Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kakkersweel - Zenondergang + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kakkersweel - Zenondergang + UP

    Een tijdje getwijfeld of ik deze foto wel zou plaatsen.
    Vond hem eigenlijk weinig spanning hebben, tot ik er zelf een andere gedachte over kreeg.
    Een zonsondergang is nu eenmaal op het Schouwse vlakke land niet spannend, maar wel een met een weldadige rust.

    Kakkersweel - Zenondergang.


    Graag op een zwarte achtergrond kijken, en alvast bedankt daarvoor.

    Update. (na alle waardevolle tips)

    Groeten,
    Johan
    Last edited by Johan1956; 1 maart 2014, 13:34.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Kakkersweel - Zenondergang

    idd weldadige rust!
    weet dat je van dit soort kadertjes houd, maar hier zou ik een andere keuze maken want nu knip je echt in de rand van de plas.
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

    http://shantiguru.1x.com

    Comment


    • #3
      Re: Kakkersweel - Zenondergang

      Mooi mooi...waarschijnlijk wel een blend, de kleuren zijn realistisch maar het verschil tussen voorgrond en lucht blijft toch wel extreem. Lijkt precies op een verschillend tijdstip van de dag genomen en dan samengevoegd.

      Comment


      • #4
        Re: Kakkersweel - Zenondergang

        vind hem mooier als er wat van de lucht af gaat.
        worden de kleuren ook intenser.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kakkersweel - Zenondergang

          Aangenaam om naar te kijken.

          mvg

          marcel

          Comment


          • #6
            Re: Kakkersweel - Zenondergang

            dit is echt een mooie foto. De rust, de kleuren die zo mooi tot hun recht komen.
            Het randje van de plas dat eraf valt vind ik persoonlijk wel een terechte opmerking.
            En die lucht, ik denk dat in beide gevallen de foto goed tot zijn recht komt; met minder lucht of zoals ze nu is. Ik vind die witte wolkjes in de blauwe lucht wel iets hebben en ze zorgen volgens mij voor wat extra diepte.

            Toch twee minpuntjes: de paaltjes in de voorgrond (ofwel volledig weg wat mijn voorkeur heeft, ofwel er volledig op) en ik vind het ook spijtig dat het pluis van het riet niet iets meer oplicht (niet veel; een fractie maar)

            Groeten,
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Kakkersweel - Zenondergang

              Een foto die inderdaad heel veel rust in zich heeft. Beetje dynamiek door de lijnen van de pluimen in het riet. Ik vind de hoeveelheid lucht prima in het Zeeuwse landschap passen
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Kakkersweel - Zenondergang

                Ik vind deze beter dan je vorige Kakkersweel foto's vanwege de warme kleuren
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Kakkersweel - Zenondergang

                  Heel mooi gedaan Johan, maar ik denk ook wel dat er nog meer valt uit te halen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kakkersweel - Zenondergang

                    zachte natuurlijke en rustgevende plaat, ik zou alleen die paaltjes vooraan wegmoffelen
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kakkersweel - Zenondergang

                      De kleuren groen/geel/bruin lijken mij wat strak(luminatie?) Maar uiteindelijk kijkt het niet onaardig weg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kakkersweel - Zenondergang

                        Na al jullie eerlijke en goede tips, kon ik natuurlijk niet achterover gaan zitten. Dus de zaken waar ik het helemaal over eens ben, heb ik zoveel mogelijk aangepakt.
                        Allen bedankt ! Maar in het bijzonder onze toegewijde moderator ,die achter de schermen een paar prachtige PS-tips aan mij doorgaf.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kakkersweel - Zenondergang

                          nu heb je er uit gehaald wat er in zat!
                          mooi!
                          Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                          http://shantiguru.1x.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kakkersweel - Zenondergang

                            mooi beeld ,al vind ik dat de verscherping iets te hard is ( heb vorige comments niet gelezen zodat ik niet beïnvloed word ) ik kijk nu wel op mijn laptop daar mijn pc bij de dokter is ik zie het voornamelijk aan het gras en een verscherpingslijn aan de horizon ,ook zie ik daar een sterke halo , ik kan het natuurlijk verkeerd zien tov van mijn vaste pc maar verder een mooi beeld hoor !!!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kakkersweel - Zenondergang

                              Bedankt voor de reacties.
                              @ Patrick : Je laptop is veel te goed , want er zit zeker een bron van waarheid in.
                              Ik vind het altijd moeilijk om zoveel detail, als in het riet mooi op de foto te krijgen.
                              De halo aan de horizon is overigens ontstaan tijdens het blenden. Ik heb ook hele gevechten met PS gestreden, maar kreeg het jammer genoeg niet mooi weg.
                              Groeten,
                              Johan
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X