Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe beschermen tegen zand??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe beschermen tegen zand??

    Ik weet niet of ik dit in het juiste forumonderdeel vraag en de zoekcriteria zand gaf niks op vandaar...

    Ik werk met de D7000 (nu anderhalf jaar) regelmatig wordt die in de winkel proper gemaakt. Nu waren er stukken aan en uiteindelijk binnen gedaan. Wat blijkt een overdosis zand.

    Nu werk ik altijd met dezelfde lens en aan de zee zit ik max 1-2 keer per jaar vraag ik mij af hoe een toestel dat daar ook tegen bestand zou moeten zijn kapot gaat door zand...

    Iemand raad hierover en dan miss ook hoe ik mijn toestel hier tegen kan beschermen. Ik fotografeer voornamelijk honden dus de natuur heeft wel greep natuurlijk...

    Bedankt!!

  • #2
    Re: Hoe beschermen tegen zand??

    Zand kruipt overal, Da's echt vervelend.
    Je body kan je eenvoudigweg beschermen door gewoon een gat in een plasticzakje te knippen om je lens door te steken, dan zit je body wat meer beschermd.

    Heb het er laatst ook nog over gehad met een fotograaf... moeilijk!
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Hoe beschermen tegen zand??

      Een Dsrl is slecht te beschermen tegen zand en zilt aan de kust waar vaak sterke wind is, ik zou hem daar niet gebruiken.
      Beter is een waterdichte camera te gebruiken zoals de Nikon 1 AW1 systeemcamera, deze is evenals de verwisselbare objectieven waterdicht en schokbestendig.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe beschermen tegen zand??

        Het ligt misschien eerder aan je lens die het stof binnenlaat tot in het toestel ?
        Maar ik ken niks van Nikon spullen dus kan je niet verder helpen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoe beschermen tegen zand??

          Tja de lens zelf is een oude 55-300 F4.5 ooit nog bij de D3100 bijgekocht, het is allezins de vraag waard in de winkel!

          Die plastic bescherming zal ik er rond doen en op zoek gaan naar een camera die te gebruiken valt bij zo'n omstandigheden en even goed is!!!

          Comment

          Working...
          X