Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

a77 wisselen zoeker - lcd monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • a77 wisselen zoeker - lcd monitor

    Klopt het dat je je beeld enkel kan zien ofwel in de zoeker ofwel op het lcd scherm? Als ik mijn oog van de zoeker weghaal verschijnt het beeld niet automatisch op het lcd scherm of omgekeerd?
    Moet dan steeds de finder/lcd knop gebruiken om te wisselen. Deze knop staat in het menu op automatisch.
    Wanneer ik mijn eye cup niet volledig naar beneden druk of er afhaal heb ik dit probleem niet en wisselt het beeld automatisch van zoeker naar lcd scherm.
    Zie ik ergens een instelling over het hoofd of is dit gewoon zo?
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

    Als je in het menu Finder/Lcd op auto hebt staan, dan gaat het lcd scherm uit als je je oog tegen de zoeker zet en de evf aan. Neem je je oog vd zoeker weg dan gaat het lcd scherm terug aan en de zoeker uit.

    Wanneer je in het menu Finder/Lcd op manual zet, dan kies je zelf wat aanblijft met de finder/lcd knop. Dus als het lcd scherm actief is, dan kun je niet door de zoeker kijken en andersom.

    Maar als jij zegt dat je deze instelling in het menu op auto hebt staan, dan zou het moeten werken zoals ik heb beschreven.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

      dat zou inderdaad zo moeten zijn, maar bij mij is er geen verschil tussen automatisch en handmatig.
      Hij staat in het menu op automatisch en toch wisselt hij niet. Ik moet nog altijd via de finder/lcd knop wisselen tussen zoeker en lcd scherm. Vervelend.
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

        Hopelijk heb je nog garantie, dan kan je die binnen brengen voor herstelling.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

          Heb deze tweedehands gekocht maar er is inderdaad nog 1j. garantie op. Moet dan wel naar Hasselt rijden, maar zal dat dan maar doen.
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

            even naar Sonycenter Deinze gaan, ze zullen dat binnen de kortste keren regelen, vraag naar Hans
            gr
            Redgy
            Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
            https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

            Comment


            • #7
              Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

              Bedankt voor de info. Deinze is al iets korter dan Hasselt, 70 km ipv 100 km.
              Herstelt men hem daar (indien mogelijk natuurlijk) onmiddellijk terwijl je wacht?
              Of moet ik eerst eens bellen en het probleem uitleggen?
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

                Mogelijk plaats je de eye-cup verkeerd, onder of boven de zoeker bevindt zich een sensor welke waarneemt of je al dan niet door de zoeker kijkt.
                Als deze afgedekt wordt krijg je het fenomeen dat je beschrijft.

                Comment


                • #9
                  Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

                  Je kan die toch maar op 1 manier inschuiven?
                  Het is enkel wanneer ik de eye-cup volledig naar onder schuif dat het beeld verdwijnt. Dan kan ik ook het menu niet meer oproepen tenzij ik wissel met de finder/lcd knop.
                  Ik zou de eye-cup dus iets hoger kunnen laten staan, maar dan heb ik het probleem dat ik mijn externe flitser er niet meer kan opschuiven.
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

                    Heb je wel de juiste eyecup, normaal is er boven in het venster een uitsnede om te voorkomen dat de sensor bedekt wordt.

                    Je kunt de sensor normaal toch zien, juist boven de zoeker,die detecteert of je al dan niet door de zoeker kijkt, maar als die verkeerdelijk bedekt wordt zijnde door slechte montage of gebruik van verkeerde eyecup gaat dit niet werken.
                    Toestel heeft daar weinig of niets mee te maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: a77 wisselen zoeker - lcd monitor

                      Bedankt pevece15
                      Er staat inderdaad een andere eyecup op (is dezelfde als die van mijn a700, zonder uitsnede).
                      Sorry om iedereen op een dwaalspoor te zetten, was echt niet mijn bedoeling. Toch bedankt voor alle reacties.
                      Nu nog de juiste eyecup vinden en dan is alles in orde
                      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                      Comment

                      Working...
                      X