Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Je kan geen PC's blijven kopen...

    Met het verdwijnen van de ondersteuning van Windows XP zou ik als overgangsmaatregel voor mijn praktijk en voor ten hoogste nog een 5-tal jaar, dan toch een nieuwe Desktop aanschaffen. Het zal een merk worden, aangezien ik die zelf niet kan assembleren en ook omdat het verschil in prijs allicht niet meer zo groot zal zijn. Ben ook niet zinnens, na de recente aankoop van nog twee systemen voor mijn privé een zeer hoge uitgave te doen. Ben voorstander van Apple, maar dit komt momenteel niet aan de orde omwille van de dubbele prijs, en omdat de beroepsmatige software enkel op Windows draait.
    Moet ook de files van mijn D800E deftig kunnen verzetten met PS, Nikon NX en of Lightroom.
    Ik heb wat meer vertrouwen in HP, maar jullie weten misschien beter. Nog vermelden dat ik zakelijke verplichtingen heb met een bedrijfje dat vooral die twee merken verdeelt + wat eigen assemblage.
    Zou dit bvb. iets zijn :

    Acer Aspire TC-605_W (DT.SRQEH.006)
    Acer Aspire TC-605_W - Tower - 1 x Core i5 4440 / 3.1 GHz - RAM 6 GB - HDD 1 TB - DVD SuperMulti - GF GT 620 - GigE - Windows 8.1
    64-bit - Monitor : none. - keyboard: Belgium
    Main Specifications
    Extended Specification
    Productbeschrijving Acer Aspire TC-605_W - Core i5 4440 3.1 GHz - 6 GB - 1 TB
    Type Personal computer
    Model Towermodel
    Lokalisatie België
    Processor 1 x Intel Core i5 (4de Gen) 4440 / 3.1 GHz ( 3.3 GHz ) ( Quad-Core )
    Cachegeheugen 6 MB
    Cache per processor 6 MB
    RAM 6 GB (geïnstalleerd) / 16 GB (max.) - DDR3L SDRAM - 1600 MHz
    Controller voor opslag SATA
    Harde schijf 1 x 1 TB - SATA 6Gb/s
    Optische opslag DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
    Kaartlezer Ja
    Graphics controller NVIDIA GeForce GT 620
    Videogeheugen 1 GB
    Audio Output Geïntegreerd
    Netwerk GigE
    Stroom 120/230 V wisselstroom
    Inclusief OS Windows 8.1 64-bit Edition
    Afmetingen (BxDxH) 41.37 cm x 38.05 cm x 17.5 cm
    Gewicht 12 kg
    Milieunormen ENERGY STAR Gekwalificeerd
    Algemeen
    Type Personal computer
    Productvormfactor Towermodel
    Lokalisatie België
    Processor / chipset
    CPU Intel Core i5 (4de Gen) 4440 / 3.1 GHz
    Max Turbo Speed 3.3 GHz
    Aantal cores Quad-Core
    Aantal CPU 1
    Max aantal CPU 1
    Chipsettype Intel H81 Express
    Cachegeheugen
    Grootte geïnstalleerd 6 MB
    Cache per processor 6 MB
    RAM
    Grootte geïnstalleerd 6 GB / 16 GB (max.)
    Technologie DDR3L SDRAM
    Geheugensnelheid 1600 MHz
    Model DIMM 240-pins
    Voorzieningen Niet-gebufferd
    Configuratiekenmerken 1 x 4 GB + 1 x 2 GB
    Vaste schijf
    Type HDD
    Capaciteit 1 x 1 TB
    Interfacetype SATA 6Gb/s
    Spindelsnelheid 7200 tpm
    Controller voor opslag
    Type 1 x SATA - geïntegreerd
    Optische opslag
    Type DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - SATA
    Kaartlezer
    Type Kaartlezer
    Beeldscherm
    Type beeldscherm Geen.
    Graphics controller
    Type Insteekkaart
    Grafische processor NVIDIA GeForce GT 620
    Videogeheugen 1 GB
    Video-interfaces VGA,DVI,HDMI
    Audio Output
    Type Geïntegreerd
    Conformiteitsnormen High Definition Audio
    Input Device
    Type Muis,toetsenbord
    Toetsenbord
    Interface USB
    Localisatie & indeling België
    Muis
    Interface USB
    Netwerkgebruik
    Type Geïntegreerd
    Protocol voor gegevenskoppeling Ethernet,Fast Ethernet,Gigabit Ethernet
    Uitbreiding / Aansluiting
    Bays 5.25"
    3.5"
    Slots 1 (totaal) / 0 (vrij) x CPU
    Interfaces
    4 x USB 2.0
    1 x LAN (Gigabit Ethernet)
    2 x microfoon ( 1 in de voorkant )
    2 x USB 3.0 ( 2 in de voorkant )
    1 x DVI-I
    1 x VGA
    1 x HDMI
    * Tech Data is not reponsible for the errors in the documentation of products
    Diversen
    Voorzieningen Power Factor Correction (PFC)
    Conformiteitsnormen EuP
    Stroom
    Type apparaat Voeding
    Nominale spanning 120/230 V wisselstroom
    Geleverde energie 200 Watt
    Besturingssysteem / Software
    Inclusief OS Windows 8.1 64-bit Edition
    Milieunormen
    ENERGY STAR Gekwalificeerd Ja
    Afmetingen & gewicht
    Breedte 41.37 cm
    Diepte 38.05 cm
    Hoogte 17.5 cm
    Gewicht 12 kg

