tussen het geven van ( negatieve/positieve ) punten en/of dito commentaar? Commentaar wordt wel getoond en de punten, althans wie welke punten gegeven heeft, niet. Zou wel mogen van mij.
        Enfin, daar is al zoveel over geschreven en er is nog nooit enig gevolg aan gegeven. Dat dit moeilijk en gevoelig ligt begrijp ik wel, maar anoniem voelt men zich ( althans gedeeltelijk ) toch zo sterk.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Woody04 wint weer, proficiat!

          Ook proficiat van mij;
          mooi podium, ik viel meer voor de nrs 2 en 3, smaken verschillen hé

          en proficiat aan alle deelnemers,
          op (of is dat af) naar dat laag standpunt, mijn schop staat alvast klaar
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Woody04 wint weer, proficiat!

            Proficiat aan de laureaten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
            ... Veel nieuwe deelnemers ook en da's goed voor de challenge, ...
            't Ligt eraan hoe je 't bekijkt. Voor mij zijn er maar 4 nieuwe namen bijgekomen in m'n database (sinds januari 2010).

            Om proper plat te kunnen gaan, heb ik alvast een nieuwe vuilniszak in de autokoffer gelegd. Op naar de volgende!
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Woody04 wint weer, proficiat!

              de start was niet veel belovend, maar het kwam toch nog goed met mooie opnamen.
              alle deelnemers weer bedankt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Stel me de vraag wat het verschil is tussen het geven van ( negatieve/positieve ) punten en/of dito commentaar? Commentaar wordt wel getoond en de punten, althans wie welke punten gegeven heeft, niet. Zou wel mogen van mij.
                Enfin, daar is al zoveel over geschreven en er is nog nooit enig gevolg aan gegeven. Dat dit moeilijk en gevoelig ligt begrijp ik wel, maar anoniem voelt men zich ( althans gedeeltelijk ) toch zo sterk.
                Klopt Louis, ik kreeg ook weer 2 ééntjes deze keer ! scores die ik zelf nog nooit uitdeelde, dat verdient trouwens geen enkele deelnemer !
                Ik zou van diegenen die deze scores uitdeelden graag vernemen wat hun motivatie daartoe was, misschien kan ik nog wat leren ... alvast bedankt !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  .........
                  Ik zou van diegenen die deze scores uitdeelden graag vernemen wat hun motivatie daartoe was, misschien kan ik nog wat leren ... alvast bedankt !
                  en die een 10 heeft gegeven..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                    Proficiat aan de winnaar !
                    Maar ook alle andere mensen die deelgenomen hebben.
                    Mvg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      en die een 10 heeft gegeven..?
                      grt,bouk.
                      Waarom ook niet, graag zelfs !
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                        Hey,

                        Bedankt iedereen voor de felicitaties en de goede punten die ik gekregen heb. Het is uitzonderlijk om 2 keer op rij te kunnen winnen.

                        Om mij heel even te mengen in de discussie die zich hier aan het ontvouwen is over het punten geven...
                        Soms geef ik een foto ook een ééntje, wat ik soms jammer vind, maar als aan het beeld duidelijk te zien is dat er niet echt over nagedacht is, of tijd in gestoken is, en het eigenlijk maar een (slecht) snapshot is waar het thema soms zelfs niet helemaal duidelijk is...
                        Hetzelfde met een 10, als een foto mij helemaal van mijn sokken blaast en zowel compositie en technisch aspect goed is, dat zijn dan ook foto's die je niet zo maar op 1,2,3, neemt.
                        Zelf doe ik al iets meer dan 4 jaar mee aan de challange en heb in het begin ook slechte foto's ingestuurd (en veel ééntjes gekregen). Het is dan de bedoeling om hieruit te leren en betere beelden te proberen maken. Leer van de commentaren en probeer te achterhalen waarom een beeld sterk is.
                        Frakske heeft hier ook zeker gelijk, zijn foto verdiende absoluut geen ééntjes!
                        In elk geval, de motivatie voor mij om mee te doen is niet om te winnen, maar om plezier te hebben aan fotografie en bij te leren.
                        Last edited by Woody04; 3 maart 2014, 09:51.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                          Op zich is het toekennen van een 1 toegelaten, net zoals het geven van een 10, 9, 8...
                          Maar uitsluitend eentjes uitdelen kan uiteraard niet, zoals in het boven aangehaalde voorbeeld. De eentjes die Frakske boven vermeldt, en die ook bepaalde anderen gekregen hebben, komen van scoorders die ofwel over het algemeen lage cijfers geven, ofwel van scoorders die het hele gamma gebruiken, en in die laatste optiek is een 1 perfect verklaarbaar.
                          Enkele jaren geleden heeft de werkgroep Challenge (toen nog onder leiding van mijn illustere voorganger spooky) zich gebogen over allerlei aspecten van de Challenge, en zo ook over het scoren.
                          Wij hebben onder meer geëxperimenteerd met een systeem waarbij je het hele gamma MOEST geven; ofwel eenmalig (dus slechts tien foto's een cijfer geven), ofwel meermaals, maar altijd op basis van het aantal deelnemers. In het geval van de 44 deelnemers zou je dus viermaal een 1 mogen geven, maar ook viermaal een 10. In een dergelijk systeem evalueer je de foto's op de eerste plaats niet afzonderlijk (zoals bij een traditionele fotobeoordeling gebeurt), maar ook in hun relatie tot de andere inzendingen.
                          Een dergelijk systeem heeft het nooit gehaald, en was ook softwarematig misschien te moeilijk.

                          Ik geloof niet dat de lage cijfers, die bepaalde deelnemers rapporteren, te wijten zijn aan 'tactisch stemmen'; dat zie ik nu minder gebeuren dan vroeger.

                          Ik blijf herhalen dat ik fair play het hoogste goed vind, en ik zou ook willen dat de Challenge 'uitblonk' door zijn fair play. Dat kan alleen als iedereen daaraan mee wil werken. Maar laat aub de boel niet verder verzuren door die enkelingen die een andere mening zijn toegedaan.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ....... In het geval van de 44 deelnemers zou je dus viermaal een 1 mogen geven, maar ook viermaal een 10. In een dergelijk systeem evalueer je de foto's op de eerste plaats niet afzonderlijk (zoals bij een traditionele fotobeoordeling gebeurt), maar ook in hun relatie tot de andere inzendingen.
                            Een dergelijk systeem heeft het nooit gehaald, en was ook softwarematig misschien te moeilijk.
                            vind ik wel een heel goed systeem hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Woody04 wint weer, proficiat!

                              Als men de commentaren laat zien, al dan niet positief/negatief, laat dan ook, indien technisch mogelijk, ook zien wie welke punten heeft gegeven. Weet zeker dat er een belangrijke verschuiving zal plaatsvinden. Zo zal dit naar mijn gevoel het geven van punten sterk beïnvloeden. Wat, denk ik, geen gevolg zal hebben voor de betere inzendingen. Kwaliteit komt altijd naar boven.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X