Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jpg te donker in photo viewer van W7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jpg te donker in photo viewer van W7

    Ik heb vanmiddag mijn nieuwe eizo scherm opgehaald en thuis gecalibreerd met !1display.
    Nu mijn vraag als ik mijn jpg foto's zie in het klein zijn de kleuren nog goed maar zodra ik hem open in windows viewer is hij veels te donker.
    Ik ben gelijk gaan zoeken wat dit zou kunnnen zijn maar heb nog geen oplossing gevonden, dit is wat ik gedaan heb:
    -naar configuratiescherm
    -kleurbeheer geopend
    -mijn beeldscherm (cx...) als standaardprofiel ingesteld
    -daarna profielen rechts onder aanklikken en mijn instellingen combineren
    -geavanceerd tablad openen, moet ik daar bij apparaatprofiel mijn monitor of de srgb aanklikken?
    -dan linksonder standaardwaarden van systeem wijzigen
    -dan bij geavanceerd ook weer mijn eizo monitor aanklikken of vanaf blijven en op srgb laten staan?

    Ik heb het geprobeerd maar de jpg's blijven ontzettend donker t.o.v als ik het heb geopend in photoshop.

    ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en dat iemand mij hier raad over kan geven.

    Marco.

  • #2
    Re: jpg te donker in photo viewer van W7

    Voor kleurbeheer ga ik altijd te rade bij Marc Cielen: klik!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: jpg te donker in photo viewer van W7

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Voor kleurbeheer ga ik altijd te rade bij Marc Cielen: klik!
      Inderdaad, de kleurenpaus.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: jpg te donker in photo viewer van W7

        SRGB is een kleiner kleurenruimte dan RGB.
        Als u uw kleurenscherm kalibreert moet je het voldoende laten opwarmen en vervolgens alle instellingen naar de fabrieksinstellingen terugzetten.
        Lanceer nu uw iProfiler software en kalibreer uw scherm, maar, in "Default Profile Settings" moet je het volgende doen:
        In "Profile Settings" moet je het "ICC Profile Version" op "Version 2" zetten (staat default op Version 4) en nu zouden de foto's even helder moeten zijn als je ze bekijkt in "Windows Viewer".
        Laat maar weten of het gelukt is.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: jpg te donker in photo viewer van W7

          Het is mij gelukt ik was er eerst niet zeker van want ik had hem niet opgeslagen aan het einde ....duh.... heerlijk bedankt allen en vooral Marc!!!
          Last edited by hithouse; 28 februari 2014, 20:42.

          Comment

          Working...
          X