    Intern geheugen vind ik wat aan de lage kant, maar de is uitbreidbaar.
    Een HP met ongeveer dezelfde features zou een 150€ duurder uitvallen. Dit is voor mij geen breekpunt zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Met het verdwijnen van de ondersteuning van Windows XP zou ik als overgangsmaatregel voor mijn praktijk en voor ten hoogste nog een 5-tal jaar, dan toch een nieuwe Desktop aanschaffen. Het zal een merk worden, aangezien ik die zelf niet kan assembleren en ook omdat het verschil in prijs allicht niet meer zo groot zal zijn. Ben ook niet zinnens, na de recente aankoop van nog twee systemen voor mijn privé een zeer hoge uitgave te doen. Ben voorstander van Apple, maar dit komt momenteel niet aan de orde omwille van de dubbele prijs, en omdat de beroepsmatige software enkel op Windows draait.
    Moet ook de files van mijn D800E deftig kunnen verzetten met PS, Nikon NX en of Lightroom.
    Ik heb wat meer vertrouwen in HP, maar jullie weten misschien beter. Nog vermelden dat ik zakelijke verplichtingen heb met een bedrijfje dat vooral die twee merken verdeelt + wat eigen assemblage.
    Zou dit bvb. iets zijn :

    Acer Aspire TC-605_W (DT.SRQEH.006)
    Acer Aspire TC-605_W - Tower - 1 x Core i5 4440 / 3.1 GHz - RAM 6 GB - HDD 1 TB - DVD SuperMulti - GF GT 620 - GigE - Windows 8.1
    64-bit - Monitor : none. - keyboard: Belgium
    Main Specifications
    Extended Specification
    Productbeschrijving Acer Aspire TC-605_W - Core i5 4440 3.1 GHz - 6 GB - 1 TB
    Type Personal computer
    Model Towermodel
    Lokalisatie België
    Processor 1 x Intel Core i5 (4de Gen) 4440 / 3.1 GHz ( 3.3 GHz ) ( Quad-Core )
    Cachegeheugen 6 MB
    Cache per processor 6 MB
    RAM 6 GB (geïnstalleerd) / 16 GB (max.) - DDR3L SDRAM - 1600 MHz
    Controller voor opslag SATA
    Harde schijf 1 x 1 TB - SATA 6Gb/s
    Optische opslag DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
    Kaartlezer Ja
    Graphics controller NVIDIA GeForce GT 620
    Videogeheugen 1 GB
    Audio Output Geïntegreerd
    Netwerk GigE
    Stroom 120/230 V wisselstroom
    Inclusief OS Windows 8.1 64-bit Edition
    Afmetingen (BxDxH) 41.37 cm x 38.05 cm x 17.5 cm
    Gewicht 12 kg
    Milieunormen ENERGY STAR Gekwalificeerd
    Algemeen
    Type Personal computer
    Productvormfactor Towermodel
    Lokalisatie België
    Processor / chipset
    CPU Intel Core i5 (4de Gen) 4440 / 3.1 GHz
    Max Turbo Speed 3.3 GHz
    Aantal cores Quad-Core
    Aantal CPU 1
    Max aantal CPU 1
    Chipsettype Intel H81 Express
    Cachegeheugen
    Grootte geïnstalleerd 6 MB
    Cache per processor 6 MB
    RAM
    Grootte geïnstalleerd 6 GB / 16 GB (max.)
    Technologie DDR3L SDRAM
    Geheugensnelheid 1600 MHz
    Model DIMM 240-pins
    Voorzieningen Niet-gebufferd
    Configuratiekenmerken 1 x 4 GB + 1 x 2 GB
    Vaste schijf
    Type HDD
    Capaciteit 1 x 1 TB
    Interfacetype SATA 6Gb/s
    Spindelsnelheid 7200 tpm
    Controller voor opslag
    Type 1 x SATA - geïntegreerd
    Optische opslag
    Type DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - SATA
    Kaartlezer
    Type Kaartlezer
    Beeldscherm
    Type beeldscherm Geen.
    Graphics controller
    Type Insteekkaart
    Grafische processor NVIDIA GeForce GT 620
    Videogeheugen 1 GB
    Video-interfaces VGA,DVI,HDMI
    Audio Output
    Type Geïntegreerd
    Conformiteitsnormen High Definition Audio
    Input Device
    Type Muis,toetsenbord
    Toetsenbord
    Interface USB
    Localisatie & indeling België
    Muis
    Interface USB
    Netwerkgebruik
    Type Geïntegreerd
    Protocol voor gegevenskoppeling Ethernet,Fast Ethernet,Gigabit Ethernet
    Uitbreiding / Aansluiting
    Bays 5.25"
    3.5"
    Slots 1 (totaal) / 0 (vrij) x CPU
    Interfaces
    4 x USB 2.0
    1 x LAN (Gigabit Ethernet)
    2 x microfoon ( 1 in de voorkant )
    2 x USB 3.0 ( 2 in de voorkant )
    1 x DVI-I
    1 x VGA
    1 x HDMI
    * Tech Data is not reponsible for the errors in the documentation of products
    Diversen
    Voorzieningen Power Factor Correction (PFC)
    Conformiteitsnormen EuP
    Stroom
    Type apparaat Voeding
    Nominale spanning 120/230 V wisselstroom
    Geleverde energie 200 Watt
    Besturingssysteem / Software
    Inclusief OS Windows 8.1 64-bit Edition
    Milieunormen
    ENERGY STAR Gekwalificeerd Ja
    Afmetingen & gewicht
    Breedte 41.37 cm
    Diepte 38.05 cm
    Hoogte 17.5 cm
    Gewicht 12 kg

    Intern geheugen vind ik wat aan de lage kant, maar de is uitbreidbaar.
    Een HP met ongeveer dezelfde features zou een 150€ duurder uitvallen. Dit is voor mij geen breekpunt zijn.
    Ik ken voor de rest niets van computers, maar ik weet wel dat ik met de specificaties van de D800 naar de computerboer ben gestapt om er één te laten samenstellen. En ik heb 16GIG RAM geheugen. Ik kan mijn files probleemloos bewerken, maar merk toch bij bepaalde bewerkingen als vullen met inhoud in PS, dat het iets trager gaat. Dus ik heb mijn bedenkingen bij jou 6GIG RAM.

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Ik ken voor de rest niets van computers, maar ik weet wel dat ik met de specificaties van de D800 naar de computerboer ben gestapt om er één te laten samenstellen. En ik heb 16GIG RAM geheugen. Ik kan mijn files probleemloos bewerken, maar merk toch bij bepaalde bewerkingen als vullen met inhoud in PS, dat het iets trager gaat. Dus ik heb mijn bedenkingen bij jou 6GIG RAM.

      Walter
      Nu 6Gig intern is allicht uitbreidbaar Walter.
      Maar ik heb ook dit gezien van HP. Als je die 8G intern kan uitbreiden tot 16 zou dat toch niet slecht moeten zijn. :http://www.exellent.be/pc-multimedia...27#description
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

        Je hoeft helemaal geen merkPC te kopen als je dat eigenlijk liever niet wil : elke computerwinkel die een beetje zijn werk goed doet zal graag zelf eentje "samenrapen". Dus als je leverancier dat kan, dan zou ik het zo doen. Niet dat merkPC's slecht zijn, maar zorg wel voor een deftige garantie (HP levert een 3jaar on site garantie, die in mijn ogen voor professioneel gebruik onontbeerlijk is, maar helaas niet gratis).

        Wel een paar opmerkingen : Waar die gasten bv. 6 GB ram vandaan halen is me wel een raadsel : die dingen zijn vandaag dual channel, dus de enige manier om 6 GB goed te voorzien is 2x2 + 2x1 GB ram, maar dan vind ik het veel logischer om gewoon 2x4 GB te steken. Als je later wil uitbreiden, kan dat dan makkelijk. Nu zitten de sleuven gewoon vol met die 6 GB.
        Die i5 is een goeie keuze : zorgt voor een goeie mix tussen prestaties en prijs. Je kan je wel de vraag stellen of die grafische kaart nodig is : die i5 bevat een grafische chip (de HD 4600) en die zal waarschijnlijk amper trager zijn dan een Nvidia GT 620. Heb het nog eens nagekeken en die HD 4600 is ongeveer 50% SNELLER dan die Nvidia...

        Heb de lijst niet volledig gelezen, maar als snel opstarten van besturingssysteem en programma nodig is zou ik er nog een kleine SSD is steken (128 GB is als je niet teveel wil installeren eigenlijk genoeg), op voorwaarde dat je het gros van je documenten dan op de harddisk kegelt (of een NAS natuurlijk...). Als je alles op die NAS doet, heb je in principe zelfs geen 2e harddisk nodig, maar dan zou ik die SSD wat groter nemen. Die worden steeds goedkoper...
        Last edited by polleke_cgc; 28 februari 2014, 17:36.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Heb de lijst niet volledig gelezen, maar als snel opstarten van besturingssysteem en programma nodig is zou ik er nog een kleine SSD is steken (128 GB is als je niet teveel wil installeren eigenlijk genoeg), op voorwaarde dat je het gros van je documenten dan op de harddisk kegelt (of een NAS natuurlijk...). Als je alles op die NAS doet, heb je in principe zelfs geen 2e harddisk nodig, maar dan zou ik die SSD wat groter nemen. Die worden steeds goedkoper...
          Ik heb een SSD van 256 en daar heb ik flink spijt van, die had dubbel zo groot mogen zijn. Zit nu bijna vol met software, zodat haast geen ruimte meer over is voor een bewerkingsmap. Het bewerken van fotofiles gaat namelijk nog net wat sneller op een SSD.


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Ik heb een SSD van 256 en daar heb ik flink spijt van, die had dubbel zo groot mogen zijn. Zit nu bijna vol met software, zodat haast geen ruimte meer over is voor een bewerkingsmap. Het bewerken van fotofiles gaat namelijk nog net wat sneller op een SSD.
            Walter
            Inderdaad, ik zou met de huidige prijzen van een SSD toch ook opteren voor een iets grotere versie en zeker minstens 500GB.
            Daarop een partitie maken dat je in PC aanduidt als werkschijf en het zal meer vooruit vliegen dan wie 16GB RAM nog gaat uitbreiden.

            En wat merken betreft zou ik geen Acer nemen maar eerder een HP of zelfs Dell.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

              Vergeet niet dat, als je een merk PC koopt en je koopt (of krijgt) er geen on site garantie bij, die PC meestal zelfs niet mag hersteld worden door de leverancier, zelfs al is dat een PC winkel. Dus cru gezegd, als er intern een vijs loskomt, moet die opgestuurd worden naar één of ander exotisch repaircenter.
              Meegemaakt met een consumermodel van HP. Een PCI kaartje met USB poorten was defect. De gebruiker kon die moeilijk lang missen, dus hebben we maar een kaartje van een 15 euro gekocht en er in gestopt. De verkoper (een PC winkel) mocht die onder geen beding zelf vervangen en het defecte kaartje opsturen naar HP voor vervanging....
              Plus, bij een door een PC-boer "samengestelde" PC wordt doorgaans een "propere" DVD met de gekozen Windows versie meegeleverd, zonder een hoop brol die anders voorgeïnstalleerd meekomt. En je moet niet eerst beginnen met een trits recovery DVD's zelf aan te maken voor als de harde schijf met de recovery partitie zou kapot gaan.
              Ik blijf erbij: een merk-desktop kopen zonder speciale on-site garantie is het stomste wat je kan doen.
              Last edited by nete; 1 maart 2014, 07:05.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                Zeker voor SSD en een I7 gaan Pol, je zal niet weten wat je ziet.
                Ik heb hier 32 GB ram zitten, maar heb de indruk dat ik nooit boven de 8 GB uitkom, in ieder geval nog nooit gezien,
                Of dat een meerwaarde geeft voor wat fotobewerking enz. geen idee, er zijn hier mensen die dat beter weten.

                Hier mijn samenstelling Pol, met nog eens 8 TB extern in raid1



                Moderator Note: Je afbeelding is te groot (1200px), en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare beelden plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.
                Last edited by LesC; 1 maart 2014, 11:59.

                Comment


                • #9
                  Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vergeet niet dat, als je een merk PC koopt en je koopt (of krijgt) er geen on site garantie bij, die PC meestal zelfs niet mag hersteld worden door de leverancier, zelfs al is dat een PC winkel. Dus cru gezegd, als er intern een vijs loskomt, moet die opgestuurd worden naar één of ander exotisch repaircenter.
                  Meegemaakt met een consumermodel van HP. Een PCI kaartje met USB poorten was defect. De gebruiker kon die moeilijk lang missen, dus hebben we maar een kaartje van een 15 euro gekocht en er in gestopt. De verkoper (een PC winkel) mocht die onder geen beding zelf vervangen en het defecte kaartje opsturen naar HP voor vervanging....
                  Plus, bij een door een PC-boer "samengestelde" PC wordt doorgaans een "propere" DVD met de gekozen Windows versie meegeleverd, zonder een hoop brol die anders voorgeïnstalleerd meekomt. En je moet niet eerst beginnen met een trits recovery DVD's zelf aan te maken voor als de harde schijf met de recovery partitie zou kapot gaan.
                  Ik blijf erbij: een merk-desktop kopen zonder speciale on-site garantie is het stomste wat je kan doen.
                  Klopt!
                  Ga je wellicht meer "meserie" op jouw hals halen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Zeker voor SSD en een I7 gaan Pol, je zal niet weten wat je ziet.
                    Ik heb hier 32 GB ram zitten, maar heb de indruk dat ik nooit boven de 8 GB uitkom, in ieder geval nog nooit gezien,
                    Of dat een meerwaarde geeft voor wat fotobewerking enz. geen idee, er zijn hier mensen die dat beter weten.

                    Hier mijn samenstelling Pol, met nog eens 8 TB extern in raid1


                    Ben ik het "roerend" mee eens
                    Naast die SSD zou ik ook voor sneller geheugen gaan.
                    (geheugen: liefst een kit van min. 8gb)
                    Het gaat tenslotte ook om een "werkpaardje" voor dagelijks gebruik niet?
                    Ik denk ook niet dat je in jouw auto('s) olie van de Aldi gebruikt.

                    Zelf heb ik een zeer eenvoudig systeem zonder "extra's" zoals raid of weet ik veel
                    En ik zal er maar direct aan toevoegen dat ik daar niet veel van af weet
                    Ik heb wel een dubbele backup die ik zeer regelmatig bijwerk.
                    (en ALLA data apart houden! > data is niet het OS en software)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                      Ik ben pro Mac en Linux en ik ga Windows niemand aanraden... maar 'k ga geen discussie beginnen.
                      Als je Windows nodig hebt, ga er dan voor. Maar qua hardware, koop geen HP of Packard Bell...
                      Kies voor Dell, Asus of Lenovo.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                        Voor al mijn laptops kies ik HP (Elitebook serie) alsook mijn laatste desktop is een HP zijnde de Z820. Die hebben me nog nooit in de steek gelaten en meten zich prima tov andere merken.
                        Als OS uiteraard Win7 x64 .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                          Op het werk gebruiken we uitsluitend HP (allemaal uit de pro-serie), voor servers, laptops en desktops. De mijne is bv. een Z620, maar daar hangt wel een prijskaartje aan natuurlijk. Ik plaats HP zonder morren naast Dell, Asus of Lenovo.
                          Heb zelf een "consumenten" HP laptopke en toch nog nooit last mee gehad.

                          Persoonlijk kijk ik hier wel wat raar op van de raadgevingen. Iemand vraagt een vervanger voor een 6 jaar oud windows XP PC'tje : hij stelt zelf een i5 voor, een ding dat een 600€ kost en hij krijgt hier raadgevingen waarvan bv. enkel de harde schijf er al 300€ kost...
                          Persoonlijk zou ik ook iets meer uitgeven (ook voor die laatste 5 jaar mag het iets deftig zijn), maar ik ga hier toch geen voorstellen doen, waarbij je uitkomt op het dubbel...

                          Een SSD zorgt ervoor dat software sneller opstart : dat is het hoofddoel van zo'n ding. Als je voldoende RAM hebt zitten, doet dat ding voor de rest heel weinig. Dat snel opstarten is uiteraard heel prettig (en ik zou het zelf niet meer kunnen missen) maar niet noodzakelijk.
                          Maar op voorwaarde dat je je data elders parkeert, en niet super veel software nodig hebt, dan kan je gerust voldoen met een 240 GB of zelfs minder.
                          Je zou je beginnen afvragen hoe mensen met een huidige macbook pro kunnen werken met bv. slechts 128 of 256 GB in dat ding...
                          Last edited by polleke_cgc; 2 maart 2014, 08:12.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                            Op een 200€ ga ik nu ook niet gaan zien. Ik weet ook dat je voor 600€ niet al teveel moet verwachten. Maar ik vraag mij wel af wat het verschil is tussen het dubbele (1600€) op een termijn van een zestal jaar. Ga je met die duurste ook niet tegen een aantal limieten botsen ? Ik denk van wel. Vandaar dus dat ik de prijs wat wil beperken... Ik zou immers ook voor een Mac kunnen gaan omdat ik meer en meer naar Apple neig omdat ik met mijn MacBookPro zeer tevreden ben. Nu, bij een iMac moet je natuurlijk ook het scherm meetellen in je prijs, vandaar dat er een pak bijkomt. Maar mocht er een deftiger manier zijn dan 'Parallels' om Windows erop te draaien, ik heb nl. Windows nodig voor mijn beroepssoftware, zou ik het zelfs nog overwegen. Het opstarten van Windows op mijn MacBookPro via Parallels is nu nl. een ramp. Het duurt eindeloos om die aan de praat te krijgen (ivm de opstarttijd van mijn MacBook). En als er dan nog uptdates zijn van het OS, dan kan je niks meer doen vooraleer die binnen zijn en geïnstalleerd zijn.
                            Last edited by enero; 2 maart 2014, 10:13.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

                              Zoals steeds een aantal nuttige en een hoop overbodige raadgevingen.

                              Een grote SSD? zonder degelijke backup faciliteiten loop je de kans dat je in één klap alles kwijt bent en als je alles op een SSD parkeert dan weet je duidelijk niet met wat je bezig bent. De betrouwbaarheid van SSD mag dan wel spectaculair verbeterd zijn ze is nog ver van de 100%.
                              Sneller geheugen? een kompleet nutteloze uitgave als men niet overclockt. de Ix-4nnn reeks mem controller loopt op 1600 Mhz. einde verhaal. Zorg wel dat je het geheugen zo koopt dat in dual channel mode kan lopen. Die 6GB kan idd 2x2 + 2x1 maar is een vreemde keuze omdat je evengoed 2x4 zou kunnen steken. BTW, zoals in een andere draad gezegd, is geheugen op dit moment DUUR! terwijl het een jaar+ geleden nooit zo goedkoop was. (ik heb bij hetgebruik maken van de liftime garantie van Kingston een upgrade gedaan van 8 naar 16GB voor 24€)

                              voor TS en IMHO kijk naar de prijs van een I7 processor, een grote SSD heb je normaal niet eens nodig als je een HD erbij neemt maar dan moet je zelf organiseren. Koop zoveel geheugen als je geldbeugel kan verdragen. en zoals Pol zegt, kijk of je computerboer een PC kan assembleren dan hoef je niet te beginnen wieden als je de PC opgestart hebt, om alle teasers er uit te halen, spullen die je te pas en te onpas komen vertellen dat je misschien toch ditofdat moet installeren om nog te zwijgen van mogelijke game-bots die met je videokaart meekomen ...

                              In mijn oude I7-870 steekt een 120 GB SSD en daar staat ong 38GB aan info op (is wel 25% overgeprovisioneerd en werkt nog steeds even snel als op dag 1, dec 2010)) en al wat kan doorgelinkt worden naar de vaste HD is doorgelinkt. Dat kost mij een tiental seconden bij het opstarten maar wie ligt daar nog van wakker. Alle temp operaties gebeuren nu in een ram-drive, want wie gelooft dat SSD sneller is dan ram, die ijlt.
                              Het ding is ei zo na kompleet interactief ttz ik hoef meestal niet te wachten op het "resultaat" als ik <enter> gedrukt heb ... ... op benchmarks gebaseerd kan mijn volgende PC eigenlijk niets minder zijn dan een I7-4770 machien indien ik nog winst wil maken ..
                              Last edited by Guest41; 2 maart 2014, 10:25.

                              Comment

                              Working...
                              X